تصویری عجیب و ترسناک از سطح مریخ که از طریق مدارگرد به ثبت رسیده است

به گزارش تعطیلات رو، دانشمندان سیاره شناسی تصویری از تپه های شنی تقریباً دایره ای شکل بر روی سطح مریخ گرفته اند.

تصویری عجیب و ترسناک از سطح مریخ که از طریق مدارگرد به ثبت رسیده است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از وب سایت اسپیس، در حالی که تپه های شنی در سراسر سیاره سرخ دارای اشکال و اندازه های فراوانی هستند، چنین دایره هایی که به خوبی معین شده اند، کاملا غیرعادی به نظر می رسند.

عدم تقارن جزئی در تپه های ماسه ای نشان می دهد که طرف های شیب دار آنها به سمت جنوب است. دانشگاه آریزونا که از دوربین آزمایش تصویربرداری با وضوح بالا (HiRise) استفاده می کند، در بیانیه ای اشاره کرد که این تصویر نشان می دهد شن ها به سمت جنوب رفته اند، اگرچه بادهای مریخی ممکن است متغیر باشند.

این تصویر در 22 نوامبر 2022 در عرض جغرافیایی 42.505 درجه و طول جغرافیایی 67.076 درجه گرفته شده است. این بخشی از مجموعه ای از تصاویر گرفته شده از طریق دوربین HiRise است که در مدارگرد شناسایی مریخ (MRO) به دور این سیاره می چرخد.

این مجموعه تصاویر برای نظارت بر چگونگی عقب نشینی و ذوب شدن یخبندان در سطح مریخ با رسیدن سیاره سرخ به پایان فصل زمستان خود استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:

  • تصویری خیره کننده از غروب آفتاب در مریخ | پرتوهایی همچون پر

برای نشان دادن این موضوع، در حالی که این تصویر بدون یخبندان به نظر می رسد، تصویر مشابهی از همان تپه های شنی که پیش تر گرفته شده بود، نشان می دهد که زمان یخبندان، این تپه ها چه شکلی به نظر می رسیدند.

تپه های شنی زمان یخبندان

این دوربین انواع تپه های شنی مریخ را با دامنه ای چشمگیر از هر دو اندازه و شکل ضبط کرده است که اطلاعات زیادی در مورد شرایط آب و هوایی سیاره سرخ نشان می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اسفند 1401 بروزرسانی: 19 اسفند 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2284

به "تصویری عجیب و ترسناک از سطح مریخ که از طریق مدارگرد به ثبت رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویری عجیب و ترسناک از سطح مریخ که از طریق مدارگرد به ثبت رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید