برترین کشورهای نزدیک ایران برای زندگی کدام ها هستند؟

به گزارش تعطیلات رو، برترین کشورهای نزدیک ایران برای زندگی

گاهی اوقات پیش می آید که افراد برای ادامه زندگی، همه کوله بارشان را ببندند و سعی نمایند تا زندگی نوی را در محیط کشوری نو برای خود دست و پا نمایند. معمولا هم این کار انگیزه های مختلفی را در بر می گیرد و همواره به خاطر یک مورد خاص نیست! گاهی افراد برای کار بهتر، برای تحصیل در شرایطی بهتر و بالاتر، گاهی برای عوض شدن محیط زندگی، گاهی برای انگیزه های کاری و سرمایه گذاری و بسیاری از دیگر انگیزه ها، به کشوری دیگر مهاجرت می نمایند. ممکن است تا به حال به این فکر نموده باشید که برترین کشورهای نزدیک ایران برای زندگی کجاها هستند؟! ما امروز در خبرنگاران می خواهیم به صورت مفصل برترین کشورهای نزدیک ایران برای زندگی را مورد آنالیز قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

برترین کشورهای نزدیک ایران برای زندگی کدام ها هستند؟

آنالیز برترین کشورهای نزدیک ایران برای زندگی، ترکیه

  • معرفی ترکیه

اولین کشوری که می خواهیم از این نظر برای شما مورد آنالیز قرار دهیم؛ ترکیه، یکی از کشورهای همسایه است که اتفاقا ایرانی ها برای سفر به شهرهای مختلف آن با اهداف مختلفی همچون سفرهای سرگرمیی و گردشگری همواره حاضر هستند. ترکیه کشوری است که بر اساس آخرین آمار در سال 2017 میلادی جمعیتی برابر با 79.81 میلیون نفر را در خود دارد. زبان رسمی این کشور، ترکی استانبولی است اما معمولا در منطقه ها گردشگری تر می توانید به زبان های فارسی، روسی و انگلیسی با افراد ارتباط بگیرید. در این کشور هزینه ها بر اساس لیر که واحد پول رسمی است مورد محاسبه قرار می گیرد و درصد هزینه ها نسبت به ایران فرق دارد. در کشور ترکیه منابع مالی مختلفی وجود دارد که مهم ترین آن ها، صنعت گردشگری و توریسم در این کشور است و از همین رو در این کشور سالانه بیش از میلیون ها نفر مسافر تنها به قصد سرگرمی و سیاحت وارد می شوند. اگر یک جستجوی ساده در موتورهای اینترنتی همچون گوگل درباره مقدار گردشگران وارد شده در سال گذشته میلادی به ترکیه انجام بدهید، خواهید دید که 39 میلیون و 49 هزار نفر در سال گذشته وارد این کشور شده اند.

  • اقتصاد و سطح هزینه ها برای زندگی در ترکیه

اگر بخواهیم ترکیه را به عنوان یکی از گزینه های برترین کشورهای نزدیک ایران برای زندگی مورد آنالیز قرار دهیم باید توضیحاتی مهم را در این زمینه به شما بدهیم. اول از همه، این بسیار عادی است که سطح هزینه های یک کشور نسبت به کشوری دیگر متفاوت باشد ولی با این حال بازهم ترکیه در بین برترین کشورهای نزدیک ایران برای زندگی قرار می گیرد. اول از همه درباره دریافت ویزای ترکیه باید این را بدانید که شما می توانید بدون ویزا تا 3 ماه در این کشور بدون مشکل اقامت داشته باشید. به همین دلیل باید بدانید که معمولا مقدار هزینه های جاری زندگی درترکیه نسبت به ایران بیشتر است.

  • آنالیز و انواع ویزا و مهاجرت به ترکیه

معمولا بیشتر کسانی که ترکیه را برای مهاجرت و زندگی انتخاب می کنند، بیشتر قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند. اگر ویزا را برای اقامت های بلند مدتی مثل؛ ویزای تحصیلی و یا ویزای کاری را می خواهید دریافت نمایید، شرایط برای شما مختلف و فرق دارد. در این رابطه باید بدانید که زمینه تحصیل رایگان برای شما در دانشگاه هایی با بورسیه تحصیلی دولتی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای شما وجود دارد.

برای دریافت اقامت به وسیله کار و یا سرمایه گذاری هم احتیاج به اوراق دولتی دارد که سرمایه گذاری شما و یا اشتغال به کار شما را با جزئیات و کاملا قانونی مورد تشریح قرار دهد. در بین مشاغلی که معمولا بین مهاجرین محبوب است می توانیم به هتلداری، سرمایه گذاری مخصوصا در زمینه مسکن و فعالیت های گردشگری، مهمانداری و تدریس زبان اشاره نماییم.

  • شهرهای مناسب ترکیه برای اقامت

برای اقامت در ترکیه، برترین شهرهای این کشور از لحاظ معیارهایی مثل اقتصاد شهر، سطح تحصیلات مردم بومی، امکانات آموزشی و فرهنگی، امنیت و امکانات امنیتی عبارتند از: استانبول، آنکارا، ازمیر، آلانیا، بدروم و آنتالیا.

امارات

  • معرفی امارات

دیگر کشوری که می خواهیم در فهرست برترین کشورهای نزدیک ایران برای زندگی به شما معرفی نماییم، کشور امارات است که هم همسایه بسیار نزدیک ایران است و هم همچون ترکیه، ایرانی ها به شهرهای مختلف این کشور علی الخصوص دبی بسیار سفر می کنند. مساحت این کشور برابر است با 83.600 کیلومتر مربع و بعلاوه بر اساس آخرین آمار منتشر شده در سال 2017 میلادی، جمعیت کشور امارات برابر با 9.4 میلیون نفر می باشد. واحد پولی این کشور درهم است. زبان و گویش رسمی مردم بومی در شههرای مختلف این کشور عربی است اما آن ها معمولا به زبان های انگلیسی، فارسی، هندی و گاهی اردو هم سخن می گویند. این کشور هم علاوه بر این که در زمینه رشد شهری و مدرنیته بسیار قوی است و برنامه های بسیاری در این زمینه را در دستور کار خود قرار داده، بر روی مسئله ای همچون گردشگر و مهاجرپذیری هم سرمایه گذاری هایی انجام داده است.

  • اقتصاد و سطح هزینه ها برای زندگی در امارات

کشور امارات از لحاظ سطح مالی در جایگاه خوبی قرار می گیرد و از این رو سرانه عایدی مردم این کشور به صورت میانگین بالا است و در بین برترین کشورهای نزدیک ایران برای زندگی قرار می گیرد. نقطه قوت صادرات و عایدیهای کشور امارات به خاطر صنعت گردشگر و گردشگری این کشور و بعلاوه صادرات های نفتی است. امارات به خاطر سرانه عایدیی و مشاغلی که دارد، نرخ بیکاری پایینی دارد و در حالت کلی، کشوری ثروتمند به شمار میرود. برای آنالیز شرایط زندگی و سطح هزینه ها در امارات باید بگوییم که از آن جایی که بسیاری از شهرهای این کشور همچون شهر معروف دبی بسیار مدرن و به اصطلاح مجلل شده اند، طبیعتا هزینه زندگی در آن هم به همان نسبت بالا می رود. البته در این زمینه اصل مهمی وجود دارد! سطح هزینه ها با حقوق دریافتی کارکنان به اصطلاح می خواند.

  • آنالیز شرایط و انواع ویزا و مهاجرت به امارات

کشور امارات برای بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت دارند می تواند کشور مناسبی به حساب بیاید. استانداردهای بالا برای زندگی، ثبات و رشد مالی بالا، مالیات آزاد و بسیاری از موارد دیگر باعث می شوند تا امارات یکی از کشورهایی باشد که در فهرست برترین کشورهای نزدیک ایران برای زندگی قرار بگیرد. در صورتی که تمامی مدارک شما کامل باشد، شما می توانید ویزای اقامتی برای کسانی که در این کشور سرمایه گذاری نموده اند، بین 2 تا 3 است. ضروری است بدانید که برای دریافت ویزای کار در امارات ابتدا باید تخصص و مهارت هایتان را به همراه مدراک کافی که احتیاج است برای اداره اتباع خارجی در این کشور بفرستید و در صورتی که فردی اماراتی توانایی انجام آن کار را نداشت، به شما ویزای کار داده می گردد. برای تحصیل هم با توجه به سطح بالای آموزش در این کشور، می توانید ویزای تحصیلی امارات را دریافت نمایید. معمولا هم ویزاهای تحصیلی از بازه 12 ماه به بالا صادر می شوند.

  • شهرهای مناسب امارات برای اقامت

کشور امارات شهر معروف و مناسب هم برای سفر و هم برای زندگی، کم ندارد. دبی، ابوظبی، شارجه، العین، عجمان و دیگر شهرهای این کشور برای زندگی مناسب هستند. سطح امنیت بالا، سطح آموزشی بالا، امکانات و مدرنیته شهری در سطوح بالا و امکانات سرگرمیی متنوع و بسیار زیاد، این شهرها را برای اقامت مناسب می سازند. با این حال زندگی در شهر دبی نسبت به دیگر شهرهای عربی به نظر می رسد که راحت تر باشد. با توجه به این که دبی بیشتر بر پایه فضایی گردشگری و گردشگری شکل گرفته است به همین دلیل به نظر می رسد انتخاب آن برای زندگی کردن در امارات، مناسب تر باشد.

روسیه

  • معرفی کشور روسیه

یکی دیگر از کشورهای همسایه که به نظر می رسد که گزینه خوبی برای آنالیز برترین کشورهای نزدیک ایران برای زندگی قرار می گیرد، کشور روسیه است. پهناورترین کشور دنیا دارای ساحل با دریای خزر است و از این لحاظ، به ایران نزدیک است. بر اساس آخرین سرانه جمعیتی که در سال 2017 که از این کشور منتشر شده، روسیه دارای جمعیتی بالغ بر 144.5 میلیون نفری است که آن ها را در سرزمین 17.05.400 کیلومتر مربعی خود، جای داده است و از این لحاظ در رده نهم پر جمعیت ترین کشورهای دنیا قرار می گیرد. زبان رسمی مردم روسیه، روسی است اما بر طبق آمار به دست آمده در منطقه ها این کشور بزرگ، 27 زبان مختلف دیگر در منطقه ها مختلف این کشور وجود دارد. واحد پولی روسیه روبل است.

  • اقتصاد و سطح هزینه ها برای زندگی در روسیه

در سال 2017 میلادی اقتصاد روسیه به عنوان هشتمین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته شد. با این که روسیه صنعت توریسم خوبی مخصوصا در شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ دارد اما با این حال بیشترین عایدی این کشور بر پایه منابع طبیعی خود است.

در سطر بالایی ذکر کردیم که واحد پولی روسیه روبل است و در کشورشان هم مبادلاتشان را با استفاده از روبل انجام می دهند. سطح عمومی هزینه ها در شهرهایی بزرگ همچون سنت پترزبورگ و مرکز این کشور یعنی مسکو به عنوان شهرهایی بزرگ و مهم، طبیعتا از بعضی دیگر شهرهای روسی بالاتر است. به هر حال هر دوی این شهرها بسیار پیشرفته و بزرگ هستند. با این حال استفاده از بعضی از خدمات در مورادی خاص همچون دانشجو بودن، بعضی از خدمات همچون؛ استفاده از باشگاه های ورزشی، کافه ها و یا موزه ها شامل تخفیف 50 درصدی می شوند و یا رایگان محاسبه می گردند.

  • آنالیز شرایط و انواع ویزا و مهاجرت به روسیه

اگر بخواهید تا به وسیله دریافت ویزای تحصیلی به روسیه سفر کنید باید بدانید که روسیه کشوری است که تحصیل در آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای تحصیل در این دانشگاه ها که از اعتبار و رتبه علمی بالایی هم برخوردار هستند، حتی اگر از نخبگان و یا دانشجویانی با نمرات بالا باشید هم شامل بورسیه تحصیلی می شوید و می توانید به صورت رایگان تحصیل کنید و حتی از خدماتی همچون هزینه های بیمه و اقامت نیز به صورت رایگان برخوردار شوید. اگر هم که سابقه کاری درخشانی دارید می توانید به وسیله ویزای کار هم به روسیه مهاجرت نمایید. یکی از نکات جالبی که در فضای کاری روسیه وجود دارد این است که در این کشور حتی مهاجران هم در هر فضای کاری از تساوی حقوق در هر شرایطی با دیگر اتباع این کشور قرار می گیرند. یکی از نکاتی که باعث می گردد تا دریافت ویزای کاری روسیه برای متقاضیان آن آسان گردد، دعوت نامه رسمی کار از طرف کارفرما است. شما می توانید با اقدام به وسیله ویزای کارآفرینی و یا ازدواج هم در این کشور ساکن شوید.

  • شهرهای مناسب روسیه برای اقامت

به طور قطع در آنالیز برترین شهرهای روسیه برای زندگی به عنوان یکی از برترین کشورهای نزدیک ایران برای زندگی باید حتما از مسکو سنت پترزبورگ هم نام ببریم. این دو شهر بسیار بزرگ تمامی امکانات در طیف های مختلف را در خود دارند. خاصیت تمامی شهرهای بزرگ روسی به صورت مشترک این است که هم زیبا هستند و هم پر امکانات. امنیت و سطح علم و فرهنگ مردم هم بالاست. اما در این میان شهری به نام ولژسکی در استان ولگراد وجود دارد که سطح هزینه ها در آن پایین تر است. شهری همچون نیژنی نووگورود هم یکی از مقصدهای مورد علاقه کسانی است که می خواهند زندگی در روسیه را به تازگی و به عنوان یک مهاجر شروع کنند.

گرجستان

  • معرفی کشور گرجستان

یکی از گزینه های مورد آنالیز در بین کشورهای فهرست برترین کشورهای نزدیک ایران برای زندگی بدون شک کشور گرجستان است. این کشور در بین آسیای غربی و بعلاوه اروپای شرقی قرار گرفته است. مساحت این کشور برابر است با 69.700 کیلومتر مربع که بر اساس آخرین آماری که در سال 2018 میلادی منتشر شد، 10.52 میلیون نفر در خود جمعیت جای داده است. گرجستان هم از تاریخ غنی برخوردار است و هم از رابطه خوبی با کشورمان بهره می برد. گرجستانی ها به زبان زبان های گرجی و قفقازی صحبت می کنند. البته در منطقه ها مختلفی از آن مردم به زبان های آذری و ارمنی هم صحبت می کنند. واحد پولی گرجستان، لاری است.

  • اقتصاد و سطح هزینه ها برای زندگی در گرجستان

اصل کلی که درباره هزینه ها در گرجستان وجود دارد این است که هزینه زندگی در این کشور به صورت کلی نسبت به ایران کم تر است. همین امر هم تا به الان باعث شده است که افراد بسیاری برای مهاجرت این کشور را انتخاب کنند. در این زمینه پیشنهاد ما به شما این است که به صورت کامل درباره مقصد خود تحقیق کنید و در صورتی که در به نتیجه کامل رسیدید، اقدام به مهاجرت به گرجستان نمایید.

  • آنالیز شرایط و انواع ویزا و مهاجرت به گرجستان

برای مهاجرت به گرجستان می توانید تا انواع ویزای مهاجرتی این کشور را در دسته های مختلفی همچون: علمی، تجاری، کارآفرینی، خبرنگاری، تحقیق، تحصیل، آموزشی و یا دسته هایی از این قبیل امضا نمایید. از عمده دلایلی که مهاجرت ایرانیان به گرجستان می انجامد می توانیم از عواملی همچون؛ روابط خوب این کشور با ایران، اقتصاد در حال رشد و عواملی از این قبیل نام ببریم.

  • شهرهای مناسب گرجستان برای اقامت

برترین شهرهایی که در آنالیز گرجستان در زمینه برترین کشورهای نزدیک ایران برای زندگی به شما پیشنهاد می کنیم، شهرهای تفلیس و باتومی هستند. این دو شهر هم معروف هستند و هم از زیباترین شهرهای روسی هستند. این دو شهر هم شرایط مالی خوبی دارند و هم گردشگر پذیرتر هستند.

توجه داشته باشید! اگر بخواهید می توانید برای اطلاع دقیق از سطح عمومی هزینه های عمومی در شهرهای مختلف دنیا، سایت دنیای numbeo به صورت روزانه چک کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2038

به "برترین کشورهای نزدیک ایران برای زندگی کدام ها هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کشورهای نزدیک ایران برای زندگی کدام ها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید