مسائل مالی، گریبان گیر بهینه سازی مصرف آب کشاورزان

به گزارش تعطیلات رو، کارشناس آب و خاک جهاد کشاورزی البرز گفت: کشاورزان هزینه خرید تجهیزات صرفه جویی در مصرف آب را ندارند.

مسائل مالی، گریبان گیر بهینه سازی مصرف آب کشاورزان

باورساز، کارشناس آب و خاک جهاد کشاورزی البرز در گفت و گو با خبرنگار از ، با بیان این که کشاورزان هزینه خرید تجهیزات صرفه جویی در مصرف آب را ندارند، گفت: دولت در قالب تسهیلات بلاعوض هزینه هشتاد و پنج درصد خرید تجهیزات صرفه جویی در آب کشاورزان را پرداخت می نماید اما مسائل مالی و نوسانات قیمت تجهیزات در بازار، کشاورزان را در پرداخت پانزده درصد باقی مانده بی رغبت نموده است.

او با بیان این که استفاده از تجهیزات صرفه جویی در آب، مصرف آب کشاورزان را به یک سوم کاهش می دهد، اضافه کرد: دولت برای خرید تجهیزات آبیاری بارانی مبلغ ده میلیون و پانصد هزار تومان و برای تجهیزات آبیاری قطره ای هفده میلیون و پانصد هزار تومان پرداخت می نماید.

باورساز در تشریح وظایف معاونت آب و خاک جهاد کشاورزی گفت: این معاونت وظیفه دارد تا مصرف آب را باتوجه به بحران کمبود آب در جهان مدیریت کند بنابراین سعی دارد بازدهی مصرف آب در مزارع کشاورزی را در عین کاهش مصرف آن، بالا ببرد.

او اضافه کرد: به همین منظور آب مورد استفاده مزارع کشاورزی از محل تامین آب مانند رودخانه یا چاه به وسیله نهرها و یا لوله های پلی اتیلن تا رسیدن به مزارع ایزوله می گردد.

د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1130

به "مسائل مالی، گریبان گیر بهینه سازی مصرف آب کشاورزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل مالی، گریبان گیر بهینه سازی مصرف آب کشاورزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید