تیم ملی محک خوبی مقابل بلغارستان و آنگولا می خورد ، قلعه نویی از نظرات خبرگان فوتبال استفاده کند

به گزارش تعطیلات رو، بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال کشورمان که سال ها است کار مربیگری نمی نماید در مورد اینکه شرایط مسابقات لیگ برتر را چگونه ارزیابی می نماید، گفت: به علت مشغله کاری نتوانستم با دقت 2 هفته اول لیگ را دیدن و بررسی کنم. به همین علت نمی توانم نظر کارشناسی در این ارتباط داشته باشم.

تیم ملی محک خوبی مقابل بلغارستان و آنگولا می خورد ، قلعه نویی از نظرات خبرگان فوتبال استفاده کند

ذوالفقارنسب در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به شرایط تیم ملی و انجام 2 بازی محبت آمیز با بلغارستان و آنگولا در فیفادی پیش رو تاکید نمود: این مساله مهمی است. به نظرم تیم ملی محک خوبی در این دو بازی خواهد خورد! بعد از تماشا این دو بازی می توان نظر دقیقی در مورد شرایط تیم ملی داشت. خوشبختانه در بازی های گذشته عملکرد تیم ملی خوب بوده است.

ذوالفارنسب درباره اینکه بهتر نیست تیم ملی بازی های تدارکاتی با تیم های بزرگ را داشته باشد، گفت: مطمئنا این بدیهی است. تیم ملی با توجه به تمریناتی که انجام می دهد احتیاج به بازی های تدارکاتی با تیم های بزرگ دارد تا نقاط مثبت و منفی حداقل برای کادرفنی روشن گردد. البته سال هاست بازی تدارکاتی با تیم های بزرگ نداشتیم. به هرحال شرایط مان فرق دارد. من به این تیم ملی با این کادر خوشبین هستم.

وی اضافه نمود: تیم ملی اگر برنامه ریزی مناسب داشته باشد که شنیدم کادر فنی این برنامه ریزی را دارند و اگر این برنامه ها عملیاتی گردد، می تواند در جام ملت ها مدعی قهرمانی باشد. برنامه ای که از تئوری شکل عملیاتی به خود بگیرد. ما هم بازیکنان خوبی در خارج از کشور داریم و هم بازیکنان داخلی خوبی داریم. مطمئنا اگر خواسته های مربیان اجرایی گردد شانس بالایی برای پیروزیت داریم.

ذوالفقارنسب تاکید نمود: الان با پیشرفتی که در فوتبال آسیا انجام شده خیلی از تیم ها در جام ملت ها مدعی هستند و می خواهند جایگاه مناسبی کسب نمایند. برای همین هم برنامه های منسجمی دارند. بازی های تدارکاتی خوبی هم برگزار می نمایند اما همانطور که گفتم ما هم برنامه های خوبی داریم که اگر اجرایی گردد شانس خوبی برای پیروزیت داریم.

او در مورد اینکه حشمت مهاجرانی اعلام نموده خرید بازیکنان بزرگ از سوی تیم های عربستانی باعث پیشرفت فوتبال این کشور خواهد شد اضافه نمود: آقای مهاجرانی از مربیان صاحب نام و مورد احترام جامعه فوتبال ما هستند و ارتباط خوب و آشنایی با کشورهای حوزه خلیج فارس دارند. حرف هایی که می زنند، مستند است. باید توجه کرد الان کشورهای حوزه خلیج فارس با برگزاری بازی ها و تورنمت های بزرگ مانند جام جهانی نشان داده اند از امکانات و برنامه های خوبی بهره مند هستندو حتی بازیکنان خارجی خوبی هم که برای بازی به این کشورها رفته اند با تغییر تابعیت کاری نموده اند تا برای تیم ملی شان بازی نمایند این مسایل خیلی روی پیشرفت فوتبال شان اثر گذار بوده است، نمی گردد مثل قبل به آنها نگاه کرد باید مقابل این کشورها با تمام تمکز و قدرت ظاهر شد.

ذوالفقارنسب تاکید نمود: الان تیم هایی مانند عربستان، قطر و کره جنوبی پیشرفت بالایی کردند در مقابل بازیکنان زیادی از ما در تیم های خوب اروپایی بازی می نمایند. اگر شرایط خوب باشد با هوشیاری که قلعه نویی دارد و استفاده از نظرات خبرگان فوتبال می توانیم مدعی باشیم.

این کارشناس فوتبال کشورمان درپاسخ به اینکه آیا قلعه نویی باید از نظرات خبرگان استفاده کند؟ گفت: این دوره با دوره های قبل فرق دارد. حاشیه ها کنار گذاشته شده است و تیم ملی در فضای مناسبی پیش می رود.

ذوالفقارنسب درباه شرایط تیم ملی امید هم گفت: سال ها است ما به المپیک نرفتیم. ظاهر تعداد زیادی فوتبالیست جوان کمتر در ایران شناخته شده اند و در اروپا کار می نمایند کادرفنی باید با یک برنامه حساب شده روی بازیکنان ایرانی که در خارج از کشور هستند و بیشترشان هم زیر 24 سال هستند، حساب کند تا برترین بهره در بازی های آسیایی و مقدماتی المپیک از آنها ببرد.

این پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که در مورد خرید بازیکنان بزرگ تیم های عربستانی چه نظری دارید هم گفت: الان کشورهایی که شرایط مالی مناسبی دارند به وسیله فوتبال می خواهند در کشورشان تحول ایجاد نمایند. به همین علت رو به جذب بازیکنان خارجی بزرگ اورده اند. حتی ملیت شان را تغییر می دهند. با این شیوه حتی می توانند در میادین بین المللی پیروز ظاهر شوند. کشور ما هم نه اینکه از تغییر تابعیت استفاده کند بلکه با استفاده از بازی های محبت آمیز و برنامه ریزی باعث پیشرفت فوتبال گردد.

آیا این خریدها باعث پیروزیت عربستان می گردد؟ ذوالفقارنسب در پاسخ به این سوال گفت: نه کامل ولی بی تاثیر هم نیست. این باعث پیشرفت فوتبال شان می گردد. خیلی از جوانان ان کشور از زندگی و عملکرد فنی آنها الگوبرداری می نمایند تا در آینده نتایج خوبی بگیرند. ما هم می توانیم مربیان بزرگ اروپایی و خارجی بیاوریم تا باعث پیشرفت فوتبال مان شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2348

به "تیم ملی محک خوبی مقابل بلغارستان و آنگولا می خورد ، قلعه نویی از نظرات خبرگان فوتبال استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی محک خوبی مقابل بلغارستان و آنگولا می خورد ، قلعه نویی از نظرات خبرگان فوتبال استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید