حقایق جالب در خصوص جاکارتا، اندونزی

به گزارش تعطیلات رو، جاکارتا بزرگ ترین شهر و پایتخت اندونزی است. اگر علاقه دارید در خصوص حقایق جالب این شهر بیشتر بدانید، با خبرنگاران همراه شوید.

حقایق جالب در خصوص جاکارتا، اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

جاکارتا در اندونزی، یکی از پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهرهای اسلامی است. این شهر مرکز مالی، تجاری، حمل ونقل و صنعتی اندونزی نیز محسوب می گردد. جاکارتا شهری قلعه ای و قدیمی است و قدمت زیادی دارد. در ادامه می خواهیم حقایق جالب در خصوص این شهر را با شما به اشتراک بگذاریم:

1. جاکارتا از همان اول به این نام شناخته نمی شد. نام این شهر 5 بار عوض شده است: از سال 397 تا 1527 میلادی نام آن سوندا کلپا بود. سپس از سال 1527 تا 1619 با نام جایاکاتارا شناخته می شد. در سال 1619 باتاویا نامیده شد و این اسم تا سال 1942 روی این شهر باقی ماند. دوباره در سال 1942 Djakarta تغییر یافت. در نهایت در سال 1972 نام فعلی این شهر، یعنی جاکارتا برای آن انتخاب شد.

2. جاکارتا، پایتخت اندونزی، به طور رسمی یک شهر نیست؛ جاکارتا در واقع یک استان است اما وضعیت خاصی پیدا نموده و به پایتخت اندونزی تبدیل شده است.

3. اگر از نظر جغرافیایی بخواهیم جاکارتا را مورد آنالیز قرار دهیم، این شهر صندلی سیزدهمین شهر بزرگ دنیا را دارد. این شهر به قدری بزرگ است که سیستم متروی آن اسم جداگانه ای دارد: Jabodetabek. اگر بخواهیم در خصوص جمعیتش هم بگوییم، جمعیت این شهر در سال 2016 بیش از 10 میلیون نفر به ثبت رسیده است.

4. زمانی که بخواهیم راجع به پیشرفت سریع یک شهر صحبت کنیم، هیچ شهری قابل قیاس با نیویورک نیست. اما پیشرفت سریع جاکارتا باعث شده تا بسیاری از افراد آن را نمونه اندونزیایی نیویورک بدانند و همان طور که نیویورک بیگ اپل (سیب بزرگ) نامیده می گردد، جاکارتا را بیگ دورین (خارگیل بزرگ) نامگذاری نموده اند.

5. در طول چند دهه گذشته، جاکارتا با بلایای طبیعی زیادی روبرو شده است؛ از این رو تا به امروز این شهر تا 150 سانتی متر پایین تر رفته است.

6. قبل از جنگ دنیای دوم اندونزی مستعمره هلند بود و هنوز هم بعضی از حقایق تاریخی و مربوط به گذشته در این کشور باقی مانده است، مانند توپ (جنگ افزار) هلندی که هنوز هم در شهر قدیمی جاکارتا واقع شده است.

7. ساکنان جاکارتا عاشق بلک بری هستند؛ منظور ما میوه ی بلک بری (شاه توت) نیست! آن ها دیوانه وار عاشق گوشی های تلفن همراه بلک بری (Blackberry) هستند. بیشتر مردم جاکارتا 2 گوشی تلفن همراه دارند که حتما یکی از آن ها بلک بری است!

8. در سال 2012 یک نظرسنجی توسط Semiocast اجرا شده است که نشان داد جاکارتا یکی از شهرهایی است که اهالی آن در توییتر بسیار فعال هستند. در جاکارتا توییتر به قدری محبوب است که در سال 2015، توییتر به طور رسمی یکی از دفاتر خود را در این شهر افتتاح کرد!

9. جاکارتا شهر عاشقان خرید است! مردم جاکارتا به قدری به خرید و گشت وگذار در مراکز خرید علاقه دارند که مراکز خرید بزرگ این شهر تا نیمه های شب باز هستند. حدود 130 مرکز خرید بزرگ در سطح شهر جاکارتا به صورت پراکنده وجود دارد.

10. در جاکارتا نوازش کردن سر بسیار بد است و بی ادبی و گستاخی محسوب می گردد. در اروپا این کار نشانه محبت است اما در جاکارتا هرگز چنین کاری نکنید چون مردم این شهر، این کار شما را توهین آمیز می دانند.

11. جاکارتا اغلب از ترافیک شدید در طول روز، به خصوص ساعت پیک رنج می برد و به همین دلیل قوانین سخت گیرانه ای در این ساعت اجرا می گردد. طبق قوانین، اگر خودرویی در ساعت پیک و اوج ترافیک کمتر از 3 سرنشین داشته باشد، جریمه می گردد. در این شهر ممکن است رفتن مسیری که می توان 1 ساعته طی کرد، 3 ساعت طول بکشد.

12. اگر از رانندگی در خیابان های پرترافیک جاکارتا فرار می کنید، تاکسی بگیرید. پرنده آبی (Blue Bird) تاکسی آبی رنگی است که می توانید در سراسر شهر ببینید. این شرکت، قابل اطمینان ترین شرکت تاکسی در جاکارتا است.

13. اهالی جاکارتا عاشق غذا خوردن هستند. علاقه آن ها به غذا به قدری زیاد است که تقریبا تمامی قرارها در رستوران انجام می گیرد. همچنین رستوران ها و فروشندگان غذاهای خیابانی در تمامی ایام هفته تا دیروقت باز هستند. حتی مردم محلی جاکارتا معتقد هستند که غذاهای خیابانی بسیار بهتر از رستوران های 5 ستاره است.

14. اگر در حال برنامه ریزی برای بازدید از جاکارتا هستید، برای بازدید از هزاران جزیره نیز برنامه بریزید که در ساحل جاکارتا واقع شده است. اینجا مجموعه ای از 76 جزیره مرجانی است که به شما این امکان را می دهد که غواصی کنید. همچنین در این مکان بیش از 144 گونه ماهی زندگی می نماید.

15. جمعیت جاکارتا حدود 2 میلیون نفر بیشتر از جمعیت لندن است.

16. جاکارتا حدود 8 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

17. در سال 2013 حدود 8,802,000 گردشگر به اندونزی رفتند که اغلب آن ها برای دیدن تمدن پرشکوه، غذاهای بسیار خوشمزه و فرصت های خرید متععد از جاکارتا بازدید کردند.

18. جاکارتا تلفیقی از معماری غربی و فرهنگ سنتی اندونزیایی است.

19. بهترین زمان برای بازدید از جاکارتا در طول عید فطر است. در این زمان اهالی شهر جاهای دیگر می روند و شهر آرام است، آلودگی و تراکم آن کمتر است و می توانید آسمان آبی را ببینید.

20. اکثر مردم جاکارتا (به طور کلی اندونزی) به علت آب وهوای آفتابی و گرم، یک بار صبح و یک بار عصر دوش می گیرند.

21. ورزشگاه Gelora Bung Karno یکی از بزرگ ترین ورزشگاه های دنیا است. زمانی که در سال 1962 ساخت آن به سرانجام رسید تا میزبان بازی های آسیایی باشد، ظرفیت اصلی آن 120800 نفر بود که آن را به دومین ورزشگاه بزرگ تبدیل نموده بود.

منبع: کجارو / wowshack.com / herdailydigest.com / indonesiapoint.com / cherry-call.co.uk / ohfact.com
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 497

به "حقایق جالب در خصوص جاکارتا، اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب در خصوص جاکارتا، اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید