سفری شگفت انگیز و به یاد ماندنی به موزه های باتومی

به گزارش تعطیلات رو، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و مستقل شدن کشورهایی چون ارمنستان، قزاقستان، ترکمنستان سفر ایرانی ها به این مناطق گسترش بیشتری یافت. در این میان کشور گرجستان به دلیل نخواستن ویزا گردشگران بیشتری را از سمت ایران جذب کرد. تفلیس، پایتخت گرجستان یکی از اصلی ترین مقصدهای مسافرین ایرانی بوده، ولی این کشور دارای یک پایتخت گردشگری به نام باتومی نیز هست. شهر باتومی با داشتن تپه هایی مه آلود و ساختاری مدرن یکی از مناسب ترین شهرهای گردشگری گرجستان بوده و شاید بتوان آن را شهر موزه ها نیز نامید. موزه ها از دیرباز محل مناسبی بوده اند برای شناخت تاریخ و فرهنگ یک مرز و بوم و مهم از لحاظ گردشگری. به همین خاطر در ادامه مطلب جاذبه های گردشگری باتومی قصد داریم شما را با موزه های باتومی آشنا کنیم. اگر روزی به این شهر افسانه ای سفر کردید، سعی کنید در میان جاهای دیدنی باتومی، موزه ها را نباید فراموش کنید که قطعا پشیمان خواهید شد.

سفری شگفت انگیز و به یاد ماندنی به موزه های باتومی

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید.

موزه هنر آجارا (Adjara State Museum)

ساختمان و بنای موزه هنر آجارا، اولین محلی است که شما را مجبور به ایستادن و تماشا کردن می نماید. این موزه که یکی از جاذبه های گردشگری باتومی بوده برای نمایش مجموعه بی نظیری از نقاشی های هنرمندان گرجی و خارجی، دارای دو طبقه است. طبقه اول به نمایشگاه های موقت اختصاص دارد و طبقه دوم آثار بدیعی از هنرمندان بومی و غیر بومی را برای نمایش عرضه نموده است. اغلب این آثار مربوط به قرن های بیستم و بیست و یکم هستند. برای ورود به این موزه باید یک لاری بپردازید که این هزینه برای بچه ها نیم لاری و برای افراد زیر شش سال رایگان است. اگر قصد رفتن به این نمایشگاه را دارید، در زمان بندی خود یک ساعت لحاظ کنید. نباید فراموش کنید که این مکان از ساعت ده صبح تا شش عصر باز است.

آدرس موزه هنر آجارا: گرجستان - باتومی - خیابان جینچارادزه (Jincharadze St, Batumi, Georgia)

موزه ایلیا چاچاوادزه (Ilia Chavchavadze Museum)

ایلیا چاچاوادزه یکی از محبوب ترین سیاستمدرانی بوده که کشور گرجستان به خود دیده است. این سیاستمدار مشهور که در انقلاب گرجستان به عنوان رهبر نقش ارزنده را داشته، شاعر و نویسنده نیز بود. در حال حاضر در کوچه و پس کوچه های قدیمی شهر باتومی مکانی وجود دارد که تبدیل به موزه کوچکی شده که کمتر از نیم ساعت دیدن آن وقت شما را خواهد گرفت. این خانه که از ساعت ده صبح تا پنج عصر باز بوده، محلی است برای نمایش وسایل، عکس ها و ماکت خانه ایلیا چاچاوادزه. ورودی این موزه که یکی از جاهای دیدنی باتومی بوده، نیز همانند موزه هنر آجارا برای بزرگسالان یک لاری و برای بچه ها نیم لاری است. افراد زیر شش سال نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

آدرس موزه ایلیا چاچاوادزه: گرجستان - باتومی - خیابان گریبادوف 5 (Griboedov St., 5, Batumi, Georgia)

موزه باستان شناسی باتومی (Batumi Archeological Museum)

اگر به مجموعه عظیمی از سکه ها، عینک ها، اشیای گران بهای باستانی، گلدان های برنزی علاقه دارید، باید به بهترین موزه شهر یعنی موزه باستان شناسی باتومی بروید و از دیدن بیست و هشت هزار و پانصد و هشت قطعه اشیای دوره برنز و یافته های دیگری باستانی از حفاری های اطراف شهر باتومی لذت ببرید. در این مجموعه، آثاری از دوره معاصر و قرون وسطی نیز وجود دارند. دو لاری ورودی بزرگسالان و یک لاری ورودی بچه ها بوده و بچه های زیر شش سال از دادن ورودی معاف هستند. البته اگر نیاز به یک راهنمای زبده جهت شرح اشیا دارید، باید به پرداخت ده لاری بیشتر فکر کنید. ساعت کار این مورد از موزه های باتومی ده صبح تا شش عصر است.

آدرس موزه باستان شناسی باتومی: گرجستان - باتومی - خیابان تسرتلی آکاکی 77 (Akaki Tsereteli St, 77, Batumi, Georgia)

موزه ممد اباشیدزه (Memed Abashidze Museum)

ممد اباشیدزه، نویسنده و سیاستمدار به نام گرجستان بوده که رهبر مسلمین این کشور نیز محسوب می گردد. در حوالی برج ساعت چاچا مکانی به نام این فرد وجود دارد که در حال حاضر تبدیل به موزه کوچکی شده است.

آدرس موزه ممد اباشیدزه: گرجستان - باتومی - خیابان آباشیدزه 7 (M. Abashidze street, 7, Batumi, Georgia)

موزه دولتی خاریتون آخلدیانی (Khariton Akhvlediani Adjara State Museum)

این موزه دولتی که یکی از جاهای دیدنی باتومی بوده، با مساحتی بالغ بر هزار و هفتصد و سی و هفت متر محل به نمایش گذاشتن گنجینه هایی از قلعه گونیو، آویزهای طلایی، تندیس بز برنزی، پیکره هایی از جنس طلا، بطری های گوناگون، سنجاق سینه، تکه هایی از کمربند، تبرهای عتیقه، تندیس های برنزی مذهبی و بسیاری از نمونه های فرهنگ و هنر بومی گرجستان و شهر باتومی است. این موزه که از ساعت ده صبح تا پنج عصر باز بوده، برای ورود از بزرگسالان یک لاری و از بچه ها نیم لاری طلب می نماید و بچه های زیر شش سال را رایگان پذیراست.

آدرس موزه دولتی خاریتون آخلدیانی: گرجستان - باتومی - خیابان جینچاردزه 4 (Jincharadze str.,4, Batumi, Georgia)

موزه صنعت برادران نوبل (Nobel Brothers Batumi Technological)

یکی از جاذبه های گردشگری باتومی تبدیل به موزه ای شده که دو هزار وسیله در آن به نمایش درآمده است. هر وسیله و فناوری که شهر باتومی از اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم از آن استفاده نموده، در این موزه دیده می گردد. در حقیقت این موزه به مهمترین فناوری شهر باتومی اختصاص دارد که با این فناوری و تکنولوژی، شهر باتومی در صنعت نفت خود را به جهانیان شناساند. در این موزه که به زبان انگلیسی است، دستاوردهایی از روستچیلد، الکساندر مانتاشو و برادران نوبل دیده می شوند. برای دیدن این مورد از جاهای دیدنی باتومی باید از ساعت ده صبح تا شش عصر مراجعه کنید و برای بزرگسالان دو لاری و بچه ها نیم لاری بپردازید. این مکان نیز همانند دیگر موزه های باتومی از افراد زیر شش سال هزینه ای دریافت نمی نماید.

آدرس موزه صنعت برادران نوبل: گرجستان - باتومی - خیابان لسلیدزه 3 (Leselidze str,3, Batumi, Georgia)

موزه قوم نگاری برجگالو (Ethnographic Museum Borjgalo)

این مکان سه هزار متری که در سال 2016 میلادی افتتاح شده، تمام اشیایش توسط یکی از هنرمندان بنام گرجستان ساخته شده اند. در این موزه فرآیندی از مشاغل مهم این منطقه را در فضایی عالی خواهید دید، مشاغلی مانند فلز کاری، ساخت وسایل چوبی، ساخت ظروف، ساخت اشیای سنگی، سفالگری، بافندگی. فضای بیرونی برجگالو نیز با یک آبشار دست ساز نه متری و فضایی سبزی روح پرور، بسیار دلچسب و عالی است. این موزه از ده صبح تا هفت عصر باز بوده و بلیط ورودی آن برای بزرگسالان ده لاری و برای بچه ها دو لاری است.

آدرس موزه قوم نگاری برجگالو: گرجستان - باتومی - خیابان خلواچوری - مجموعه کاخابری - خیابان میخائیل شاراشیدزه 14 (Mikheil Sharashidze st., 14, kakhaberi settlement, On Khelvachauri road, Batumi, Georgia)

موزه مذهبی دیوید کوماخیدزه (David Komakhidze Religious Museum)

با هر عقیده و مسلکی که وارد این موزه کوچک شوید، مطمئنا از آن لذت خواهید برد و با طیب خاطر از آن بیرون می آئید. این موزه کوچک که با کوشش خانواده کوماخیدزه بنا شده، در سال 2004 میلادی تاسیس شد. در این مکان با موضوع مذهب اقلامی گردآوری شده اند، نظیر کتاب، عکس، نقش های برجسته، تندیس، پیکره، نمونه هایی از معابد و نقاشی های برجسته. این مکان که یکی از معروف ترین موزه های باتومی بوده، بین ساعت ده صبح تا شش عصر باز است.

آدرس موزه مذهبی دیوید کوماخیدزه: گرجستان - باتومی - بزرگراه تفلیس (Tblisi Highway, Batumi, Georgia)

منبع: همگردی
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 675

به "سفری شگفت انگیز و به یاد ماندنی به موزه های باتومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری شگفت انگیز و به یاد ماندنی به موزه های باتومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید