مدیرعامل آبفا گلستان: یک سوم احتیاج گرگان آب کم داریم

به گزارش تعطیلات رو، خبرنگاران/گلستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: احتیاج آب شهر گرگان یک هزار و 750 لیتر بر ثانیه است که فقط یک هزار و 300 لیتر بر ثانیه آب فراوری می گردد و برای مدیریت این شرایط باید حتما مردم در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند.

مدیرعامل آبفا گلستان: یک سوم احتیاج گرگان آب کم داریم

بهزاد هرمزی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سال بحرانی و کم آبی را در پیش رو داریم، اظهار کرد: 3 حلقه چاه آب تا ابتدای تابستان و دو حلقه و ایستگاه پمپاژ تا نیمه تابستان در گرگان اضافه خواهد شد که با این اقدام 100 لیتر بر ثانیه به فراوری آب در این شهر اضافه می گردد.

وی اعلام کرد: در سال آبی جاری، گلستان رتبه پنجم استان های کشور در کمبود بارش را دارد.

هرمزی با بیان اینکه 96 درصد آب شرب استان از چاه ها تامین می گردد، گفت: گرگان تنها مرکز استانی است که منابع آبی از سد ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان اعلام کرد: در استان 35 هزار حلقه چاه آب داریم که 600 حلقه چاه آب برای تامین آب شرب استفاده می گردد.

وی با اشاره به وجود 12 هزار حلقه چاه غیرمجاز در گلستان، اعلام نمود: گلستان استان کشاورزی است و آب بسیار زیادی در این بخش مصرف می گردد.

هرمزی توضیح داد: در شمال گلستان منبع آب شرب نداریم و آب را به این مناطق انتقال می دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با اشاره به اینکه 74 روستای استان گلستان فاقد آب شرب هستند و با تانکر آبرسانی می شوند، توضیح داد: برای آب رسانی به این روستاها احتیاج به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1715

به "مدیرعامل آبفا گلستان: یک سوم احتیاج گرگان آب کم داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل آبفا گلستان: یک سوم احتیاج گرگان آب کم داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید