دسترسی غیرمجاز به پیامکهای فعالسازی موبایل ممکن نیست

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران، به دنبال حمله سایبری اجرا شده به اکانتهای تلگرام، جی میل، فیسبوک و لینکدین تعداد زیادی از اعضای جمعیت امام علی (در اردیبهشت ماه)، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پس از آنالیز های اجرا شده، نتیجه را گفت.

دسترسی غیرمجاز به پیامکهای فعالسازی موبایل ممکن نیست

وی در توئیتر نوشت: آنالیزها تاکنون، دسترسی غیرمجاز به پیامکهای فعالسازی به وسیله اپراتورهای موبایل را ثابت نکرده است.

جهرمی اضافه کرد: درخصوص ابعاد دسترسی مجاز به پیامکها توسط برخی هابهای بین المللی که واسط تبادل پیامکهای بین المللی هستند نیز، آنالیز در حال اجرا بوده و ابعاد موضوع و مراتب از دبیرخانه شعام (شورای عالی امنیت ملی) درخواست شده است.

به گزارش خبرنگاران، اردیبهشت ماه سال جاری در پی حمله سایبری به اکانتهای تلگرام، جی میل، فیسبوک و لینکدین تعداد زیادی از اعضای جمعیت امام علی، شماره تلفنها و ایمیلهای این افراد هک شد. به این صورت که پیامکهای متعدد تایید ورود به تلگرام (verification code) به گوشی های شخصی هر یک از این افراد ارسال شد و بلافاصله هکر توانست به وسیله دزدیدن یا شنود این پیامکها، به اکانت های شخصی اعضا دست پیدا کند. لوکیشن همه این موارد از کبک کانادا بود اما ساعت ورود با ساعت ایران همخوانی داشت. در مرحله بعد این هکر اقدام به تغییر پسورد two-step کرد.

درهمین حال اکانت جی میل برخی از اعضا نیز به همین صورت و به وسیله کد فراموشی در همین ساعت هک شد. به این معنی که یک کد به گوشی شخصی اعضا ارسال شده و هکر به وسیله دزدیدن این کد، توانست وارد جی میل شده و پسورد جی میل را عوض کند. با این اقدام هکر توانست پسورد two-step را برای تلگرام، از ایمیل پشتیبان، تغییر دهد.

در این زمینه وزیر ارتباطات پیش از این گفته بود که برای پیگیری و آنالیز این موضوع، درخواست تشکیل کمیته ای با مسئولیت حراست وزارت ارتباطات را داده تا نتیجه آنالیز ها را منتشر کند.

پیش از این مسئولان جمعیت امام علی در پیامی توئیتری به وزیر ارتباطات گفته بودند که به اذعان پلیس فتا، منشا هک از داخل بوده و مطابق با اعلام دادسرا به دلیل استفاده از vpn این موضوع قابل پیگیری نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 599

به "دسترسی غیرمجاز به پیامکهای فعالسازی موبایل ممکن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی غیرمجاز به پیامکهای فعالسازی موبایل ممکن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید