خبرنگاران حفاران غیر مجاز آثار تاریخی در سیوان دستگیر شدند

به گزارش تعطیلات رو، ایلام - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: طی یک عملیات غافلگیرانه و همچنین درگیری فیزیکی، یک باند از حفاران غیر مجاز آثار تاریخی در بخش سیوان توسط نیروهای یگان حفاظت اداره کل و با همکاری فرماندهی انتظامی دستگیر شدند.

خبرنگاران حفاران غیر مجاز آثار تاریخی در سیوان دستگیر شدند

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده شامگاه دوشنبه گفت: این افراد به تعداد چهار نفر در منطقه چشمه قدرتی بخش سیوان شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان ابزار و ادوات حفاری کشف و خودرو آنان نیز توقیف شد، اضافه نمود: متهمان به نیروی انتظامی تحویل و سیر مراحل قضایی پرونده آن ها در دستور کار نهاده شد.

شنبه زاده یادآور شد: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و متهمان به 6 ماه تا سه سال حبس محکوم می گردد و اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت ضبط می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: چنانچه حفاری در اماکن و محوطه های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یا در بقاع و اماکن مذهبی صورت گیرد، علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، متهم به حداکثر مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

استان ایلام یک هزار و 500 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 774 اثر آن تا به امروز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد 737 اثر تاریخی، 24 اثر معنوی، 6 اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1443

به "خبرنگاران حفاران غیر مجاز آثار تاریخی در سیوان دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حفاران غیر مجاز آثار تاریخی در سیوان دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید