خبرنگاران هفت طرح مرمتی در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اجرا می گردد

به گزارش تعطیلات رو، اردبیل- خبرنگاران- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: هفت طرح مرمتی برای مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی تهیه شده که با تصویب در شورای راهبردی مجموعه به اجرا در می آید.

خبرنگاران هفت طرح مرمتی در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اجرا می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

کریم لطفی روز چهارشنبه در جلسه شورای راهبردی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اظهارکرد: مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی مهم ترین اثر تاریخی استان اردبیل به شمار می رود که در طول سال در راستای حفاظت صیانت از این بنای جهانی طرح های مختلف بازسازیی در این مجموعه اجرا می گردد.

او از اجرای هفت طرح بازسازیی در این مجموعه جهانی اطلاع داد و گفت: طرح بازسازی کاشی های گنبد شاه اسماعیل، طرح ساماندهی محوطه ضلع شرقی حیاط باغ مجموعه یا صحن قزلباشان، طرح ساماندهی طراحی راستا گردشگری سایت باستانی p2 یا بقایای معماری حاصل از کاوش باستان شناسی دهه 70 از جمله این طرح هاست.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل طرح ساماندهی باغ شیخ مجموعه جهانی، طرح بازسازی درب چوبی ورودی حیاط باغ، بازسازی کلاف چوبی و کاشی گنبد الله الله و طرح ایجاد موزه های جدید در بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از قبیل موزه باستان شناسی بخش سکه و بخش اسناد را از دیگر طرح ها در این مجموعه اعلام کرد.

لطفی با اشاره به اهمیت مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اعلام کرد: هرگونه اقدام در راستای بازسازی و ساماندهی بخش های مختلف این مجموعه جهانی با توجه به حساسیت آن باید در شورای راهبردی مورد آنالیز کارشناسی قرار گرفته و پس از تایید به مرحله اجرا در بیاید.

او گفت: در طول سال پروژه های مختلف بازسازیی در راستای صیانت از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین تهیه و اجرا می گردد تا این بنای بزرگ تاریخی که معرف تمدن و تاریخ منطقه است، به شکلی مناسب نگهداری و آماده بازدید برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1016

به "خبرنگاران هفت طرح مرمتی در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هفت طرح مرمتی در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید