با تور مجازی از تماشای جاهای دیدنی چین لذت ببرید

به گزارش تعطیلات رو، کشور پهناور چین با تاریخی کهن، جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که در قالب سفری مجازی، به تماشای آن ها می پردازیم.

با تور مجازی از تماشای جاهای دیدنی چین لذت ببرید

کشور چین با مساحت 9.5 میلیون کیلومتر مربع، سومین کشور پهناور جهان است. تمدن چین یکی از قدیمی ترین تمدن های بشر شناخته شده و قدمت آن تا بیش از 3500 سال تخمین زده می شود. ازاین رو، تعجبی ندارد که چنین کشور کهنی، تاریخی غنی و بناهای باستانی متعدد داشته باشد. با ما هم سفر شوید تا از دریچه تور مجازی، از برجسته ترین جاذبه های کشور چین بازدید کنیم.

یکی از شاخص ترین جاهای تماشای چین که جزو عجایب هفت گانه جهانی تازه نیز محسوب می شود، دیوار بزرگ چین است. بنابر نظر باستان شناسان، این دیوار با طول 21,196 کیلومتر در قرن سوم پیش از میلاد ساخته شده است؛ اما امروزه، تنها بخش هایی از آن که در قرن 14 تا 17 میلادی بازسازی شد، به جای مانده است. اکنون طول این دیوار به 6,259 متر می رسد و همچنان یکی از شگفتی های جهان محسوب می شود.

یکی دیگر از جاذبه هایی که برای سفر مجازی به چین انتخاب شده است، پارک ملی جیوژایگو (Jiuzhaigou) نام دارد که با آبشارهای طبقاتی و دریاچه های زمردین خود شناخته می شود.

هوان لانگ (HuanLong) منطقه ای تاریخی است که با تراس های تراورتن طلایی رنگ خود (نوعی سنگ های رسوبی که از فرسایش چشمه های آب گرم پدید آمده اند)، گردشگران بسکمک را جلب می کند و در سویی دیگر، گیلین مکانی است که هماهنگی سازه های انسانی را با طبیعت جلوه گر می شود.

کیاندائو، جایی که به دریاچه هزار جزیره نیز معروفیت دارد، دریاچه ای مصنوعی است که بخشی از نیروگاه آبی چین محسوب می شود . این دریاچه 573 کیلومتر مربع را در بر می گیرد و به واقع، هزار جزیره را در دل خود جای داده است.

یکی دیگر از جاذبه هایی که به دلیل فعالیت های انسانی پدید آمده، شالیزار های طبقاتی یوان یانگ است. این شالیزارها که بر تراس هایی تماشایی به وجود آمده اند، چشم ها را به خود خیره می کنند. رنگ و ظاهر این شالیزارها با توجه به فصل های مختلف، تغییر می کند.

پارک ملی ژانگ جیاجی، به لطف فیلم آواتار ساخته جیمز کامرون، به معروفیت جهانی رسید. منتقدان سینما بر این باورند که ژانگ جیاجی، الهام بخش کامرون برای طراحی جهانی خیالی فیلم آواتار بوده است. شباهت این پارک با جهانی سینمایی به قدری است که نام مستعار آوتار را بر آن نهاده اند و حتی یکی از قله های این پارک نیز به آواتار هله لویا تغییر نام پیدا کرده است. رشته کوه هوانگ شان نیز به دلیل طبیعت استثنایی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

دو شهر شانگ های و هنگ گنگ نیز به عنوان دو شگفتی کشور چین شناخته می شوند و به دلیل تلفیق بافت سنتی و سازه های مدرن و بی نظیر، در تور مجازی ما قرار گرفته اند. به کمک پنجره ای که در آغاز این مطلب تعبیه شده است، می توانید به کشور چین سفر کنید و زیبایی های آن را به تماشا بنشینید. خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه مندید، بازدید روزانه را از خبرنگاران فراموش نکنید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2053

به "با تور مجازی از تماشای جاهای دیدنی چین لذت ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی از تماشای جاهای دیدنی چین لذت ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید