منابع کتابخانه های عمومی شهرستان سقز تقویت گردد

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کردستان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سقز با حضور جعفر توان، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن شنبه (13 اسفندماه) در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

منابع کتابخانه های عمومی شهرستان سقز تقویت گردد

توان، اظهار کرد: توجه به احتیاج علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی یکی از عوامل مهم در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه است. برهمین اساس متولیان کتابخانه های عمومی در شهرستان می توانند بخشی از سهم نیم درصد واریزی شهرداری به حساب انجمن را به منظور غنی سازی منابع کتابخانه های اختصاص دهند.

فرماندار سقز، توسعه فضای کتابخانه های عمومی را از احتیاجهای مهم حوزه مطالعه در شهرستان سقز برشمرد و گفت: تاسیس کتابخانه های پارک شکوفه و لاله به منظور استفاده علاقه مندان باید در اولویت فعالیت های فرهنگی شورا و شهرداری قرار گیرد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی سقر خواهان حمایت بیشتر شهرداری و شورای اسلامی از این نهاد فرهنگی شد و اضافه نمود: کتاب و کتابخانه از ارکان مهم در توسعه فرهنگی هستند و باید دستگاه های مختلف از این بخش به خوبی حمایت نمایند.

توان با تبریک سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، عنوان نمود: برگزاری برنامه های متنوع ازجمله تجلیل از نویسندگان و مفاخر شهرستان، در روزهای آینده مورد توجه انجمن کتابخانه های عمومی قرار گیرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سقز نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت 15 باب کتابخانه عمومی در شهرستان، بیان نمود: از این تعداد پنج باب نهادی و 10 باب دیگر مشارکتی است.

سمیه ایزدیار با اشاره به اینکه هم اکنون نزدیک به 60 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی سقز در دسترس علاقه مندان واقع شده است، اضافه نمود: نزدیک به 7 هزار نفر در کتابخانه های عمومی شهرستان عضویت دارند.

وی زیربنای کتابخانه های عمومی سقز را 6 هزار و 300 متر مربع ذکر و یادآوری کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد افزایش شاخص های کتابخوانی در شهرستان باشیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 اسفند 1401 بروزرسانی: 13 اسفند 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2282

به "منابع کتابخانه های عمومی شهرستان سقز تقویت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع کتابخانه های عمومی شهرستان سقز تقویت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید