تور ارزان هلند: سامسونگ 47 میلیون دلار به خاطر افزایش دادن قیمت تلویزیون در هلند جریمه شد

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش پایگاه خبری رویترز، گویا سامسونگ در کشور هلند دست به یک کار خلاف قانون زد و به این خاطر هم 47 میلیون دلار جریمه شد.

تور ارزان هلند: سامسونگ 47 میلیون دلار به خاطر افزایش دادن قیمت تلویزیون در هلند جریمه شد

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

سامسونگ در حال حاضر بزرگ ترین شرکت تولیدکننده گوشی در دنیا به شمار میرود اما این بدان معنی نیست که شرکت کره ای کاری خلاف قانون نمی نماید چون با توجه به خبری که به تازگی منتشر شده است، این شرکت به خاطر تبانی در قیمت گذاری در کشور هلند، به مبلغ 40 میلیون یورو معادل 46.9 میلیون دلار آمریکا جریمه شد.

سازمان تنظیم کننده بازار در این رابطه گفت که سامسونگ سال هاست که قیمت تلویزیون هایش را در هلند کاهش نداده است که هیچ، خرده فروشان را مجبور هم می نماید که اگر فروش آن ها به میزانی که سامسونگ در نظر دارد نباشد، قیمت ها را افزایش هم بدهند. این قطعا چیزی نیست که انتظار داشته باشیم از سوی دولت های اروپایی بدون جواب باقی بماند و به نظر می رسد سامسونگ خوش شانس بود که بیشتر از این ها جریمه نشد.

کاری که سامسونگ انجام داد سوا از اشتباه بودن به خاطر افزایش قیمت، رقابت را بین هفت فروشگاه های الکترونیکی آنلاین که در واقع بزرگ ترین سازمان ها هم در نوع خود به حساب می آیند تضعیف کرد چرا که گویا شرکت کره ای به خرده فروشان گفت که با این کار، سایر رقبا هم از همین سیاست در قیمت گذاری پیروی خواهند کرد. بعلاوه اگر رقبای خرده فروشان از بابت قیمت فروش پایین تلویزیونی شکایت می کردند، سامسونگ به آن ها یاری می کرد.

تنظیم کننده بازار هلند در این باره گفت که این کار سامسونگ قطعا بدون عواقب نبود چرا که رقابت را از بین برد و قیمت را برای مشتریان افزایش داد. اما همه این ادعاها در حالی مطرح شد که سامسونگ مدعی شد به این جریمه اعتراض خواهد نمود چرا که اصلا چنین توصیه ای به خرده فروشان بابت افزایش قیمت نکرد و خرده فروشان همواره برای اعمال قیمت، اختیار کافی را داشتند و سامسونگ هیچ دخالتی در این رابطه نمی کرد.

با این حال تنظیم کننده بازار هلند معتقد است سامسونگ باید می دانست کاری که انجام می دهد فراتر از حد طبیعی پیش رفته و در واقع به افزایش قیمت ختم شده است.

منبع: Reuters

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1882

به "تور ارزان هلند: سامسونگ 47 میلیون دلار به خاطر افزایش دادن قیمت تلویزیون در هلند جریمه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: سامسونگ 47 میلیون دلار به خاطر افزایش دادن قیمت تلویزیون در هلند جریمه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید