خبرنگاران کنارگذر شرق اصفهان، قطعه ای از کُریدور شمال جنوب کشور است

به گزارش تعطیلات رو، اصفهان- خبرنگاران- معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: کنارگذر شرق اصفهان یک طرح مهم ملی و قطعه ای از کُریدور شمال جنوب کشور است که این استان را از محل گذر، به محل توقف و مقصد سفر تبدیل می کند.

خبرنگاران کنارگذر شرق اصفهان، قطعه ای از کُریدور شمال جنوب کشور است

به گزارش خبرنگاران، جلال بهرامی روز دوشنبه در جلسه بررسی فرایند اجرای بخش های مختلف آزادراه شرق اصفهان اضافه کرد: این قطعه از آزادراه چالوس به تهران و پس از آن به اصفهان، سپس شیراز و در نهایت بوشهر وصل می شود.

وی ادامه داد: تکمیل کنارگذر شرق اصفهان بعنوان قطعه ای از کُریدور شمالی جنوبی کشور دارای اهمیت بسیاری است و هر کدام از این پازل ها، به سهم خود از اهمیت بالایی برخوردارند و باید تلاش لازم در راستای تکمیل آن صورت گیرد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اضافه کرد: نگاه ویژه به اصفهان موجب رشد بیشتر کشور و رونق و توسعه گردشگری نظام جمهوری اسلامی می شود.

وی اضافه کرد: ادامه ساخت طرح آزادراه شرق از اصفهان تا ایزدخواست به منظور تکمیل کُریدور مرکزی شمالی - جنوبی کشور با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال برنامه ریزی است و در مرحله امضا تفاهمنامه واقع شده است بنابراین باید با جدیت لازم در مورد آن اقدام شود.

بهرامی گفت: این قطعه به طول 116 کیلومتر حدفاصل اصفهان تا ایزدخواست، در ادامه سه قطعه نطنز تا پلیس راه مبارکه، ساخته می شود.

وی گفت: زیباسازی های پُل ها در این طرح از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بدون شک تلاش مناسبی در این زمینه عملیاتی خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: اصفهان شهر گردشگری محسوب می شود که همه آن را دوست دارند و ضرورت دارد که گزارش های مناسبی در رسانه ها در باره این شهر منتشر شود.

وی بیان نمود: باید اطلاع رسانی مناسب در مورد پروژه های آزادراهی استان اصفهان صورت گیرد و از ظرفیت ها و بسترهای لازم در کشور استفاده شود.

جلسه بررسی فرایند اجرای بخش های مختلف آزادراه شرق اصفهان با حضور معاون عمرانی استاندار اصفهان، معاون آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مجری کل طرح های زیربنایی استان اصفهان و فرماندار شهرستان اصفهان برگزار شد.

تفاهمنامه تامین مالی، اجرا، بهره برداری و انتقال آزادراه کنارگذر شرق اصفهان از سال 94 بین وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی کشوری به امضا رسید.

این پروژه حدفاصل آزاد راه نطنز - اصفهان تا اتصال به بزرگراه اصفهان- نایین به طول 63 کیلومتر است که بار حمل و نقل کریدور شمال جنوب را از مجاورت شهر اصفهان هدایت می کند.

عملیات اجرایی آزادراه کنار گذر شرق اصفهان که در سال های گذشته متوقف شده بود با هدف کاهش زمان سفر، جلوگیری از تردد وسایط نقلیه سنگین و دودزا به درون محیط شهری اصفهان و کاهش آلودگی هوا و در پی آن ایجاد سفری پاک با همکاری سازمان بازنشستگی کشوری وبا مشارکت بخش خصوصی اجرا شد.

آزادراه کنارگذرشرق اصفهان از آزاد راه نطنز - کاشان - اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان - شیراز ختم می شود.

کنارگذر شرق اصفهان شریانی مهم برای ارتباط هرچه بهتر و سریعتر ترافیک جنوب به جاده های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می آید.

قطعه اول آزادراه شرق اصفهان از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول 30 کیلومتر، قطعه دوم آن در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول 33 کیلومتر و قطعه سوم آن از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشتر پس از بهارستان، به طول 30 کیلومتر است.

این طرح در کاهش آلاینده ها، تصادف ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه 600 هزار تردد خودرویی در جاده های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می شود، برآورد تردد روزانه 80 هزار وسیله نقلیه از این راستا، نقشی مهم و گره گشا خواهد داشت.

11 هزار و 500 کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، این استان بعنوان چهارراه ترانزیتی، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1275

به "خبرنگاران کنارگذر شرق اصفهان، قطعه ای از کُریدور شمال جنوب کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کنارگذر شرق اصفهان، قطعه ای از کُریدور شمال جنوب کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید