تور ارزان فرانسه: حقایق جالب درباره نیس؛ فرانسه

به گزارش تعطیلات رو، نیس، شهر ساحلی فرانسه در جنوب شرقی این کشور واقع شده است و به عنوان یکی از شهرهای مهم مدیترانه شناخته می گردد. نیس را می توان به عنوان یکی از شهرهای توریستی فرانسه شناخت.

تور ارزان فرانسه: حقایق جالب درباره نیس؛ فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

نیس شهری در سواحل مدیترانه، در ناحیه پروانس آلپ کوت دازور، در جنوب شرقی فرانسه است که مساحتی برابر با 71 کیلومترمربع دارد. نیس یکی از زیباترین شهرهای ساحلی مدیترانه است که میزبان بسیاری از جشنواره های بین المللی است. جالب است بدانید تریزر (مهندس فرانسوی) در سفر خود به ایران نقشه شهر اراک را مطابق شهر نیس طراحی کرد. در این مطلب به سراغ حقایق جالب درباره شهر نیس رفته ایم، با ما همراه باشید تا این شهر ساحلی زیبا را بهتر بشناسید:

1. براساس کاوش های باستان شناسی در تپه های نیس، انسان ها 400 هزار سال پیش وارد نیس شده اند. این منطقه در عصر باستان محل مناسبی برای شکار بوده و بسیاری از انسان های اولیه این منطقه را برای شکار انتخاب می کردند.

2. سواحل نیس از سنگ های کوچک و درشت پوشیده شده اند، این سنگ ها براساس جریان طبیعی آب به نیس وارد می شوند. سنگ های سواحل نیس معروفیت زیادی دارند و همواره از زیبایی این سنگ ها سخن به میان آمده است.

3. نیس در قرن چهارم میلادی به دست یونانی ها تأسیس شد و نام آن را نیک گذاشتند. یونانی ها باور داشتند که الهه پیروزی به آن ها یاری نموده و توانسته اند رهبری این شهر را به دست بیاورند.

4. قلعه ای در بالای تپه باستانی نیس که قبلا امپراتوری یونان در آن مستقر بوده است، وجود دارد که به قلعه قرون وسطی مشهور است. این قلعه یکی از بزرگ ترین و محکم ترین قلعه های سواحل مدیترانه بود که تا مدت ها فتح آن برای بسیاری از اقوام غیرممکن و سخت بود.

5. منطقه سیمیز در شهر نیس، استراحتگاه امپراتوری رومی ها بود که امروز به یک منطقه لوکس مسکونی تبدیل شده است. هنوز هم بقایای آثار معماری رومی در این منطقه دیده می گردد.

6. نیس در نزدیکی ایتالیا قرار گرفته است و بسیاری از مردم این شهر به زبان ایتالیایی مسلط هستند؛ بسیاری از غذاهای اصیل ایتالیایی در نزد مردم نیس شناخته شده و به محبوب ترین غذای آن ها تبدیل شده است.

7. نیس پنجمین شهر پرجمعیت فرانسه است، در لیست پرجمعیت ترین شهرهای فرانسه به ترتیب پاریس، مارسی، لیون و تولوز دیده می گردد.

8. نیس دومین شهر بزرگ در ساحل مدیترانه و منطقه پروانس آلپ کوت دازور است.

9. سواحل نیس در فصل تابستان بسیار شگفت انگیز است و در تابستان این شهر به یکی از محبوب ترین مقاصد توریستان تبدیل می گردد، کلمه نیس به معنی زیبا است و شاید طبیعت بکر این منطقه دلیل نام گذاری آن بوده است.

10. هرسال 4 میلیون توریست از نیس بازدید می نمایند، مقدار بالای توریست باعث شده تا هتل های زیادی در شهر نیس ساخته گردد.

11. طبیعت زیبا و آسمان آبی نیس الهام بخش بسیاری از نقاشان در سراسر دنیا بوده، هنرمندانی نظیر هانری ماتیس، مارک شاگال، نیکی دِ سنت پاله در نیس آثاری خلق نموده اند و از طبیعت آن الهام گرفته اند.

12. تعداد موزه های نیس از تعداد موزه های کل کشور فرانسه بیشتر است.

13. یکی از معروف ترین هتل های نیس، هتل نگرسکو است که 121 اتاق و 24 سوئیت دارد. این هتل مشهور گنبدی صورتی رنگ دارد که زیر نظر گوستاو ایفل طراحی شده است. افراد مشهوری زیادی مثل آلبرکامو، پیکاسو، مایکل جکسون از این هتل بازدید نموده اند.

14. یکی از بزرگ ترین فرش های دنیا با ابعاد 375 مترمربع در هتل نگرسکو قرار گرفته است و ارزش این فرش برابر با 10 درصد از ارزش کلی هتل است. فرش در سال 1615 میلادی بافته شده است.

15. پارک فونیکس در نیس بیش از 2500 گونه گیاهی را در دل خود جای داده است و به عنوان بزرگ ترین پارک با متنوع ترین پوشش گیاهی در اروپا شناخته می گردد.

16. هانری ماتیس، هنرمند سرشناس سبک فوویسم (براساس بعضی نظرها) که تعلق خاطر زیادی به نگارگری ایرانی داشت، در شهر نیس به دنیا آمد و تمام عمرش را در این شهر سپری کرد. موزه آثار هانری ماتیس در نیس یکی از مهم ترین موزه های هنر معاصر به شمار می رود.

17. فرودگاه نیس، در لیست ده فرودگاه برتر دنیا قرار گرفته است.

18. نیس شهر سگ های کوچک است، در هر نقطه ای از شهر افراد با سگ هایشان در حال رفت و آمد هستند و مردم نیس علاقه زیادی به نگه داری سگ هایی با مقدار های کوچک دارند.

19. اگر قصد دارید تا با دوچرخه در نیس رفت و آمد کنید، نگران جهت دوچرخه سواری نباشید، تقریبا در بیشتر نقاط شهر جهتهای خاصی برای دوچرخه سواران اختصاص پیدا نموده است.

مشاهده تور فرانسه

منبع: کجارو / bestofniceblog.com / travelonspot.com / fa.wikipedia.org / myinterestingfacts.com
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2073

به "تور ارزان فرانسه: حقایق جالب درباره نیس؛ فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: حقایق جالب درباره نیس؛ فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید