خبرنگاران ایستگاه ایست و بازرسی در معدن آلبلاغ اسفراین برقرار شد

به گزارش تعطیلات رو، بجنورد- خبرنگاران- فرماندار اسفراین گفت: اخیرا، حضور مردم برای برداشت غیرمجاز از معدن سرب و روی در ارتفاعات آلبلاغ، افزایش یافته است به همین لحاظ، ایستگاه ایست و بازرسی در این منطقه برقرار شد.

خبرنگاران ایستگاه ایست و بازرسی در معدن آلبلاغ اسفراین برقرار شد

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

طاهر رستمی روز پنجشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: با مساعد شدن هوا، شاهد حضور هجوم واره مردم در معدن آلبلاغ هستیم، البته شمار برداشت کنندگان به اندازه بهار سال گذشته نیست اما روزانه 200 نفر در محل، حضور دارند.

وی با بیان اینکه اکنون برخوردها و کنترل ها شدت گرفته است و ایست و بازرسی در منطقه برقرار شده است اظهار داشت: بهار پارسال، بیش از 500 نفر از مردم، برای برداشت از معدن، در منطقه حضور داشتند که با اقدامات اجرا شده، تعداد کاهش یافت اما اکنون دوباره، حضور مردم زیاد شده است.

فرماندار شهرستان اسفراین گفت: امید می رود با حضور تیم نظارتی، امنیت معدن برقرار شده و مسائل این معدن انتها یابد.

وی توضیح داد: انجام شناسایی و پیجویی در معدن آلبلاغ یکی از تکالیف ایمیدرو است که البته مهم تر از آن، تامین امنیت این منطقه است که تا به امروز آن سازمان در آن تاخیر نموده است.

رستمی اضافه نمود: قرار است برای حفاظت از معدن آلبلاغ، ایمیدرو با یکی از شرکت های حفاظتی قرار داد منعقد نموده و امنیت آنجا را تامین کند و امید می رود این اقدام به زودی انجام گردد.

وی گفت: ایمیدرو اعلام نموده است که برای انجام اقدامات باید مجوز اکتشاف داشته باشد این در حالی است که با صدور مجوز ماده 32 از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آلبلاغ، ایمیدرو اجازه داشت بدون پروانه اکتشاف در منطقه حضور یافته و مطالعه را در دستور کار قرار دهد اما در این باره تعلل شد.

فرماندار شهرستان اسفراین اظهار داشت: معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجوز ماده 32 را صادر و به ایمیدرو اعلام نموده است که این مجوز برای انجام امور پیجویی، اکتشاف و استقرار تیم حفاظتی است، با این وجود ایمیدرو اعلام نموده که باید پروانه اکتشفاف صادر گردد.

برداشت غیرمجاز از ذخایر معدن آلبلاغ، که در منطقه ای با همین نام واقع است، از ابتدای پارسال با هجوم سودجویان به این منطقه همراه شد که با ورود شورای تامین خراسان شمالی در اواخر اردیبهشت ماه، این ناحیه از حضور سودجویان پاکسازی شد. سال جاری هم با حضور مجدد بعضی افراد برداشت غیرمجاز از این معدن افزایش یافته است.

استفاده از شیوه های غیراصولی و رعایت نکردن موارد ایمنی در برداشت غیرمجاز سنگ سرب و روی از این معدن، تا به امروز منجر به وقوع هشت حادثه و مرگ 6 نفر و مصدومیت چند تن در این منطقه شده است.

شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی اسفراین قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1060

به "خبرنگاران ایستگاه ایست و بازرسی در معدن آلبلاغ اسفراین برقرار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایستگاه ایست و بازرسی در معدن آلبلاغ اسفراین برقرار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید