تعمیر و نگهداری اشتباه عامل سقوط هواپیماهای آمریکایی بوده است

به گزارش تعطیلات رو، یک روش تعمیر و نگهداری مکانیک های نیروی هوایی آمریکا به صد ها پروانه هواپیماهای C-130 در طول یک دهه آسیب رسانده و باعث سقوط آن ها شده است.

تعمیر و نگهداری اشتباه عامل سقوط هواپیماهای آمریکایی بوده است

مقامات نیروی هوایی آمریکا می گویند سقوط بیش از 100 فروند هواپیمای C-130 احتمالاً به این دلیل بوده است که مکانیک ها پروانه هایشان را در یک روش تعمیر و نگهداری برای مستندسازی بازرسی ها، خراش داده اند.

به گزارش دیفنس وان، تکنسین های تعمیر و نگهداری که تیغه های پروانه را از نظر ترک یا آسیب های دیگر آنالیز می کردند، بر روی هر تیغه ها علائم دائمی خراش می دادند تا بازرسی را مستند نمایند.

سرگرد بو داونی سخنگوی نیروی هوایی، در ایمیلی اعلام نمود: فرآیندی که برای حک شماره سریال روی پروانه ها استفاده می گردد، احتمالاً باعث ایجاد شکاف هایی در C-130H شده است. این فرآیند که شامل قلم قوس الکتریکی برای برش دادن اعداد به سطح فلز بود، حدود شش ماه پیش متوقف شد و در آینده مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. تجزیه و تحلیل بیشتر برای درک کامل دلیل اصلی ترک ها مورد احتیاج است. در حال حاضر تمرکز ما بر بازگرداندن ایمن و سریع این هواپیما ها به پشتیبانی از مأموریت های هوایی است.

شکاف در پره های پروانه هواپیماها، نیروی هوایی را مجبور کرد 116 هواپیما یعنی بیش از 20 درصد از ناوگان C-130 خود را زمین گیر کند. در حالی که تعداد کمی از هواپیما ها به پرواز بازگردانده شده اند، نیروی هوایی به دلیل نگرانی های امنیتی عملیاتی اعلام نمی نماید که چه تعداد از آن ها زمین گیر هستند. اولین بار در اوایل اکتبر گزارش شد که این پروانه سقوط نموده و به زمین می نشیند، اما دلیل آسیب پیش از این فاش نشده بود.

هواپیما های زمین گیر شده از قدیمی ترین هواپیما های C-130 در ناوگان نیروی هوایی ازتش آمریکا هستند. مدل های H در اواسط دهه 1970 از خط مونتاژ لاکهید مارتین آغاز به کار کردند. ملخ ها در اصل به وسیله شرکت همیلتون استاندارد ساخته شده اند و هنوز هم فراوری می شوند که اکنون بخشی از شرکت Raytheon Technologies Collins Aerospace است.

حکاکی تیغه های پروانه زمانی انجام شد که هواپیما در حال اجرا تعمیرات اساسی پیچیده به نام تعمیر و نگهداری انبار در مجتمع لجستیک هوایی وارنر رابینز در جورجیا بود.

سرگرد داونی گفت: زمانی که انبار در مجتمع لجستیک هوایی وارنر رابینز یک هاب و تیغه پروانه غیرقابل سرویس را از یک واحد صحرایی دریافت می نماید، آن ها بازرسی، تعمیرات اساسی و آزمایش می شوند و سپس برای ارسال به واحد آسیب دیده آماده می شوند. این فرآیند شامل بازرسی ها و تعمیرات پیچیده ای است که در سطح واحد خارج از انبار انجام نمی گردد.

بر اساس داده های Forecast International، یک شرکت مشاوره متعلق به شرکت مادر دیفنس وان (GovExec)، در ناوگان نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر بیش از 483 هواپیمای C-130 پرواز می نماید. از این تعداد، حدود 200 مدل H هستند، اما فقط نیمی از آن ها زمین گیر شده اند.

هواپیما های جدیدتر C-130J که بخش عمده ای از ناوگان نیروی هوایی را تشکیل می دهند، دارای ملخ های 6 پره ای ساخت شرکت داوتی هستند که چنین مسئله ای ندارند. بعضی از بال های گارد ملی هواپیما های C-130 مدل H را با ملخ های 8 پره مخصوص پرواز می نمایند که این پروانه ها نیز ساخت شرکت کالینز ایراسپیس هستند. آن هواپیما ها هم مسئله ای ندارند.

خبرنگاران بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2228

به "تعمیر و نگهداری اشتباه عامل سقوط هواپیماهای آمریکایی بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیر و نگهداری اشتباه عامل سقوط هواپیماهای آمریکایی بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید