خبرنگاران 500 تله زنده گیری پرندگان در بوشهر جمع آوری شد

به گزارش تعطیلات رو، بوشهر-خبرنگاران- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: 500 تله زنده گیری پرنده در معرض انقراض هوبره در شهرستان دشتی این استان تخریب و جمع آوری شد.

خبرنگاران 500 تله زنده گیری پرندگان در بوشهر جمع آوری شد

به گزارش خبرنگاران، سیداحسان موسوی روز چهارشنبه اضافه نمود: براساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست، برای شکار هر قطعه هوبره (بالغ، جوجه و تخم)، علاوه بر مجازات کیفری، 300 میلیون ریال جریمه مشخص شده است.

وی افزود: هر ساله و در این فصل بعضی افراد سودجو در دشت های مستعدی که هوبره در حال زمستان گذرانی است، برای زنده گیری این پرنده تله گذاری می نمایند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برای حفاظت از این گونه در معرض انقراض در اقدام بموقع و گشت مشترک با یگان حفاظت منطقه حفاظت شده مند 500 تله زنده گیری این پرنده که در حوزه استحفاظی شهرستان دشتی ایجاد شده بود، جمع آوری و مسیرهای مسدود شده منتهی به این تله ها تخریب شد.

موسوی گفت: هم استانی ها و دوستداران طبیعت می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارش های خود را به نزدیک ترین اداره یا پاسگاه محیط بانی اطلاع دهند و یا با شماره تلفن 1540 تماس بگیرند.

وی تاکید نمود: یگان حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد که به صورت قاطع با متخلفان زیست محیطی برخورد کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: طبیعت احتیاج به حمایت عمومی مردم دارد و بر اساس اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفظ محیط زیست وظیفه ای است همگانی که برعهده عموم مردم گذاشته شده است.

هوبره تیره ای از راستهٔ درناسانان است که پرندگانی خشکی زی با جثه متوسط تا بسیار عظیم هستند و پاها و گردن بلند و منقار قوی و کوتاه دارند.

هوبره از پرندگان مهاجر و در حال انقراض است که مورد حمایت بین المللی واقع شده است و شکار آن ممنوع است. زیستگاه این پرنده مهاجر، دشت های باز و وسیع منطقه است که توسط افراد سودجو شکار می شوند.

هوبره مشتری های زیادی در بین عرب های ساکن کشورهای حوزه خلیج فارس دارد و بیشتر شکارچیان این پرندگان را که به زبان محلی به آن چرز می گویند برای عرب ها شکار می نمایند و به آنان می فروشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1359

به "خبرنگاران 500 تله زنده گیری پرندگان در بوشهر جمع آوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 500 تله زنده گیری پرندگان در بوشهر جمع آوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید