تور ارمنستان: آشنایی با سوغات ارمنستان

به گزارش تعطیلات رو، سوغات ارمنستان شامل انار، شکلات، مربای گردو، خاکچار، عروسک، صنایع دستی بازار محلی ورنیساژ می باشد.

تور ارمنستان: آشنایی با سوغات ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

ارمنستان یکی از همسایگان شمالی ایران است که مرز بین اروپا و آسیا محسوب می گردد و 35 کیلومتر مرز مشترک در حاشیه رودخانه ارس با ایران دارد. ارمنستان حدود 4 میلیون نفر جمعیت دارد و مرکز آن ایروان است. این کشور در سال های گذشته مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته است که از دلیل های این امر می توان به نزدیک بودن فرهنگ دو کشور، سهولت سفر با وجود مرز زمینی و مقرون به صرفه بودن این سفر اشاره نمود.

منطقه ها دیدنی فراوانی در ارمنستان وجود دارد که ازجمله مهم ترین آن ها می توان به دریاچه سوان، معبد گارنی، کلیسای گغارت، هامالیر، گاسگارد، موزه اربونی و... اشاره نمود، حالا اگر شما نیز این بار قصد دارید به ارمنستان سفر کنید با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا 6 مورد از معروف ترین سوغات این کشور را به شما معرفی کنیم.

سوغات ارمنستانارمنستان یکی از معدود کشورهای است که دارای سوغات متنوع و فراوانی است، مردم محلی این کشور مانند ایرانیان مهمان نواز هستند و هنرهای دستی خود را در شکل های گونان به معرض فروش برای گردشگران قرار می دهند. خرید سوغات از هر سفری می تواند یخشی از خاطرات آن سفر را همواره برای ما زنده نگاه دارد، حتی یک قطعه چوبی کوچک می تواند به طور ناگهانی خاطرات چند سال پیش حضور شما در یک منطقه را به یادتان بیاورد و حس خوش آن روزها را به همراه داشته باشد.

1. انارانار یکی از جدیدترین نمادهای کشور ارمنستان است که مردم و مسئولان این کشور در حال توسعه این نماد برای ارمنستان هستند، اگر می خواهید از صنایع دستی ارمنستان خرید کنید در بازارهای مختلف وسایلی را می بینید که به شکل انار طراحی شده اند. این سوغات کوچک و مقرون به صرفه می تواند یک گزینه خوب برای خرید شما باشد.

2. شکلاتچند سالی است که ارمنستان به یکی از فراوری و صادرکنندگان قهوه و شکلات تبدیل شده است، در این کشور شما می توانید شکلات های مختلفی و باکیفیتی را بخرید که اتفاقاً قیمت مناسبی نیز دارند.

3. مربای گردویکی دیگر از خوراکی های معروف این کشور که می توانید به عنوان سوغات به ایران بیاورید مربای گردو است. این مربای خاص و خوشمزه سیاه رنگ را می توانید در بیشتر فروشگاه های محلی تهیه کنید. خواستگاه اصلی این مربا در ارمنستان، روستای گغارت است.

4. خاچکاریکی از مهم ترین صنایع دستی ارمنستان خاچکار است که از کار کنده کاری با دست روی چوب است که معمولاً یک طرح صلیب مانند را روی آن با برجسته سازی در می آورند.

5. عروسکیکی از کارهای دستی که مناسب خرید سوغاتی برای بچه ها دختر است عروسک است. در ارمنستان یک عروسک خاص وجود دارد که بدن آن کاموایی و سن آن با الیاف پارچه ای پر شده است، این عروسک لباس سنتی زنان ارمنی را به تن دارد و طراحی صورت آن به شکل خاص کارتون های دهه های گذشته است که حس نوستالژیکی را به بیننده منتقل می نماید.

6. صنایع دستی بازار محلی ورنیساژاگر در بازهای محلی دست فروشان به گشتی بزنید با صنایع دستی مختلف و متفاوتی روبرو می شوید که هرکدام از آن ها می تواند به عنوان یک یادگاری ارزشمند خریداری گردد، از جمله دیگر سوغات ارمنستان می توان به میوه خشک شده، جواهرات، لوازم دکوری، سفال، گلیم و ... می توان اشاره نمود که قیمت این اجناس بین 1 تا 100 دلار است و هر فردی متناسب با بودجه خود می تواند سوغاتی مورد نظرش را تهیه کند.

در ارمنستان مراکز خرید خوب و مدرن فراوانی وجود دارد، اما اگر می خواهید خرید سوغاتی خود را از بازارهای محلی انجام دهید باید به شما بگویم که باید به ورنیساژ بروید، بازار ورنیساژ است معمولاً آخر هفته ها در نزدیکی میدان جمهوری به صورت روباز فعالیت می نماید. در این بازار که یکی از معروف ترین بازارهای محلی دنیا است انواع و اقسام صنایع دستی و عتیقه جات وجود دارد

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1959

به "تور ارمنستان: آشنایی با سوغات ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: آشنایی با سوغات ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید