مینی سیام، پارکی پر از جاذبه های مینیاتوری در پاتایا

به گزارش تعطیلات رو، پارک مینی سیام در پاتایا

اگر بازدید از جاذبه های معروف دنیا را دوست دارید و دلتان می خواهد با سفر به کشورهای مختلف دنیا جاذبه های طبیعی و تاریخی همه جا را کشف کنید به پارک مینی سیام در پایاتا بروید. مینی سیام می تواند شما را به سفری به دور دنیا ببرد اما نه در 80 روز بلکه در 80 دقیقه! این پارک در پشت ورزشگاه بکس پاتایا واقع شده است و در آن نزدیک 100 اثر معروف دنیا، از عبادتگاه زمردین گرفته تا مجسمه آزادی به صورت مینیاتوری طراحی شده اند. همه این آثار در مقیاس 1:25 ساخته شده اند و می توانند در عرض چند دقیقه معروف ترین جاذبه های دنیا را به شما نشان دهند. برای آشنایی بیشتر با مینی سیام در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

مینی سیام، پارکی پر از جاذبه های مینیاتوری در پاتایا

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

این پارک که به عنوان یک پروژه تحقیقاتی در سال 1985 تاسیس شد به دو بخش مختلف مینی سیام و مینی یوروپ (شامل جاذبه های دیگر نقاط دنیا به جز تایلند) تقسیم شده است. این دو بخش با رودخانه مارپیچی از هم جدا شده اند و می توانید با عبور از روی رودخانه خودتان را به بخش دیگر پارک برسانید. اینجا پارکی بزرگ با حوضچه های زیباست که در آن ماکت هایی از معروف ترین جاذبه های دنیا به نمایش در آمده و آن را درست مثل یک دهکده دنیای نموده است.

وقتی از بخش ورودی پارک به داخل آن می روید نیمکره شرقی و غربی دنیا درجلوی رویتان قرار گرفته است. به محض ورود به پارک و قبل از اینکه به بخش تایلند بروید باغی پر از مینیاتورهای جاذبه های نقاط مختلف دنیا پیش رویتان ظاهر می گردد. تصور کنید برج ایفل، طاق پیروزی، عبادتگاه آسمان پکن و گنبد تماشایی کلیسای سنت پترزبورگ را در کنار همدیگر ببینید. حوضچه ها نقش اقیانوس اطلس و اقیانوس هند را بازی می نمایند و در آنسوی آن ها خانه اپرای سیدنی و مرلیون سنگاپور و در سمتی دیگر تاور بریج لندن و مجسمه آزادی نیویورک قرار دارند. از رودخانه باریکی که پارک را به دو بخش تقسیم می نماید بگذرید و وارد تایلند شوید تا خودتان را غرق تاریخ و فرهنگ تایلند کنید؛ سفری از قبل تمدن تا پادشاهی لانا، سوخوتای، آیوتها به بانکوک. جاذبه های این بخش شامل عبادتگاه زمرد، و بناهای مدرنی مثل پل معلق راما و ایستگاه قطار هوالامفونگ است.

در طراحی پارک به جزئیات توجه زیادی شده و گشت و گذار در آن راهی جالب و مفرح برای گذراندن عصر است. هر چند که حوضچه ها، هوا را مطبوع و خنک نموده اند اما پارک بزرگ است و حداقل به 2 ساعت پیاده روی احتیاج دارد پس شاید بهتر باشد برای فرار از تابش آفتاب از ورودی پارک چتر بگیرید. در نقاط مختلف مغازه هایی برای خرید سوغات وجود دارد که می توانید از آن ها خرید کنید. پارک کافه های زیادی دارد که برای برطرف خستگی می توانید مدتی را در آنجا استراحت و غذا بخورید. ورودی مینی سیام برای بزرگسالان 300 بات و برای بچه ها 120 بات است البته اگر یک گواهی رانندگی تایلندی ارائه دهید هزنیه ورودی 200 دلار می گردد. این پارک هر روز از ساعت 7 صبح تا 10 شب باز است و در روبروی بیمارستان بانکوک - پاتایا در بخش شرقی بزرگراه سوخومویت قرار گرفته است.

منبع: بانکوک.com

منبع: الی گشت
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 362

به "مینی سیام، پارکی پر از جاذبه های مینیاتوری در پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مینی سیام، پارکی پر از جاذبه های مینیاتوری در پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید