راهنمای سفر به توکیو ، ژاپن (قسمت اول)

به گزارش تعطیلات رو، راهنمای سفر به توکیو ، ژاپن (قسمت اول)

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره راهنمای سفر به توکیو ، ژاپن ،سخن خواهیم گفت.

راهنمای سفر به توکیو ، ژاپن (قسمت اول)

در سال 2010 میلادی، منطقهٔ شهری توکیو که شامل توکیو و استان های مجاور آن می گردد، با جمعیت 36 میلیون و 669 هزار نفر پرجمعیت ترین منطقهٔ شهری در دنیا بوده است.

توکیو عنوان بزرگترین اقتصاد شهری دنیا را دارا می باشد. در سال 2008 میلادی از پانصد شرکت برتر دنیا، 47 شرکت در توکیو واقع بوده اند و این شهر از این نظر، رتبهٔ نخست در دنیا را از آن خود نموده است.

توکیو شهری است که بارها به خاطر زمین لرزه، آتش سوزی یا جنگ بطور کامل ویران شده است و هر بار با زیبایی بیشتر از نو ساخته شده است. به همین سبب چشم انداز کنونی شهر توکیو با معماری معاصر بسیار مدرن و جذاب به نظر می رسد و بناهای تاریخی و کهنه در شهر بسیار کمیاب هستند.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

راهنمای سفر به توکیو ، ژاپن (قسمت اول)

قبل از هرچیز باید بدانید که در توکیو، خیابان های معدودی نامگذاری شده اند و بیشتر با شماره گذاری آن ها را معین نموده اند که این مورد می تواند برای بسیاری گیج نماینده باشد. به طور مثال 1-11-18,shibuya, Shibuya-ku که ترجمه آن هجدهمین ساختمان منطقه یازده از اولین بلوک شیبویا در ناحیه شیبویا می گردد. همانطور که می بینید، تشخیص آدرس دقیق کمی مشکل است. بنابراین سعی کنید حتما از نقشه های گوگل یا اپل بهره ببرید یا از مردم و ماموران پلیس به زبان انگلیسی بپرسید؛ گرچه مردم این کشور کمی در یادگیری این زبان تنبل هستند. همچنین باید بدانید توکیو یکی از گران ترین شهرهای دنیا برای جهانگردان است. البته با کمی قناعت و برنامه ریزی می توان این هزینه ها را کاهش داد. مطلب پیش رو برای سفری 3 تا 7 روزه به این شهر تهیه و تنظیم شده است.

راهنمای سفر به توکیو ، ژاپن

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: 5:30+

زبان رسمی: ژاپنی

واحد پول: ین ژاپن (JPY)

نرخ تبدیل ارز: 1,000 ین=8.88 دلار آمریکا

جهت رانندگی: چپ

نوع برق شهری: 100 ولت/50 هرتز- دوشاخه نوع A, B

پیش شماره ژاپن: 81+

پیش شماره توکیو: 03

شماره پلیس: 110

شماره آتش نشانی و آمبولانس: 119

شماره دفتر اطلاعات جهانگردی: 1164 3253 3 81+

آدرس دفتر اطلاعات جهانگردی: 4-1-1 sotokanda, chiyoda-ku

ساعات کار بانک ها: دوشنبه تا آدینه (9 صبح تا 3 عصر)

جهت رانندگی: چپ

وب گاه رسمی: metro.tokyo.jp (انگلیسی)

فرودگاه: فرودگاه بین المللی ناریتا (NRT)- فرودگاه هاندا (HND)

راهنمای سفر به توکیو ، ژاپن

شرایط آب و هوایی

تابستان های توکیو گرم، شرجی و مرطوب است، بنابراین اگر چنین هوایی را دوست ندارید، بهتر است از سفر کردن به این شهر در طول ماه های جولای و آگوست اجتناب کنید. توکیو شهری بسیار پرجمعیت و فشرده است، به حدی که گرما و رطوبت از آن چیزی که انتظار داریم، بدتر به نظر می رسد. زمستان ها اما خشک و معتدل هستند، اگرچه بارش برف امری نسبتا شایع است. ماه های آوریل، مه و اکتبر بهترین آب و هوا را در تمام طول سال دارند، پس اگر قصد سفر دارید برنامه سفرتان را برای این مدت زمانبندی کنید. با این وجود، توکیو شهری با فضاهای بسته زیاد است، بنابراین کم پیش می آید که بارش برف یا باران برنامه مسافرتتان را به هم بریزد.

بهترین زمان برای رزرو هتل

توکیو مانند هر شهر دیگری، فصول پرجهانگرد یا به اصطلاح High Season مخصوص خودش را دارد که به تبع آن از ماه اوریل تا آگوست (اوت) به علاوه تعطیلات زمستان، قیمت ها روندی صعودی پیدا می نماید. در طول این مدت، هتل ها و هاستل های این شهر پر از جمعیت می گردد. در طرف دیگر، فصول کم جهانگرد یا به اصطلاح low season قرار گرفته است که بعد از تعطیلات سال نو آغاز و تا ماه مارس ادامه پیدا می نماید. بدیهی است که در طول این زمان ها، قیمت ها سیر نزولی دارد، به گونه ای که می توانید به راحتی در هتل های لوکس، با قیمتی منطقی اتاق اجاره کنید. پاییز فصلی عالی برای سفر به این شهر است؛ چرا که هوا کاملا مطلوب و قیمت ها هم معقول به نظر می رسد.

هزینه های مرسوم

هزینه هاستل (خوابگاه)

تعداد زیادی خوابگاه در توکیو وجود دارد که به ازای هر شب اقامت مبلغی بین 2,400 تا 3,300 ین ژاپن از شما طلب می نمایند. ارزان ترین مکان ها برای اقامت در توکیو پادهتل ها هستند .

هزینه اقامت در هتل

خوشبختانه می توان هتل های مقرون به صرفه ای در این شهر پیدا کرد، به خصوص اگر از قبل اقدام به این کار کنید. اگر بخواهیم لیستی از میانگین قیمت انواع هتل، براساس کیفیت و تعداد ستاره تهیه کنیم، نتیجه به شرح زیر خواهد بود:

1 ستاره 2,500 تا 5,000 ین

2 ستاره 2,600 تا 12,996 ین

3 ستاره 3,217 تا 21,966 ین

4 ستاره 7,010 تا 31,348 ین

5 ستاره 28,061 تا 63,509 ین

متوسط قیمت مواد غذایی

متاسفانه غذا و نوشیدنی در توکیو، به طرز غیر منصفانه ای گران و پرهزینه است. این موضوع ممکن است کمی گمراه نماینده باشد چرا که اگر بخواهید در هتل ها یا رستوران های لوکس غذا میل کنید، با قیمت هایی فضایی روبرو خواهید شد، اما اگر برای صرف غذا به محلی مانند نودل فروشی ها قناعت کنید، خواهید دید که قیمت ها منطقی است. در واقع کلید بقا با هزینه کم در توکیو، انعطاف پذیری و داشتن رفتاری مانند مردم محلی است.

هزینه صبحانه مقرون به صرفه: اگر مانند بومی ها به نودل، سوپ یا غذاهای برنجی علاقه مند باشید، می توانید صبحانه را به قیمتی منطقی میل کنید. (500 تا 1,000 ین)

هزینه ناهار مقرون به صرفه: برای ناهار ارزان هم می توانید دوباره روی رستوران های محلی مانند نودلی ها حساب باز کنید. (600 تا 1,200 ین)

هزینه شام مقرون به صرفه: غذاهایی مانند سوشی قیمت بالایی دارد، اما آشپزهای ژاپنی گزینه های خوب و ارزان تری را هم پخت می نمایند. (1,000 تا 1,800 ین)

مک دونالد - بیگ مگ: خوشبختانه مک دونالد در توکیو، حداقل در مقایسه با غذاهای غربی، قیمتی مناسب دارد. (345 ین)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه مند باشید، می توانید مواد غذایی مورد احتیاج یک هفته تان را با پرداخت به ترتیب حدود 12,710 و 9479 ین ژاپن تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت ها براساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد احتیاج یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر(سبک غربی)، سینه مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو را شامل می گردد. مسلم است که اگر مواد بیشتری احتیاج دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

حمل و نقل عمومی در توکیو

توکیو یکی از بهترین و مشهورترین سیستم های حمل و نقل عمومی در دنیا را دارد. این سیستم کارآمد، ایمن، تمیز و گسترده است که شامل مترو، انواع اتوبوس و قطارهای سریع السیر می گردد. تاکسی ها به شدت گران هستند، از این رو احتیاج به شرح اضافه ای نمی بینیم. مترو را می توان کارآمدترین، سریع ترین و همچنین از نظر استفاده راحت ترین وسیله نقلیه در این شهر و حتی دنیا دانست. ایستگاه های مترو با حرف M که تا حدی هم نماد مشهور مک دونالد را یادآوری می نماید، معین شده اند و خوشبختانه نام همه آن ها به زبان انگلیسی نوشته شده است. در مجموع 13 خط مترو در این شهر وجود دارد. بلیط مترو را می توان از دستگاه های مخصوص فروش (با منوی انگلیسی و ژاپنی) در ایستگاه ها تهیه کرد. استفاده از اتوبوس به راحتی مترو و قطار نیست، مگر اینکه جهتتان را به خوبی بشناسید؛ چرا که تنها جهت انتهایی به زبان انگلیسی نوشته شده است و دیگر جهتها زبان ژاپنی دارند. قضیه وقتی بدتر می گردد که بدانید اغلب رانندگان اتوبوس قادر نیستند به زبان انگلیسی تکلم نمایند. می توانید بلیط ها را در صندوقی واقع در جلوی اتوبوس بیاندازید یا اگر بلیط ندارید پول نقد (حدود 200 ین) بپردازید. زمانی هم که می خواهید پیاده شوید، کافی است یکی از دکمه های نزدیک در خروجی یا جایگاه ها را فشار دهید. همچنین پیشنهاد می کنیم در یکی از دفاتر اطلاعات جهانگردی یا به وسیله اینترنت، نقشه مربوط به جهتهای اتوبوس (Toei bus map) را تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر به وب گاه رسمی این شهر که به زبان انگلیسی است مراجعه کنید.

قطار سریع السیر از فرودگاه ناریتا تا مرکز شهر3,020 ین
اتوبوس سریع السیر از فرودگاه ناریتا تا مرکز شهر3,000 تا 3,200 ین
تاکسی از فرودگاه ناریتا تا مرکز شهر20,000 ین
هر 3 کیلومتر جایجایی توسط تاکسی در سطح شهر1,000 تا 1,300 ین
مترو در سطح شهر170 تا 310 ین
بلیط یک روزه مترو710 ین
اتوبوس در سطح شهر200 ین

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

تاکسی سوار نشوید

از آنجایی که تاکسی ها تنها برای سوار شدن 870 یِن هزینه دربردارند، بهتر است برای جابجایی از سیستم حمل و نقل عمومی بهره ببرید که به طرز قابل توجهی در هزینه هایتان صرفه جویی می نماید.

در فروشگاه های 100 یِنی خرید کنید

تعداد زیادی فروشگاه 100 یِنی در توکیو وجود دارد که انواع اقلام مورد احتیاج از جمله، غذا، آب، لوازم آرایشی و همچنین لوازم خانگی را به فروش می رسانند.

در 11-7 غذا میل کنید

7-11 یا فامیلی مارت و دیگر مغازه های جمع و جور تعداد زیادی پیش غذا را با قیمت 120 تا 370 یِن به فروش می رسانند که می تواند گزینه خوبی برای یک وعده ناهار ارزان باشد. همچنین سوپرمارکت ها تعداد زیادی از انواع غذا را با قیمت هایی مشابه به مشتریان ارایه می نمایند.

برای اجاره اتاق کار کنید

نکته جالب در ژاپن این است که خوابگاه های این کشور به مشتریانشان اجازه می دهند در عوض اجاره بها برایشان کار نمایند. شما می توانید چند ساعت از صبح را مشغول کار کردن در این خوابگاه ها شوید و هر چند وقت که دوست داشته باشید در اتاق هایشان اقامت کنید (گزینه ای مناسب برای کسانی که قصد مهاجرت به ژاپن را دارند). در خوابگاه زنجیره ای Khao San همواره کاری برای انجام دادن وجود دارد.

میهمان مردم محلی شوید

احتمالا با سایتکوچ سرفینگ آشنایی دارید. ارزان ترین اتاق ها در توکیو خوابگاه های اشتراکی هستند که حدود 2,400 تا 3,300 ین قیمت دارند و بدون شک برای بسیاری، هزینه زیادی است. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه ای اجتناب کنید. خب مسئله ای نیست! سایت کوچ سرفینگ راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می گذارد تا به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده گردد. علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، می توانید دوست هایی از کشورها و فرهنگ های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1024

به "راهنمای سفر به توکیو ، ژاپن (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به توکیو ، ژاپن (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید