راهنمای سفارت فنلاند و اخذ ویزای این کشور

به گزارش تعطیلات رو، سفارت فنلاند

یکی از برترین و دیدنی ترین کشورهای منطقه اسکاندیناوی کشور فنلاند است که در شمال قاره اروپا واقع شده است. مرکز این کشور شهر هلسینکی است و یکی از برترین شهرهای جهان برای زندگی است و البته نباید مکان های دیدنی و فرهنگی و طبیعت فوق العاده این کشور را هم نادیده گرفت، حیات وحش عالی، گوزن های شمالی، سرزمین بابانوئل و… چه بخواهید برای کار و زندگی و چه به قصد توریستی به این کشور سفر کنید احتیاج است تا ویزای آن را داشته باشید، اما برای اخذ ویزای فنلاند در هنگام مراجعه به سفارت فنلاند باید چه مدارکی را داشته باشید و چه کارهایی ضروری است تا انجام دهید؟ برای دانستن جواب این سوال با خبرنگاران همراه شوید:

راهنمای سفارت فنلاند و اخذ ویزای این کشور

اطلاعات کلی از سفارت فنلاند

برای این که بتوانید سفر به فنلاند کنید ضروری است تا ویزای آن را داشته باشید.

آدرس سفارت فنلاند: تهران، خیابان شریعتی، خیابان میرزاپور، کوچه حدادیان، شماره 2.

تلفن: 23512250

فکس: 22236230

کد پستی: 19395-1733

ساعات کاری: برای دریافت خدمات مربوط به ویزا و اجازه اقامت در فنلاند روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 12 و برای خدمات درخواست های تلفنی یکشنبه تا چهارشنبه ساعت 1:30 تا 3:30 بعداز ظهر و بعلاوه برای کارهای پاسپورتی مربوط به اتباع فنلاندی روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر.

چطور وقت سفارت فنلاند بگیریم؟

همان طور که در بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر این قانون برقرار است برای اینکه بتوانید ویزای این کشورها را بگیرید باید به صورت حضوری مصاحبه کنید و فنلاند هم از این قاعده مستثنی نیست. برای این که بتوانید مصاحبه کنید اول احتیاج است تا وقت سفارت داشته باشید و دقت کنید که برای گرفتن وقت سفارت فنلاند احتیاجی به حضور شما در سفارت نیست بلکه باید این کار را آنلاین انجام دهید. پس در صورتی که خواستید وقت سفارت فنلاند بگیرید باید در خواست معین وقت را به صورت آنلاین به ایمیلی که معین شده است بفرستید.

نکته ای که در مورد معین وقت سفارت فنلاند ضروری است بدانید این است که به درخواست هایی که به زبان فارسی باشند اصلا جواب داده نمی گردد پس ایمیلتان باید یا به زبان انگلیسی و یا به زبان فنلاندی باشد.

چه مدارکی برای اخذ ویزای فنلاند احتیاج داریم؟

برای آن که بتوانید ویزای فنلاند را بگیرید ضروری است تا در زمانی که به شما داده می گردد به سفارت فنلاند مراجعه کنید و مدارکی که در پایین گفته می گردد را تحویل دهید، این مدارک هیچ کدام احتیاج به تاییدیه دادگستری و مهر آن و تاییدیه وزارت امور خارجه ندارند.

  • اصلا پاسپورتی که به مدت اعتبار آن 6 ماه به جای مانده باشد. در صورتی که قبلا پاسپورت داشته اید باید پاسپورت های قبلی تان را هم به سفارت ارائه کنید.
  • حداقل 6 ماه از تاریخ ورود زمان به جای مانده باشد
  • 6 قطعه عکس 64 رنگی که به صورت تمام رخ باشد و پس زمینه سفید داشته باشد.
  • ارائه اصل شناسنامه به همراه یک کپی از تمام صفحات آن و بعلاوه ارائه ترجمه شناسنامه.
  • ارائه اصل گواهی حساب بانکی که کاملا مهر و امضا شده باشد و ضروری است تا این گواهی کاملا به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد که برای حساب های جاری باید کارکرد و گردش 6 ماه آخر را ارائه بدهید و در صورتی که گردش حساب نداشته باشید هم مسئله ای نیست و می توانید گواهی موجودی حساب را ارائه بدهید. دقت داشته باشید که برای سفر به فنلاند باید حداقل 500000000 ریال در حسابتان پول داشته باشید.
  • ارائه اصل و ترجمه سند مالکیت خانه که مهر تاییدیه دادگستری داشه باشد.
  • باید حتما اصل و ترجمه مدارک شغلی تان را ارائه بدهید. در صورتی که پزشک هستید باید پروانه مطب، کارت نظام پزشکی و پروانه دائم پزشکی را ارائه کنید.

اگر وکیل هستید باید پروانه وکالت و اگر در مشاغل دولتی کار می کنید باید آخرین فیش حقوقی، حکم کارگزینی، مدت اشتغال، مقدار حقوقی که هر ماه دریافت می کنید، آخرین فهرست از بیمه و تاییدیه مرخصی تان را ارائه کنید.

در صورتی که بازنشسته هستید باید حکم بازنشستگی تان را به همراه آخرین فیش حقوقی ارائه کنید.

اگر در مشاغل غیر دولتی کار می کنید و در یکی از شرکت های خصوصی مشغول به کار هستید باید گواهی اشتغال به کار از شرکتی که در آن کار می کنید به همراه آخرین روزنامه رسمی شرکت تان را ارئه کنید.

اگر به صورت خویش فرما کار می کنید و به عبارتی خودتان رییس خودتان هستید باید آگهی تاسیس شرکت به همراه جواز کسب را ارائه کنید.

اگر دانش آموز، دانشجو، معلم، جز اساتید و یا اعضای هیئت علمی هستید باید گواهی اشتغال به تحصیل و یا اشتغال به کار ارائه کنید.

در صورتی که فرزندی زیر 18 سال دارید که قصد سفر به فنلاند دارد و قرار است تا سفر بار بدون همراهی پدر انجام دهید، باید حتما رضایتنامه محضری را تهیه و به سفارت فنلاند ارائه کنید. این مورد در باره خانم های متاهلی که قرار است تا تنها سفر نمایند هم صادق است.

چند نکته از سفارت فنلاند

  • برای این که ویزای این کشور را بگیرید حتما باید خودتان در سفارت حضور داشته باشید و نمی توانید این کار را از طرف خودتان به شخص دیگری واگذار کنید. بعلاوه حضور شما در سفارت فنلاند در روز معین وقت هم الزامی است.
  • دقت داشته باشید که مدارکی که به سفارت تحویل می دهید تا بعد از این که شما به ایران برگردید پیش آژانس باقی می ماند و در این مورد منظور ما اصل مدرک است.
  • حتما باید ضمانت نامه بانکی به مبلغ 500000000 ریال را در وجه آژانسی که در آن ثبت نام نموده اید به عنوان حسن اجرای تعهدات ارائه کنید . ممکن است تا بعد از آن هم آنالیز های بیشتری گردد و احتیاج به ضمانت های بیشتر.
  • حتما کپی مدارک تان را باید روی برگه ها یa4 ارائه کنید آن هم در یک نسخه.
منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2064

به "راهنمای سفارت فنلاند و اخذ ویزای این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفارت فنلاند و اخذ ویزای این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید