ساینفلد؛ 4 بازیگر اصلی بعد از انتها این سریال کمدی چه کردند؟

به گزارش تعطیلات رو، سیتکام پرطرفدار ساینفلد، به نوعی آغازگر حرفه بازیگران اصلی خود بود و هر کدام از چهار بازیگر اصلی پس از سرانجام سریال، مسیرهای جداگانه ای را در دنیای فیلم و سریال در پیش گرفتند.

ساینفلد؛ 4 بازیگر اصلی بعد از انتها این سریال کمدی چه کردند؟

ساینفلد یک سریال دوست داشتنی است که درباره چیز خاصی نیست و داستان زندگی جری ساینفلد در دهه چهارم و پنجم زندگی وی به عنوان یک شخصیت نیمه تخیلی را دنبال می کند. این سریال جزئیات روابط عاشقانه او و زندگی روزمره اش با برترین دوستش جورج کاستانزا (جیسون الکساندر)، نانزد سابقش ایلین بنس (جولیا لوئیس دریفوس) و همسایه عجیب و غریبش کازمو کرامر (مایکل ریچاردز) را روایت می کند. این مجموعه 9 فصل به طول انجامید و معمولا در بین 10 سریال برتر هر لیستی قرار می گیرد و نامزد 68 جایزه امی شد که 10 جایزه آن را تصاحب کرد.

سریال علاوه بر آغاز حرفه بازیگران اصلی خود، شامل شخصیت هایی در دهه 90 میلادی بود که امروزه از معروفیت بالایی برخوردارند. برایان کرنستون یکی از نمونه های شاخص آن است که در 6 قسمت از سال 1994 تا 1997 در نقش دکتر تیم واتلی، دندانپزشک جری حضور داشت و اکنون بیشتر به خاطر بازی در نقش والتر وایت در برکینگ بد که به خاطرش برنده جایزه امی شد، شناخته می گردد. یکی دیگر از ستارگان برجسته ای که به نوعی محصول ساینفلد بود، وین نایت است که در نقش نیومن، دشمن اصلی جری بازی می کرد. این بازیگر هنوز به خاطر ایفای نقش خود در ساینفلد به خاطر می آید. جری استیلر از مدت ها پیش عضو اصلی جامعه کمدی بود اما ساینفلد در اواخر دوران حرفه ای این بازیگر، دوباره نام او را بر سر زبان ها انداخت. او در این سریال نقش پدر جورج، فرانک کاستانزا را ایفا می کرد.

پس از پخش آخرین قسمت فصل 9 در سال 1998، بازیگران اصلی این سیتکام فقط یک بار دیگر با هم در تلویزیون ظاهر شده اند. جری، جولیا و جیسون در چند قسمت در فصل های ابتدایی سریال زیاد ذوق زده نشو به کارگردانی لری دیوید، به صورت جداگانه در نقش های خودشان ظاهر شدند و هر چهار بازیگر اصلی در قسمت 7 فصل 7 این مجموعه، به عنوان تتازه ملاقات حضور یافتند. دیوید فاش کرد که هیچ وقت علاقه ای به ساخت یک سریال واقعی با حضور مجدد بازیگران ساینفلد نداشته است. بنابراین جمع آوری مجدد اعضای این گروه برای ساخت فقط یک قسمت ویژه برترین جایگزین بود. اما بازیگران اصلی ساینفلد به غیر از حضور همگانی آن ها در قسمتی از سریال زیاد ذوق زده نشو، پس از سرانجام سریال ، مشغول چه کاری بوده اند؟

جری ساینفلد

جری ساینفلد پس از گذراندن 9 فصل در سریالی که در آن، نقش خودش را بازی می کرد، تا حد زیادی از تلویزیون و سینما دور شد. البته استثناهایی در این زمینه وجود دارد و قابل توجه ترین آن، حضور او در انیمیشن بری زنبوره در سال 2007 به عنوان صداپیشه شخصیت اصلی بری بنسون است. او در ادامه به عنوان بازیگر مهمان در قسمتی از سریال تیاتر علمی رازآلود 3000 در نقش فریک مستراستروک بازی کرد و بعلاوه حضوری کوتاه در نقش خودش در فیلم های راک 30 و لوئی داشت.

از آنجا که جری برای اولین بار به عنوان یک کمدین معروفیت یافت، جای تعجب نیست که حرفه او پس از فصل 9 ساینفلد هم به همان شکل قدیمی و اولیه ادامه پیدا کرد. او از سال 2010 تا 2011 مجری یک برنامه تلویزیونی به نام داور ازدواج بود که در آن افراد مشهور، برنده اختلافات زناشویی در زندگی واقعی را انتخاب می کردند. جری ساینفلد مجری، تهیه کننده اجرایی و خالق برنامه کمدین ها در حال نوشیدن قهوه در ماشین در سال 2012 بود که چندین جایزه امی را برای او به ارمغان آورد. جری به طور جداگانه هر یک از همبازیان اصلی خود در سریال ساینفلد را به عنوان مهمان به این برنامه دعوت کرد. جری ساینفلد در بازگشت به حرفه استندآپ کمدی پس از سرانجام سریال ، چند نمایش کمدی از جمله جری قبل از ساینفلد در سال 2017 و 23 ساعت تا قتل در سال 2020 را اجرا کرد.

جولیا لوئیس دریفوس (الین)

جولیا لوئیس دریفوس با 9 فصل بازی در نقش نمادین الین بنس تا سرانجام ساینفلد، بدون شک پیروز ترین حرفه را بین سایر بازیگران، پس از قسمت آخر این سیتکام داشته است. لوئیس دریفوس در بسیاری از مجموعه های تلویزیونی تا به امروز حضور داشته و به عنوان یکی از خوش نقش ترین بازیگران تاریخ تلویزیون شناخته می گردد و با 8 جایزه امی در میان تمام بازیگران تلویزیون، رکوردی برابر با کلوریس ریچمنت دارد. اولین پروژه مهم او پس از ساینفلد، بازی در نقش اول یک سیتکام با عنوان ماجراجویی های تازه کریستین پیر بود که از سال 2006 تا 2010 پخش شد و پس از 5 فصل لغو گشت. این سریال، جولیا لوئیس دریفوس را به یک امی دیگر رساند و پس از آن، او خیلی زود نقش اصلی سریال تلویزیونی HBO، معاون رییس جمهور را به دست آورد، جایی که او از سال 2012 تا 2019 نقش سلینا مایر، معاون رییس جمهور را بازی کرد. این سریال پیروز به کسب 6 جایزه امی شد و او را به بازیگری با بیشترین جایزه امی برای یک نقش ثابت تبدیل کرد.

اولین نقش اصلی سینمایی جولیا لوئیس دریفوس پس از ساینفلد، صداپیشگی شاهزاده آتا در انیمیشن زندگی یک حشره پیکسار در سال 1998 بود. دریفوس پس از حضور در فیلم سینمایی سراشیبی (2020) و انیمیشن ویل فرل و دیزنی به نام به پیش، به یکی از محبوب ترین فرنچایزهای تاریخ سینما و تلویزیون پیوست. جولیا لوئیس دریفوس در نقش والنتینا آلگرا د فونتاین در دنیای سینمایی مارول حضور دارد و شخصیت مجذوب کننده و اسرارآمیز خود را برای اولین بار در سریال شاهین و سرباز زمستان دیزنی پلاس به نمایش گذاشت و بعدتر در صحنه پس از تیتراژ فیلم بیوه سیاه هم ظاهر شد. انتظار می رود که فونتاین، نقش مهم تری در این فرانچایز داشته باشد و این بدان معناست که لوئیس دریفوس در آینده ای نزدیک با انبوهی از پروژه ها با مخاطبان همراه خواهد شد.

جیسون الکساندر (جورج)

به نظر می رسد جیسون الکساندر قربانی اصطلاح معروفی به نام نفرین ساینفلد شده که یک باور خرافی مبنی بر این است که پیروزیت بزرگ ساینفلد باعث شده تا بازیگران اصلی این سریال نتوانند در سریال های تازه و برجسته ای حضور داشته باشند. بدیهی است که جولیا لوئیس دریفوس مثال نقض قابل توجهی در این زمینه است اما الکساندر قطعا زمان سختی را پشت سر گذاشته تا بتواند ارتباطش با نقش برجسته خود، جورج کاستانزا را قطع کند. اولین شکست الکساندر در سریال های تلویزیونی پس از ساینفلد، در نقش اصلی مجموعه تلویزیونی شبکه NBC، باب پترسون در سال 2001 بود، چرا که این سریال پس از 5 قسمت لغو شد. سپس این ستاره سابق ساینفلد فرصتی دیگر برای احیای حرفه کمدی خود در سریال گوش کن به دست آورد اما این مجموعه هم تنها پس از یک فصل به وسیله CBS، لغو گشت.

الکساندر به غیر از حضور در آثاری برجسته مانند هال ظاهربین و درام هاچی: داستان یک سگ در سال 2009، بعد از فصل سرانجامی و نهم ساینفلد، در نقش صداپیشگان فیلم های DVD حضور داشته است. الکساندر پس از عدم نقش آفرینی در یک سریال ثابت، به طور معمول به عنوان مهمان در مجموعه های تلویزیونی پیروز به کار گرفته شده است. بعلاوه این بازیگر نقش جورج کاستانزا در ساینفلد در قسمتی از سریال دوستان در سال 2001 بازی کرد. او در ادامه، نقش شخصیت شروری در فیلم فکر جنایی، صداپیشگی پوزیدون در انیمیشن هرکول، نقش مدیری در فیلم همه از کریس متنفرند، صداپیشگی سای بورگمن در انیمیشن هارلی کوئین و نقش جین لاندی در سریال شلدون جوان CBSرا بر عهده داشته است.

مایکل ریچاردز (کرامر)

جدایی از شخصیتی عجیب و غریب مانند کازمو کرامر در ساینفلد سخت است و مایکل ریچاردز همواره به این نقش برنده امی خود وابسته خواهد بود. ریچاردز مانند همبازیان خود در ساینفلد، کار خود را در هالیوود به عنوان یک کمدین آغاز به کار کرد و در چند برنامه کمدی ویژه و تاک شو ظاهر شده بود. ریچاردز پس از ساینفلد، همچون جیسون الکساندر، خیلی سریع سعی کرد تا مجموعه کمدی خود را دنبال کند.

سریال مایکل ریچاردز، یک سریال طنز با بازی خود او بود که تقریبا 2 ماه روی آنتن رفت تا این که ان بی سی آن را لغو کرد. بازیگر شخصیت کرامر در ساینفلد، پس از سرانجام این سریال، حرفه نسبتا کم رمقی را سپری کرد و در پروژه هایی مانند بری زنبوره با جری ساینفلد، ایمان، عشق و امید و سریال لغو شده کرستی، نقش های کوچکی را بازی کرد.

یکی از دلایل اینکه ریچاردز پس از معروفیت زیادش با ساینفلد، چنین حرفه ناپیروزی را پشت سر گذاشته است، یک اتفاق ناجور هنگام اجرای استندآپ در برنامه کارخانه خنده بود. ریچاردز پس از سرانجام ساینفلد به حرفه قبلی خود بازگشت و تا سال 2006 استندآپ اجرا می کرد تا این که او در یکی از برنامه هایش سخنانی توهین آمیز و نژادپرستانه درباره گروهی از مخاطبان به زبان آورد. گویا جری ساینفلد هم در این رویداد حضور داشت و حضار را به خاطر خندیدن به جملات نژادپرستانه ریچاردز سرزنش کرد، زیرا آنچه او می گفت توهین آمیز بود.

ریچاردز در کوشش برای جبران این اشتباه به وسیله بسیاری از رسانه ها عذرخواهی کرد اما این اتفاق به طور گسترده ای مورد توجه قرار گرفته بود و معروفیت او را خدشه دار کرد. ستاره ساینفلد در یکی از قسمت های برنامه طنز کمدین ها در حال نوشیدن قهوه در ماشین، این اشتباه را علت ترک حرفه استندآپ کمدی مطرح نمود.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1918

به "ساینفلد؛ 4 بازیگر اصلی بعد از انتها این سریال کمدی چه کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساینفلد؛ 4 بازیگر اصلی بعد از انتها این سریال کمدی چه کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید