آشنایی با شرکت هواپیمایی ویتنام ایرلاینز (Vietnam Airlines)

به گزارش تعطیلات رو، با شرکت هواپیمایی ویتنام (Vietnam Airlines)، یکی از ایرلاین های مهم کشور ویتنام آشنا شوید. این شرکت هواپیمایی به عنوان یکی از قدیمی ترین ایرلاین های کشور ویتنام در حال حاضر اقدام بله فعالیت های هوایی و پروازی می کند. در حال حاضر این شرکت هواپیمایی به 64 مقصد پروازی مختلف در 17 کشور دنیا و در قاره های گوناگون پرواز می کند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم تاریخچه، کلاس های پروازی، اطلاعات فنی، اضلاعات ضروری و قوانین این شرکت هواپیمایی برای مسافرانش و همچنین دیگر مطالب مرتبط با این ایرلاین را به اتفاق هم مرور و آنالیز نماییم.

آشنایی با شرکت هواپیمایی ویتنام ایرلاینز (Vietnam Airlines)

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

تاریخچه شرکت هواپیمایی ویتنام ایرلاینز

همانطور که در ابتدا گفتیم و از اسم این ایرلاین بر می آید، این شرکت هواپیمایی حامل پرچم کشور ویتنام است و از قضا یکی از قدیمی ترین و ریشه دارترین ایرلاین های این کشور می باشد. شرکت هواپیمایی ویتنام به زبان ویتنامی Hãng Hãng không Quốc gia Việt Nam گفته می گردد.

این شرکت در ژانویه سال 1956 در هانوی (Hanoi)، پایتخت کشور ویتنام و در ناحیه لانگ بیون تاسیس گشت. نام اولیه این ایرلاین، نورث ویتنام (North Vietnamese) بوده است. در ابتدا این ایرلاین به عنوان بخشی از نیروی هوایی برای اهداف غیرنظامی در راستای اهداف دو کشور چین وجماهیر شوروی سابق ایجاد شد.

پس از این که جنگ تمام شد این شرکت به یک شرکت هواپیمایی خصوصی تبدیل و مجددا تاسیس گشت اما، در ادامه این ایرلاین در سال 1989 میلادی تبدیل به یک شرکت هواپیمایی با سهام و مدیریت دولتی شد. ناوگان هواپیمایی اولیه این ایرلاین شامل هواپیماهای لیوشن و لی سونوف لی بوده است.

به دنبال قانون های منع کننده دولت ویتنام، این شرکت اجازه خرید هواپیما و یا قطعات آن را از بعضی کشورها را نداشت. قطب مرکزی و اصلی این شرکت هواپیمایی، فرودگاه بین المللی نوا به (Noi Bai International Airport) که آن را به عنوان فرودگاه بین المللی هانوی نیز می شناسند، می باشد.

ویتنام ایرلاینز علاوه بر این که به 17 کشور مختلف پرواز دارد و 64 نقطه پروازی مختلف را تحت پوشش پوازی خود قرار می دهد، با کشورهای مختلف از جمله این 17 کشور همکاری در زمینه ارائه خدمات مشترک دارد.

در ادامه آنالیز تاریخچه شرکت هواپیمایی ویتنام باید این نکته را به شما بگوییم که این شرکت از اولین روزهای فعالیت خود تا اوایل دهه 90 میلادی، به علت شرایط خاص این کشور و همچنین عوامل مختلفی از جمله وضعیت اجتماعی، مالی و سیاسی کشور ویتنام، این ایرلاین به عنوان یک ایرلاین کوچک با فعالیت های جزئی، نقشی کوچک در صنعت حمل و نقل هوایی در دنیا و منطقه جنوب شرقی آسیا ایفا می نمود.

از زمانی که دولت ویتنام سعی بر عادی سازی و بهبود روابط خود با دیگر کشورهای دنیا مخصوصا کشورهای صنعتی دنیا نمود، این شرکت آغاز به شکوفایی در این جهت و عرصه نمود.

اولین بهره ای که ویتنام ایرلاینز از این وضعیت برد این بود که توانست ناوگان پیر و فرسوده خود را که علننا پرواز با آن ریسک محسوب می شد را با هواپیماهای جدید و مدرن، جوان سازد.

در راستای همین اقدامات، دولت ویتنام 20 شرکت مختلف را برای همکاری های خدماتی با شرکت هواپیمایی ویتنام در زمینه ارائه خدمات بیشتر، جدیدتر و بهبود و نظارت بر آن ها گماشت.

در سال 2010 میلادی، شرکت هواپیمایی ویتنام با یک بازسازی اساسی و البته محدود به درون سازمانی روبرو شد و کلیه ارکان اساسی آن از مدیر کل تا مدیر طبقات هفتگانه طبقات مختلف دفتر مرکزی این ایرلاین با تغییر روبرو شدند. مدیر جدید توسط شخص نخست وزیر ویتنام انتخاب شد و تحت نظارت شخصی این مقام نیز می باشد.

شرکت هواپیمایی ویتنام ایرلاینز به عنوان یک شرکت هواپیمایی، نقش مهم و اساسی را در توسعه مالی کشور ویتنام ایفا کرده است.

این شرکت هواپیمایی بسیاری از شرکت های کوچک تر و تابعه هواپیمایی را مورد نظارت خود قرار داده است و با چندین شرکت هواپیمایی دیگر در کشورهای همسایه خود همچون: جت استار پسفیک ایرلاینز (Jetstar Pacific Airlines) و شرکت هواپیمایی ملی کامبوج همکاری می کند و درآمد کسب می کند.

از دیگر خدماتی که این شرکت ارائه می کند و از آن درآمد نیز کسب می کند، سرمایه گذاری های این شرکت در صنایع هواپیمایی و همچنین اجاره هواپیماهای خود، خدمات تعمیر و نگهداری هواپیماها و یا حتی زمین های نگهداری آن ها می باشد.

از اهداف این شرکت در آینده این است که بتواند قطعات هواپیما را بسازد و فراوری نماید. از دیگر خدماتی که شرکت هواپیمایی ویتنام انجام می دهد، حمل بار و ارائه خدمات کارگو می باشد.

و اما سال سرنوشت ساز 2010 تنها با تغییرات اساسی درون سازمانی برای ویتنام ایرلاینز به انتها نرسید. این شرکت در ژوئن سال 2010 میلادی به عضویت اتحادیه اسکای تیم (SkyTeam) درآمد. ویتنام ایرلاینز در بین کشورهای همسایه خود به عنوان یکی از اولین ها در زمینه پیوستن و پذیرش این اتحادیه بود.

از جمله برنامه ریزی های این ایرلاین برای اهداف بلند مدت آینده اش این است که علاوه بر بهبود خدمات و گسترش آن، تا سال 2020 میلادی تبدیل به یکی از بزرگ ترین شرکت های حامل خدمات هوایبی و مسافربری در قسمت جنوب شرقی آسیا گردد.

در حال حاضر این شرکت در منطقه خود، دومین است. این شرکت در سال 2009 میلادی، بیش از 9.3 میلیون نفر مسافر و بیش از 115.100 تن انواع مرسولات و بسته های پستی را به نقاط مختلف پروازی خود منتقل کرده است.

اطلاعات شرکت هواپیمایی ویتنام ایرلاینز

نام شرکت هواپیمایی ویتنام ایرلاینز: Vietnam Airlines

کد یاتا: VN

کد ایکائو: HVN

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی ویتنام ایرلاینز: www.vietnamairlines.com

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی ویتنام ایرلاینز

بیزینس کلاس: این کلاس پروازی ویتنام ایرلاینز، دارای خدمات متفاوتی برای مسافرنش است. جایگاه های راحت و استاندارد، فضای مخصوص به کار، قابلیت تبدیل این فضا به فضای کاری، منوی متفاوت، خدمات دیجیتال و همچینین ارذائه خدمات اینترنت برای مسافرین در حین پرواز از جمله خدمات این کلاس پروازی می باشد.

پرمیوم اکونومی: این کلاس پروازی در واقع راحت تر و مجهز تر از پروازهای اکونومی کلاس است. پروازی راحت با جایگاه های استاندارد و فضای لگ روم اضافه و همچنین مانیتورهای لمسی مخصوص هر مسافر از جمله خدمات این کلاس پروازی از شرکت هواپیمایی ویتنام ایرلاینز است.

اکونومی کلاس: بهترین توصیفی که می توان از کلیه خدمات این سفر برای مسافرین این ایرلاین برشمرد، در یک جمله این است: کلیه خدمات این پرواز برای بیشترین حد از راحتی همه مسافران تداریک دیده شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 225

به "آشنایی با شرکت هواپیمایی ویتنام ایرلاینز (Vietnam Airlines)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شرکت هواپیمایی ویتنام ایرلاینز (Vietnam Airlines)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید