مقایسه تویوتا یاریس هاچ بک با هیوندای i20
به گزارش تعطیلات رو، مشخصات فنی خودروتویوتا یاریس هاچ بک و هیوندای i20 در این گزارش آمده است تا به یاری آن ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.
به گزارش خبرنگار یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار، مقایسه تویوتا یاریس هاچ بک با هیوندای i20 است. این 2 خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این 2 خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر 2 خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.
Yaris ساب کامپکت قابل اطمینان و مالی، کم هزینه ترین اتومبیل تویوتا است. صرفه جویی در مصرف سوخت بسیار عالی است، به طور کلی 32 مایل در هر کیلوگرم در سدان با گیربکس اتوماتیک و 30 در هاچ بک با دستی تست شده است.
مهندسان گفتند که 2009 Toyota Yaris هاچ بک و سدانی عالی برای مسابقات شهری است. همه مدل های این خودرو دارای یک موتور 1.5 سیلندر 1.5 لیتری هستند. Yaris همچنین دارای امتیاز مناسب مصرف سوخت 29/36 mpg شهر / بزرگراه است که آن را به یک راننده عملی حتی روزانه تبدیل می نماید.
در حالی که سدان یاریس فضای بار خوبی دارد، اما فضای هاچ بک کمتر از رقبا است. سدان پایه یاریس دارای ویژگی های استانداردی است که برای کلاس معمولی است. همراه با تهویه مطبوع و ترمز ضد قفل، سطوح تراز بالا و بسته های گزینه ای مواردی مانند استریو با قابلیت MP3، رابط iPod، جک کمکی، شیشه های برقی و قفل درب و کروز کنترل را اضافه می نماید. کنترل پایداری الکترونیکی در هیچ مدل Yaris در دسترس نیست.
در حالی که Yaris بیشترین فضای داخلی یا طولانی ترین لیست از ویژگی های استاندارد را ندارد، اما یک انتخاب مناسب برای یک خودروی شهری مطمئن با صرفه جویی در مصرف سوخت مناسب است.
هیوندای با استفاده از مدل نسل دوم، به i20 احساسی خوش رنگ و راحت بخشیده است که فضای دلپذیرتری را هم برای راننده و هم برای سرنشینان ایجاد می نماید. مواد لمسی نرم در تمام سطوح کلیدی اکنون به صورت استاندارد نصب می شوند، بسیاری از سطوح با الفین پلاستیکی حرارتی (TPO) درجه بالا، جلوه ای بهتر به داشبورد و روکش های درب داده اند. TPO همچنین در برابر سایش بسیار مقاوم است که بسیار خوب است.
دوخت روی جایگاه های جلو و عقب در استاندارد های بالایی توسعه یافته و اجرا شده است تا با رعایت بقیه طراحی داخلی، سخت پوش و شیک باشد. تیم طراحی هیوندای می گوید که هر رنگ داخلی الهام گرفته از طراحی داخلی و سبک زندگی فعلی است.
آی 20 مجهز به آینه الکتروکرومیک، سنسور پارک عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع اتوماتیک، تصفیه هوای یونیزه، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، اخطار دهنده فشار باد چرخ ها (TPMS)، سنسور باران، محفظه خنک نگهدارنده، دوربین دید عقب، سیستم رهیاب ماهواره ای و بلوتوث، چراغ روشنایی روز (Day Light) ، سنسور نور، تریم داخلی دو رنگ،-آینه جانبی برقی همراه با گرمکن و رینگ 16 اینچ آلومینیومی است.
خودرو | |
تویوتا یاریس هاچ بک | هیوندای i20 |
کشور سازنده | |
ژاپن | کره جنوبی |
سال (طراحی) | |
2009 | 2015 |
موتور | |
4 سیلندر 16 سوپاپ | 4 سیلندر 16 سوپاپ |
حجم موتور | |
1300سی سی | 1368سی سی |
حداکثر قدرت | |
84 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه | 98 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | |
120 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه | 134 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه |
جعبه دنده | |
4 دنده اتوماتیک | 4 سرعته اتوماتیک تیپترونیک |
شتاب 0 تا 100 | |
11.5 ثانیه | 13.2 ثانیه |
حداکثر سرعت | |
170 کیلومتر در ساعت | 170 کیلومتر در ساعت |
وزن | |
1030 کیلوگرم | 1197 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | |
3785 طول - 1695 عرض - 1530 ارتفاع | 4035 طول - 1734 عرض - 1474 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | |
2461 میلیمتر | 2570 میلیمتر |
مصرف سوخت ترکیبی | |
6.3 لیتر در هر صد کیلومتر | 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | |
42 لیتر | 50 لیتر |
استاندارد آلایندگی | |
یورو 4 | یورو 6 |
میزان فراوری CO2 | |
ندارد | 155 گرم در هر کیلومتر |
ترمز و پایداری | |
ABS-EBD | ABS - EBD - سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) - ترمز جلو مک فرسون و ترمز عقب اکسل یک تکه با بازوی نیمه دنباله ای و فنر مارپیچ (CTBA) |
کیسه هوا | |
کیسه هوای سرنشینان جلو - مجموعا 2 کیسه هوا | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو (2 کیسه هوا) |
سیستم صوتی | |
رادیو با کاست و چهار بلندگو | دارای 6 بلندگو - سیستم پخش MP5 - صفحه نمایش 7 اینچ - کنترل سیستم صوتی از روی فرمان |