مایکروسافت با گذر از اپل، ارزشمندترین شرکت آمریکایی شد

به گزارش تعطیلات رو، اپل در ماه اوت توانست لقب اولین شرکت یک تریلیون دلاری آمریکایی را ازآن خود کند. حالا ارزش این شرکت با توجه به فروش ضعیف آیفون، به 746.8 میلیارد دلار رسیده و دیگر ارزشمندترین شرکت آمریکایی به حساب نمی آید. از طرف دیگر، شرکت مایکروسافت با ارزش 753.3 میلیارد دلار، توانسته از اپل بگذرد و لقب ارزشمندترین شرکت آمریکایی را به دست آورد.

مایکروسافت با گذر از اپل، ارزشمندترین شرکت آمریکایی شد

آخرین بار در سال 2010 بود که مایکروسافت توانسته بود از اپل بگذرد و ارزش بیشتری داشته باشد. حال پس از هشت سال، دوباره این اتفاق تکرار شده است. اپل که تقریبا سه ماه پیش تبدیل به یک شرکت یک تریلیون دلاری شده بود، به دلیل فروش کمتر از انتظار آیفون های جدید، با این افت ارزش روبرو شده است.

پس از مایکروسافت و اپل، شرکت آمازون با ارزش 736.6 میلیارد دلار و شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) با ارزش 725.5 میلیارد دلار، رتبه های سوم و چهارم را به خود اختصاص داده اند. وب سایت mspoweruser در گزارش خود اینطور اعلام نموده که با برتری مایکروسافت به سه شرکت بزرگ دیگر شامل شرکت آلفابت، مایکروسافت حالا ارزشمند ترین کمپانی سیلیکون ولی به حساب می آید.

در شرایط امروز، سرمایه گذاران بیش از همه به شرکت هایی که سرویس های ابری دارند علاقه نشان می دهند. در این بین سرویس Azure Cloud شرکت مایکروسافت نیز با رشد روبرو بوده که به رشد ارزش این شرکت یاری نموده است. همچنین کسب وکار بازی و کامپیوتر های سرفیس را هم فراموش نکنیم.

اگرچه غول های تکنولوژی نرم افزاری مثل فیس بوک و گوگل با مشکلاتی در رابطه با تامین امنیت و حریم خصوصی کاربران روبرو هستند، شرکت مایکروسافت گزارش داده که توانسته در سه ماهه مالی اخیر، 29.1 میلیارد درآمد و 8.8 میلیارد دلار درآمد خالص داشته باشد.

نسبت به سه ماهه قبل تر، مایکروسافت توانسته 19 درصد میزان درآمد و 34 درصد درآمد خالص خود را افزایش دهد. همچنین درآمد عملیاتی این شرکت نیز 10 میلیارد دلار بوده که 29 درصد نسبت به مدت مشابه قبلی، رشد داشته است.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز درباره این موضوع اعلام نموده: ما سال مالی 2019 را عالی آغاز نموده ایم که نتیجه نوآوری های ما و اعتمادی است که مشتریان به ما داشته اند.

به طور خلاصه اگر بخواهیم میزان سوددهی هرکدام از کسب وکارهای مایکروسافت را بگوییم، به لیست زیر می رسیم:

  • درآمد 8.6 میلیارد دلاری Intelligent Cloud و رشد 24 درصدی نسبت به زمان مشابه قبلی
  • محصولات سرور و سرویس های ابری شامل 28 درصد رشد درآمد نسبت به زمان مشابه قبلی
  • سرویس Azure شامل 76 درصد رشد درآمد نسبت به زمان مشابه قبلی
  • درآمد 10.7 میلیارد دلاری در سرویس More Personal Computing و رشد 15 درصدی نسبت به زمان مشابه قبلی
  • محصولات مرتبط با ویندوز شامل 12 درصد رشد نسبت به زمان مشابه قبلی
  • بخش گیمینگ یا بازی مایکروسافت شامل 44 درصد رشد درآمد نسبت به زمان مشابه قبلی
  • نرم افزار و سرویس های Xbox با 36 درصد رشد درآمد نسبت به زمان مشابه قبلی
  • بخش سرفیس با رشد 14 درصدی درآمد نسبت به زمان مشابه قبلی

بزرگترین رقیب مایکروسافت در حال حاضر شرکت اپل به حساب می آید که اشاره کردیم به دلیل فروش کمتر از انتظار آیفون های جدید، این شرکت با کاهش ارزش روبرو شده است. به تازگی اپل فراوری آیفون XR را در کارخانه های Foxconn و Pegatron نصف نموده که خود گویای مشکل امروز اپل است.

شرکت تایوانی فاکس کان، قرار است که روزانه میزان فراوری آیفون ها را به میزان صد هزار عدد کاهش دهد که این یعنی فروش آیفون جدید بین 20 تا 25 درصد کمتر از آن چیزی است که اپل انتظار داشت. Ming Chi-Kuo که تحلیلگر اپل به حساب می آید و در سالهای اخیر اسم او را زیاد شنیده ایم، اخیرا اعلام نموده که اپل قصد داشت تا سال آینده و معرفی آیفون جدید، صد میلیون آیفون XR فراوری کند اما با توجه به فروش کم این گوشی، این میزان به 70 میلیون خواهد رسید.

منبع: The News Minute

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 128

به "مایکروسافت با گذر از اپل، ارزشمندترین شرکت آمریکایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت با گذر از اپل، ارزشمندترین شرکت آمریکایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید