رونمایی از هواپیمای مدرن شرکت بوم سوپرسونیک

به گزارش تعطیلات رو، خبرگزاری خبرنگاران- شرکت بوم سوپرسونیک (Boom Supersonic) اخیرا از هواپیمای XB-1 خود که برای شکستن دیوار صوتی ساخته شده، رونمایی کرد.

رونمایی از هواپیمای مدرن شرکت بوم سوپرسونیک

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از گیزمگ، اخیرا این شرکت از هواپیمای مافوق صوت خود که قرار است در سال 2021 به پرواز درآید و سرعت آن 1.3 ماخ خواهد بود، رونمایی کرد.

استارتاپ بوم سوپرسونیک از نسخه کاملاً مونتاژ شده هواپیمای خود رونمایی نموده است و گامی مهم در جهت ساخت سریع ترین هواپیمای مسافربری دنیا برداشته است. هواپیمای زیبا XB-1 این شرکت برای شکستن دیوار صوتی خود در پروازهای آزمایشی که قرار است سال آینده شروع گردد، طراحی شده است.

در هوانوردی، دیوار صوتی(Sound barrier) نقطه ای است که متحرک اگر بخواهد به مافوق صوت برسد، باید از آن عبور کند. اولین بار در دهه 1950 دیوارهای صوتی شکسته شدند. شکسته شدن دیوار صوتی همراه با صدایی بلند است.

XB-1 نمونه اولیه هواپیمایی است که قرار است در سال 2029 پرواز کند و طی آن افراد می توانند تنها در عرض 3.5 ساعت از لندن به شهر نیویورک بروند. طول نمونه اولیه فقط 71 فوت (21 متر) است و فضای آن فقط برای یک خلبان است و مجهز به سه موتور J85 است. موتورهای هواپیما توسط شرکت جنرال الکتریک ساخته شده اند و بیش از 12 هزار پوند نیرو فراوری می نمایند که شرکت انتظار دارد XB-1 را به سرعت مافوق صوت برسانند. بدنه هواپیما کامپوزیت کربن است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1318

به "رونمایی از هواپیمای مدرن شرکت بوم سوپرسونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از هواپیمای مدرن شرکت بوم سوپرسونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید