تازه ترین تصویر از بازیگر نقش هند جگرخوار در 96 سالگی (تور هند ارزان)

به گزارش تعطیلات رو، ایرنه پاپاس بازیگر یونانی که در فیلم رسالت، نقش هند جگرخوار را بازی می کرد، اکنون 96 ساله است و در ادامه تصاویر تازه ای از او را مشاهده می کنید.

تازه ترین تصویر از بازیگر نقش هند جگرخوار در 96 سالگی (تور هند ارزان)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

ایرنه پاپاس، بازیگر مشهور یونانی را ایرانی ها با نقش آفرینی اش در فیلم پیغام یا رسالت می شناسند. فیلمی که در ایران با نام محمد رسوال الله نمایش داده و بسیار مشهور شد.

ایرنه پاپاس در این فیلم در نقش هند جگرخوار بازی می نماید. هند در تاریخ اسلام فردی شناخته شده است و به همین خاطر نقش آفرینی ایرنه پاپاس از یاد ایرانی ها نخواهد رفت. هِند دختر عُتْبَه مشهور به هند جگرخوار، همسر ابوسفیان و مادر معاویه بود. او در جنگ احد، مشرکان را برای نبرد با مسلمانان تشویق می کرد و در خاتمه جنگ، سینه و شکم حمزة بن عبدالمطلب را پاره کرد و جگر او را به دندان گرفت.

بعلاوه از گوش و بینی مسلمانان کشته شده، گردنبند و دستبند ساخت. بعضی منابع می گویند پس از اینکه مسلمانان مکه را فتح کردند و ابوسفیان مسلمان شد، هند هم به تبعیت از او اسلام را پذیرفت. به همین علت او را از صحابه می دانستند. البته به نقل از بعضی منابع، هند هیچ گاه اسلام را نپذیرفته بود. ابن جوزی، مرگ هند را در سال چهاردهم قمری در زمان خلیفه دوم دانسته و ابن حجر عسقلانی، وفات او را در زمان حکومت عثمان دانسته است.

بد نیست بدانید نام اصلی خانم پاپاس ایرن للکو است. او متولد 3 سپتامبر 1926 است و امروز 96 ساله می گردد. بازیگری که گاهی نیز به خوانندگی می پرداخته است. وی در طول حدود 50 سال فعالیت هنری اش در بیش از 70 فیلم سینمایی بازی نموده است.

بعضی از فیلم هایی که وی در آن ها حضور داشته است از ماندگارترین آثار تاریخ سینما هستند. در ایران وی را بیشتر با نقش هند در فیلم محمد رسول الله (فیلم 1976) می شناسند. وی در آن فیلم نقش یک زن لجوج و کینه توز را به خوبی ایفا کرد. از دیگر فیلم های ایرنه پاپاس می توان به بازی در فیلم ماندولین کاپیتان کارولی اشاره نمود.

منبع: رکنا

منبع: فرادید
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2201

به "تازه ترین تصویر از بازیگر نقش هند جگرخوار در 96 سالگی (تور هند ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین تصویر از بازیگر نقش هند جگرخوار در 96 سالگی (تور هند ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید