اینتل از یادگیری ماشینی برای ساخت بازی GTA V کاملا واقع گرایانه استفاده می کند

به گزارش تعطیلات رو، یکی از جنبه های چشم گیر بازی Grand Theft Auto V در نسخه San Andreas، شباهت به زندگی واقعی در شهرهای لس آنجلس و کالیفرنیای جنوبی است.

اینتل از یادگیری ماشینی برای ساخت بازی GTA V کاملا واقع گرایانه استفاده می کند

اما اینتل می خواهند این شباهت را افزایش داده و بلکه کاملا واقعی کند. جدیدترین پروژه یادگیری ماشینی آزمایشگاه های اینتل به نام Enhancing Photorealism Enhancement می خواهد این بازی را به سوی واقع گرایی (photorealism) ببرد.

محققان این پروژه تا اینجا نتایج شگفت انگیزی را رقم زدند. یک نگاه بصری که شباهت غیرقابل انکاری با عکس هایی دارد که شاید شما از خودروی خودتان در خیابان گرفته باشید. شما باید در حال بازی این تفاوت و تغییر را دیده و درک کنید ولی اگر بخواهیم آن را توصیف کنیم؛ ترکیبی از روشنایی بیشتر و کمی شسته تر، خودروهایی که واقعی به نظر می رسند و خیابان هموارتر که این واقعیت را به شما القا می کند که دارید از داخل خودروی خود به خیابان واقعی نگاه می کنید.

محققان اینتل برخی از این واقعیت گرایی ها را توسط داده های شبکه عصبی خود تولید کردند و برخی دیگر از داده های Cityscapes پروژه استفاده شده است که عمدتا شامل عکس هایی از خیابان های کشور آلمان است. جزئیات کم نورتر و از زاویه دیگری است اما تقریبا همان چیزی است که شما یک نسخه نرم تر و تعاملی تر از آن در گوگل مپس مشاهده می کنید. این تصاویر کاملا واقعی نیستند ولی بسیار شبیه به عکس های واقعی هستند.

محققان می گویند پیشرفت های آن ها فراتر از فرآیندهای تبدیل واقع گرایانه است و از تلفیق اطلاعات مهندسی خود تیم GTA V به دست آمده است. این اطلاعات مهندسی شامل داده هایی مانند فاصله میان اشیا و دوربین، کیفیت بافت هایی مثل براق بودن خودروها و نظایر این ها است.

فوتورئالیسم فقط بهبود گرافیکی بازی را در نظر ندارد و دنبال چیزی فراتر از افزایش کیفیت بازی ویدئویی و کارهای هنری است. نسخه فوتورئالیسم از بازی GTA V به زودی منتشر نمی شود اما پروژه اینتل نشان می دهد هنوز فضاهای زیادی برای بهبود کارهای نرم افزاری مانند یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی وجود دارد.

تا کنون شاهد استفاه از هوش مصنوعی در چندین بازی ویدئویی برای افزایش رزولوشن و ارتقای گرافیک قدیمی بازی ها بودیم. شبکه عصبی هوش مصنوعی می تواند جزئیات از دست رفته در یک پیکسل یا فیلم را شناسایی و بازسازی کند تا کیفیت رزولوشن افزایش پیدا کند ولی پروژه اینتل جنبه های جدید از قدرت نرم افزارهای را نشان می دهد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1711

به "اینتل از یادگیری ماشینی برای ساخت بازی GTA V کاملا واقع گرایانه استفاده می کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "اینتل از یادگیری ماشینی برای ساخت بازی GTA V کاملا واقع گرایانه استفاده می کند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینتل از یادگیری ماشینی برای ساخت بازی GTA V کاملا واقع گرایانه استفاده می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید