تلسکوپ جیمز وب آماده عملیات بعدی می گردد

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، تلسکوپ جیمز وب روز گذشته 5 لایه سپر خورشیدی بزرگ خود را باز کرد تا از این ابزار در مقابل اشعه های این ستاره محافظت کند. اکنون تلسکوپ 10 میلیارد دلاری ناسا مشغول آماده سازی ماموریت بعدی خود است.

تلسکوپ جیمز وب آماده عملیات بعدی می گردد

به همین دلیل تیم پروژه جیمز وب توجه خود را معطوف عملیات تنظیم صحیح آینه های اولیه و ثانویه تلسکوپ نموده اند. در حساب کاربری توئیتر تلسکوپ جیمز وی آمده است: ما امروز سپر خورشیدی را باز کردیم، اما صبر کنید، خبرهای بیشتری در راه است!

البته به نظر می رسد زمانبندی عملیات تنظیم آینه ها تغییر نموده است. در کنفرانس خبری که عصر دیروز به وقت آمریکا برگزار گردید، اعضای پروژه اعلام کردند عملیات مذکور حداقل تا چند روز دیگر شروع نمی گردد.

آلفونسو استورات محقق ارشد به کارگیری سیستم های تلسکوپ جیمز وب در مرکز پروازهای فضایی گدارد ناسا در این باره گفت: احتمالا این عملیات در تعطیلات آخر هفته شروع می گردد. البته تنظیم آینه ها به مدت 10 روز ادامه می یابد.

آینه اولیه با قطر 6.5 متر شامل 18 قطعه شش ضلغی است و دو بال کوچکتر در کنار دارد. این بال ها هنگام پرتاب تلسکوپ به سمت داخل تا شدند. تنظیم آینه اولیه شامل باز کردن دو بال و قفل کردن آنها در مکان خود است.

آینه ثانویه تلسکوپ وب0.74 متر قطر دارد و در انتهای چند تیرک قرار گرفته است که باید باز شوند.

در عملیات مذکور نخست آینه ثانویه باز می گردد. قبل از آن نیز باید موتورهایی داغ شوند که ساختار آینه را تنظیم می نمایند. به گفته استورات این فرایند از دیشب شروع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2031

به "تلسکوپ جیمز وب آماده عملیات بعدی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلسکوپ جیمز وب آماده عملیات بعدی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید