لیگ قهرمانان اروپا، یوونتوس در اندیشه انتقام از یاران طارمی، فرش قرمز برای صعود دورتموند

به گزارش تعطیلات رو، دیدارهای دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با پذیرایی یوونتوس از پورتو و سفر سویا به آلمان شروع می گردد.

لیگ قهرمانان اروپا، یوونتوس در اندیشه انتقام از یاران طارمی، فرش قرمز برای صعود دورتموند

با ما سفر کنید و با تور اروپا زمستانی از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، در نخستین شب از بازی های دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب (سه شنبه) دو بازی همزمان از ساعت 23:30 به وقت تهران برگزار می گردد که در مهمترین آنها تیم فوتبال یوونتوس در خانه میزبان پورتو خواهد بود.

مصاف قبلی این دو تیم در دور رفت با پیروزی 2 بر یک میزبان پرتغالی سرانجام یافت که گل نخست آن بازی را مهدی طارمی در دقیقه دوم با اشتباه رودریگو بنتانکور هافبک اروگوئه ای یوونتوسی ها در ارسال یک پاس روبه عقب زد. پورتو اگرچه اولین پیروزی تاریخ خود برابر یوونتوس را کسب کرد، اما گلی که در واپسین دقیقه های آن بازی فدریکو کیه زا به ثمر رساند، کارش را برای صعود سخت تر کرد. گلی که یوونتوس در استادیوم دراگائو زد بدان معناست که اکنون این تیم می تواند با یک پیروزی یک بر صفر راهی مرحله بعد گردد.

یوونتوسی که به لطف پیروزی 3 بر یک ابتدای هفته مقابل لاتزیو در سری A روحیه خوبی کسب نموده است، در حالی از پورتو میزبانی می نماید که در پنج رویارویی اش با این تیم سه پیروزی، یک تساوی و یک شکست داشته و در تمام این بازی ها تنها سه گل خورده که دو تای آن هم در بازی رفت بود.

برای این بازی یوونتوس سه غایب دارد؛ پائولو دیبالا و رودریگو بنتانکور به دلیل مصدومیت و دانیلو به دلیل محرومیت. علاوه بر این، جورجو کیه لینی و آرتور ملو هم که به تازگی از بند مصدومیت خارج شده اند، ممکن است به میدان نروند و حضورشان در ترکیب اصلی بسیار غیرمحتمل است. آندره آ پیرلو سرمربی تیم فوتبال یوونتوس برای این بازی حساب ویژه ای روی رونالدو باز نموده است. او برای بازی برابر لاتزیو به رونالدو استراحت داد و تنها چند دقیقه از او استفاده کرد تا انرژی ستاره پرتغالی را برای این بازی ذخیره کند.

در سمت مقابل پورتو هیچ غایبی ندارد و تنها هافبک این تیم امبمباست که به دلیل عدم آمادگی جسمانی شاید نتواند به میدان برود.

پذیرایی دورتموند از سویا با اندوخته ای ارزشمند

در حالی که یوونتوس برای صعود به مرحله بعد ملزم به کسب پیروزی خانگی است، در بازی همزمان دورتموند هیچ نیازی به کسب پیروزی خانگی مقابل سویا نمی بیند و حتی در صورت باخت با یک گل هم صعود می نماید. این شرایط مطلوب حاصل پیروزی 3 بر 2 شاگردان ادین ترزیچ در استادیوم سانچس پیسخوان در دور رفت است، دیداری که در آن ارلینگ هالند ستاره بی چون و چرای میدان بود و دو گل به ثمر رساند.

دورتموند در این هفته از رقابت های داخلی آلمان برابر رقیب دیرینه اش بایرن مونیخ متحمل شکستی تلخ شد و برد 2 بر صفر را با شکست 4 بر 2 عوض کرد. با این حال پیروزی سه هفته پیش زردپوشان در اولین تقابل شان با سویا آنقدر در لیگ قهرمانان امیدبخش بوده که یأس ناشی از باخت در درکلاسیکر را جبران کند.

ترزیچ برای پذیرایی از قهرمان فصل گذشته لیگ اروپا می تواند روی یاری تمام بازیکنانش حساب کند، چرا که هیچ مصدوم و محرومی ندارد. همین شرایط در تیم تحت راهنمایی خولن لوپتگی هم صدق می نماید.

آخرین بازی خانگی دورتموند برابر سویا در مرحله گروهی لیگ اروپای فصل 11-2010 بود که آن را با نتیجه یک بر صفر واگذار کرد. با این حال سویا در سه بازی اخیرش در رقابت های اروپایی در خانه رقبای آلمانی بازنده بوده است. آخرین برد این تیم در خاک آلمان، سال 2015 مقابل مونشن گلادباخ بود.

دورتموند اگر بتواند از فزونی اش در دور رفت محافظت کند، برای اولین بار از فصل 17-2016 که توماس توخل سرمربی اش بود، می تواند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1596

به "لیگ قهرمانان اروپا، یوونتوس در اندیشه انتقام از یاران طارمی، فرش قرمز برای صعود دورتموند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ قهرمانان اروپا، یوونتوس در اندیشه انتقام از یاران طارمی، فرش قرمز برای صعود دورتموند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید