طراح نمای ویلای دوبلکس: خسارت میلیاردی سرمازدگی به باغات چهارمحال و بختیاری

به گزارش تعطیلات رو، رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اثر سرمازدگی تا به امروز بیش از 540 میلیارد ریال خسارت به باغات استان وارد شده است.

طراح نمای ویلای دوبلکس: خسارت میلیاردی سرمازدگی به باغات چهارمحال و بختیاری

جهت دریافت خدمات طراح نمای ویلای دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

آقای ابراهیمی گفت: با خروج سامانه بارشی از استان و کاهش محسوس دما تا منفی هشت درجه سانتی گراد بخشی از باغات بادام و زردآلو در استان که شکوفه های آن ها باز شده بود، دچار خسارت شد.

سرمازدگی به شش هزار و 500 هکتار از باغات استان خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید

به منظور حمایت از کشاورزان، پایش باغات استان به وسیله مسئولان باغبانی، حفظ نباتات و صندوق بیمه کشاورزی استان انجام شد که تا به امروز بیش از 540 میلیارد ریال خسارت به باغات وارد شده است و بیشترین خسارت به باغات زردآلو و بادام در شهرستان سامان است.

در ایامی که از سوی هواشناسی اطلاعیه در مورد سرمازدگی اطلاع رسانی می گردد استفاده از روش های فعال در جهت کنترل سرمازدگی تشعشعی و مقطعی که در اطلاعیه پیش آگاهی حفظ نباتات و هواشناسی اطلاع رسانی می گردد مورد تاکید قرار گرفته است.

پدیده سرمازدگی یکی از معضلات بخش باغداری است که در سال های اخیر باعث تحمیل خسارت های سنگین به باغداران استان شده و در فروردین سال 99 در استان 370 میلیارد ریال و فروردین سال 1400 نیز 140 میلیارد ریال به باغات استان خسارت وارد شده است.

هم اکنون بیش از 44هزار هکتار باغ مثمر در استان وجود دارد که بیش از 30 هزار هکتار بارور و بقیه شامل نهال و درختان غیر بارور است و سالانه بیش از 190 هزار تن انواع محصولات باغی در استان فراوری می گردد.

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2112

به "طراح نمای ویلای دوبلکس: خسارت میلیاردی سرمازدگی به باغات چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراح نمای ویلای دوبلکس: خسارت میلیاردی سرمازدگی به باغات چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید