جمهوری آذربایجان 500 میلیون دلار در چین سرمایه گذاری می نماید

به گزارش تعطیلات رو، خبرنگاران: رئیس صندوق درآمدهای نفتی جمهوری آذربایجان (سوفاز) گفت، کشورش سال جاری 500 میلیون دلار به یوان در چین سرمایه گذاری خواهد نمود.

جمهوری آذربایجان 500 میلیون دلار در چین سرمایه گذاری می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، رئیس صندوق درآمدهای نفتی دولت جمهوری آذربایجان (سوفاز) گفت، کشورش سال جاری 500 میلیون دلار به یوان در چین سرمایه گذاری خواهد نمود و به منظور تنوع بخشی به دارایی های خود، به سرمایه گذاری در بخش املاک بازارهای آسیایی ادامه خواهد داد.

شاهمر موسوموف، که برای شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصاد به سوئیس سفر نموده است گفت: در سرانجام سال گذشته، ما سهمیه ای را برای سرمایه گذاری در رنمینبی (واحد پول چین) در نظر گرفتیم. وی اضافه نمود: ما در حال تکمیل تمام تشریفات اداری لازم هستیم و سال جاری سرمایه گذاری کل مبلغ 500 میلیون دلار شروع می گردد.

سوفاز که در سال 1999 برای مدیریت درآمدهای حاصل از فروش انرژی آذربایجان تاسیس شد، در سال 2012شروع به سرمایه گذاری در طلا، دلار استرالیا، روبل روسیه و املاک کرد و اقدام به خرید دفاتر و مراکز تجاری در شهرهای لندن، پاریس، مسکو و سئول کرد. دارایی 37.3 میلیارد دلاری این صندوق در ابتدای ماه آوریل، برابر با حدود نیمی از اقتصاد جمهوری آذربایجان بود.

همزمان با کاهش قیمت نفت به پایین ترین رقم از سال 2009 تاکنون و کاهش درآمد سومین فراوری کننده بزرگ نفت جمهوری های تازه استقلال یافته شوروی سابق، سوفاز به همراه صندوق های ذخیره دیگر کشورهای نفتی نظیر نروژ و سنگاپور اقدام به سرمایه گذاری در بازار املاک نموده اند. بر اساس آمارهای صندوق بین المللی پول، درآمد حاصل از صادرات محصولات هیدروکربنی، بیش از 90 درصد صادرات و 45 درصد فراوری ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد.

موسوموف اضافه نمود، ما همچنان به دنبال سرمایه گذاری در کره جنوبی خواهیم بود.... ما در ژاپن، هنگ کنگ، سنگاپور و چین نیز به دنبال سرمایه گذاری هستیم. همه قطب های مهم مالی اروپا نیز در دستور کار قرار دارند. ما دنبال دارایی های بسیار خوب هستیم تا اوراق قرضه بسیار کم بازده خودمان را تبدیل کنیم.

93

منبع: تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 629

به "جمهوری آذربایجان 500 میلیون دلار در چین سرمایه گذاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری آذربایجان 500 میلیون دلار در چین سرمایه گذاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید