سوغاتی های جزیره کیش

به گزارش تعطیلات رو، سوغات کیش

در این مفاله از مجله گردشگری خبرنگاران به معرفی سوغات کیش خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید .

سوغاتی های جزیره کیش

سوغاتی های جزیره کیش

جزیره زیبای کیش همانند نگینی در آب های خلیج همواره فارس در جنوب ایران در حال درخشیدن است. این جزیره زیبا هواداران زیادی از سرتاسر ایران دارد. تور مقرون به صرفه کیش یک سفر عالی برای فصل زیبای پائیز است. این جزیره زیبا مراکز عالی برای خرید دارید دارد ولی توصیه می کنیم که تا آنجایی که می توانید از خریدهای غیر ضروری خود بپرهیزید. ولی خرید سوغاتی است که به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست. کیش سوغاتی های زیادی دارد که تعدادی از آنها را به شما معرفی می کنیم تا دست خالی از بازنگردید.

ماهی و میگو

یکی از شغل های سنتی اهالی این منطقه، ماهیگیری است چرا که این جزیره در خلیج فارس، یکی از منابع غنی انواع ماهی و میگو و آبزیان است. ماهیگیری در این جزیره و به طور کلی در استان هرمزگان، هم به شکل سنتی و هم به صورت مدرن، انجام می شود. از مشهورترین ماهیان این منطقه می توان ماهی تن، سنگسر، ساردین، هامور، سرخو، میش ماهی و مقوا را نام برد.

لابستر چیست ؟

یکی از محصولات پر ارزش خلیج فارس و دریای عمان، میگو، است. میگوی خلیج فارس از جنس پنائاسی، می باشد و بین 7 تا 15 سانتیمتر طول دارد. بدن میگو کشیده و دراز و از دو طرف به هم فشرده است، میگو از سه قسمت سرو سینه و شکم تشکیل یافته و بر روی سر و قطعات سینه، پوسته سختی موجود است. در دنبال شکم، دم میگو واقع شده که از شش حلقه کیتینی پوشیده شده است، همین دم میگو است که پس از صید در کشتی بلافاصله از سر جدا و مخلوط بایخ نگهداری شده تا به موقع منجمد و بسته بندی و آماده صدور به داخل یا خارج کشور شود. تا به امروز بیش از ده نوع میگو در آبهای خلیج فارس صید و شناخته شده است که مشهورترین آنها لایستریا شاه میگو است که وزن آن تا یک کیلو و گاه بیشتر می رسد. از این نوع میگوی کمیاب که در سواحل صخره ای و نزدیک ساحل زیست می نماید، سالی حدود 200 هزار عدد صید می شود.

قهوه و انواع شکلات

جزیره کیش را با دارا بودن انواع گوناگونی از فروشگاه های قهوه فروشی و شکلات فروشی مرکز شکلات و قهوه می دانند. در این جزیره بسیار زیبا می توان برندهای مختلفی را با قیمت های متفاوت و مناسب تهیه کرد. تعداد کثیری از مسافران و جهانگرد ها قهوه و شکلات را که قیمت مناسب تری را دارا هستند به عنوان سوغات کیش برای عزیزانشان خریداری می نمایند. شما به آسانی می توانید در مراکز خرید کیش اقدام به خرید شکلات و قهوه کنید.

حنا

حنا بندان در کیش و به طور کلی شهر های جنوبی بسیار رایج است و برای گردشگران خانم هم یکی از تفریح های جالب طراحی با حنا به روی بدن خود است که با توجه به مصرف زیاد حنا در این منطقه حنا های آماده و نیمه آماده مرغوب برای خرید شخصی و حتی برای خرید سوغات به وفور دیده میشود که خریدنش خالی از لطف نیست مخصوصا برای خانم های جوان!

صنایع دستی جزیره کیش

یکی از مهمترین سوغاتی هر شهر،صنایع دستی آن میباشد که معمولا بدست مردمیان محلی آن شهر ساخته می شود ،در خصوص جزیره کیش هم همینطور.صنایع دستی کیش یک از اولویت هایی ست که گردشگران بعنوان سوغات از آن استفاده می نمایند و قیمت آنها با توجه به کیفیتشان مقرون به صرفه است از جمله این صنایع دستی میتوان به گلیم سوزنی (شیریکی پیچ)،سبد و حصیر، کوزه های سفالی، پارچه های گلابتون دوزی و صنایع دستی تهیه شده از پولک، مرجان، صدف،گوش ماهی و بقایای آبزیان مانند آینه ها و جعبه های مزین شده، آویز ها، زیور آلات، مجسمه های ترکیبی و … اشاره نمود ضمناً معمولا این صنایع دستی را دستفروشان کنار خیابانی عرضه مینمایند.

خرما کیش

به طور حتم همه می دانیم که یکی از سوغاتی های معروف جنوب کشور خرما است که این محصول و فرآورده های آن به جهان صادر می شود.و یکی از برترین گزینه ها برای انتخاب سوغاتی می باشد . کیش با نخلستان های فراوان و خرماهای با کیفیت و درجه یک از برترین سوغاتی های این جزیره به شمار می رود. در بازار های کیش خارک، رطب، خرمای خشک و خرمای معمولی و بعلاوه فراورده های آن چیپس خرما، عسل خرما، شیره خرما و … وجود دارد. خرما یک غذای کامل با انواع ویتامین های C ,E ,B ,A می باشد و بعلاوه دارای فسفر، منیزیم، کلسیم، آهن و ید است.

پوشاک

اگرچه کیش خودش فراوری و کارخانه لباس ندارد اما منبع بزرگی برای پوشاک ایران است. این جزیره از فروشگاه های کوچک و بزرگ لباس پر شده است و همین در دسترس بودن زیاد لباس باعث می شود تا بیشتر مسافران جزیره برای خرید سوغات به پوشاک روی بیاورند. علاوه بر فروشگاه های پوشاک ایرانی که به وفور در جزیره یافت می شوند فروشگاه های پوشاک برند و اصل نیز در جزیره کم نیستند. احتمالا همه دوست دارند پوشاک برند سوقاتی بگیرند.

ادویه کیش

یکی از معروف ترین محصولات مناطع جنوبی ایران و کیش ادویه است که برای طعم دار کردن غذا بسیار مناسب است.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2200

به "سوغاتی های جزیره کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغاتی های جزیره کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید