فستیوال ادبی هی به طور مجازی برگزار می گردد، حضور ولزی ها در کشورهای مختلف

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، فستیوال ادبی و هنری هی تاسیس شده در سال 1988 هر سال در شهر هی اون وای (Hay-on-Wye) ولز در بریتانیا برگزار می گردد که سال جاری مسئولان این رویداد ادبی می گویند به خاطر شرایط کرونا به صورت مجازی از تاریخ 26 ماه می به مدت 10 روز برگزار خواهد شد.

فستیوال ادبی هی به طور مجازی برگزار می گردد، حضور ولزی ها در کشورهای مختلف

سال گذشته نیز این فستیوال ادبی به طور مجازی با حضور نویسندگانی مثل هیلاری منتل، مگی اوفَرل و مارگارت آتوود برگزار شده بود. این رویداد پیش تر به خاطر بحران ناشی از کووید-19 لغو شده بود و حالا 700 رویداد اصلی آن به 65 مورد کاهش یافته که به وسیله پلتفرم کرودکست به صورت آنلاین پخش خواهد شد.

مسئولان فستیوال ادبی شهر ولزی می گویند سال گذشته که این فستیوال به طور مجازی برگزار شده بود، نزدیک به 490هزار شرکت کننده از 69 کشور دنیا در پرتال اعلام شده جشنواره شرکت نموده بودند. سال جاری گفته شده حدود 100 برنامه و کارگاه برای حاضران در نظر گرفته شده است.

جشنواره ادبی هی اعلام نموده است که فعلاً برنامه ای برای حضور در کشور امارات ندارد. روزنامه انگلیسی ساندی تایمز گزارشی منتشر نموده است که موجب رسوایی مقامات ارشد کشور امارات متحده عربی شده است. این روزنامه در گزارش خود از تجاوز جنسی شیخ نهیان بن مبارک النهیان 69 ساله وزیر دولت امارات متحده عربی در جریان یک نمایشگاه کتاب در ابوظبی خبر داده است.

به گفته یک کارمند انگلیسی نمایشگاه کتاب هی در ابوظبی، عضو خانواده سلطنتی امارات در این نمایشگاه او را مورد آزار جنسی و حتی حمله قرار داده است. کاتلین مک نامارات 32 ساله می گوید او برای مهمانی رسمی به ویلای این ولیعهد اماراتی دعوت شده بود. این کارمند پیش از این شش ماه در وزارتخانه متبوع ولیعهد امارات کار نموده بود ولی هیچ رابطه استخدامی با اماراتی ها نداشت و در اصل برای برگزاری فستیوال ادبی به ابوظبی سفر نموده بود.

کارولین میشل مدیر فستیوال ادبی انگلیس در بیانیه ای خاطرنشان کرد که بعد از شکایت مک نامارا مسئولان این فستیوال تصمیم گرفته اند که دیگر در کشور امارات حضور پیدا نکنند. مسئولان انگلیسی می گویند تا زمانی که این شیخ در مقام خود باقی است دیگر به این کشور باز نخواهند گشت.

دیگر برنامه های حضور فستیوال ادبی هی در کشورهای دیگر طبق برنامه در ماه سپتامبر در کشور اسپانیا و مکزیک، ماه نوامبر کشور پرو و ماه ژانویه کشور کلمبیا اعلام شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1588

به "فستیوال ادبی هی به طور مجازی برگزار می گردد، حضور ولزی ها در کشورهای مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال ادبی هی به طور مجازی برگزار می گردد، حضور ولزی ها در کشورهای مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید