نگاهی بر کاخ امپراطوری ژاپن در توکیو

به گزارش تعطیلات رو، راهنمای بازدید از کاخ امپراطوری توکیو در ژاپن | Tokyo Imperial Palace

هنگامی که در شهر توکیو به سر می برید بازدید از کاخ امپراطوری توکیو می تواند هیجان انگیزترین بازدید شما در شهر باشد. این کاخ در قلب توکیو با وسعت 3.41 کیلومتر مربع قرار گرفته است. این مساحت برای شهری که قیمت زمین در آن جزو گرانترین های دنیا است، باور نکردنی است. برای شرح دقیق تر کاخ را به چهار بخش، قسمت غربی کاخ امپراطوری، باغ های Kitanomaru در شمال، Kōkyo Higashi Gyoen یا باغ های شرقی که همان طور که از اسمشان واضح است در بخش شرقی هستند و باغ ملی Kokyogaien در جنوب محوطه قسمت نموده ایم. برای گردشی کوتاه در کاخ با خبرنگاران همراه باشید.

نگاهی بر کاخ امپراطوری ژاپن در توکیو

چرا از کاخ امپراطوری توکیو بازدید کنیم؟

ممکن است برخی به شما پیشنهاد نمایند که از بازدید از کاخ صرف نظر کنید چرا که تنها یک پارک است با چند ساختمان سنگی! اگر هدف شما از بازدید از شهر ژاپن خرید در بازارهای فروش لوازم الکترونیکی، غذاهای مخصوصش و دیگز جنبه های مدرن شهر است، ممکن است علاقه ای به بازدید از کاخ امپراطوری نداشته باشید. ولی اگر فردی علاقه مند به تاریخ، فرهنگ و طبیعت هستید کاخ جذابیت های زیادی برای شما خواهد داشت. اگر هنوز برای بازدید از آن کاملا قانع نشدید دلایل زیر را ببینید. در نقشه زیر می توانید موقعیت قرار گرفتن کاخ امپراطوری توکیو را ببینید.

1- قلعه ایدو | Edo Castle (تاریخ کاخ امپراطوری ژاپن)

تاریخ کهن و پررمز و راز سلطنت و امپراطوری در ژاپن به 660 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. کاخ امپراطوری در مکانی ساخته شد که سابق کاخ Edo در آن قرار داشت. در سال 1868 مرکز از شهر کیوتو (Heian سابق) به توکیو (ٍEdo سابق) انتقال یافت. هیچ یک از کاخ های Edo امرزوه باقی نمانده اند. تنها به جای مانده های آن کف های اصلی، دیوارها، برج های مراقبت و دروازه های ورودی هستند. در باغ های شرقی پایه های برج مراقبت را می بینید که سال 1638 ساخته شده و در آن موقع بلندترین برج مراقبتی بود که در ژاپن ساخته شده بود. متاسفانه برج بیست سال پس از ساخته شدن در آتش سوزی مهیب شهر از بین رفت و هیچ گاه بازسازی نشد.

2- درون کاخ امپراطوری توکیو

در بخش غربی مجموعه کاخ اصلی واقع شده است که شامل زمین ها و ساختمان کاخ می گردد. بازدید از این کاخ به جز در زورهای خاص از سال برای عموم مردم ممنوع است. در حال حاظر این کاخ خانه امپراطورAkihito و خانواده اش، صد و بیست و پنجمین امپراطور ژاپن و چهارمین فردی که از این کاخ سلطنت را اداره می نماید می باشد.

حدود یک سوم کاخ برای بازدید نمایندگانی که با تورهای از پیش معین شده بیاییند باز است. در مدت گردش با تور نباید از گروه جدا شوید و فقط می توانید نمای خارجی ساختمان ها را ببینید. ساختمان ها بعد از جنگ جهانی دوم بنا شده اند.

3- باغ های شرقی | East Gardens

زمین های بخش شرقی به باغ ها و پارک ها اختصاص یافته اند. بازدید از آن ها برای همه آزاد است و احتمالا محبوب ترین بخش برای آن هاست. هنگامی که در شهری با تراکم جمعیت بالا هستید گردش در باغ های چنین سر سبز می تواند فراری باشد از شلوغی های آن و حتی می توانید چهره دیگری از شهروندان را ببینید.

در زمانی که این جا متعلق به قلعه Edo بود این محل مرکز اصلی ساختمان های دفاعی بود. ورودی باغ ها رایگان است و از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر به جز روزهای آدینه و دوشنبه می توانید از آن بازدید کنید.

4- دروازه اتمان | Otemon Gate

دروازه ورودی باغ های شرقی امروزی است که روزگاری برج دفاعی در آن قرار داشت. این دروازه را اصطلاحا watari-yagura می نامند. یعنی ساختمانی که هم برای ذخیره سازی از آن استفاده می شد و هم برای دفاع. دروازه سال 1945 در جنگ جهانی دوم تخریب شد، آن چه امروز می بینید در سال 1968 بازسازی شده است.

5- موزه کلکسیون امپراطوری | Museum of the Imperial Collection (Sannomaru Shozokan)

پس از عبور از دروازه اتمان وارد موزه می شوید. موزه در سال 1993 برای دسترسی همگان به 6000 قطعه ای که در سال 1989 از کلکسیون امپراطوری به دولت ژاپن اهدا شد، تاسیس گشت.

در موزه می توانید آثار هنری متنوع و کهن را که برخی هایشان بسیار قدیمی و ارزشمند هستند ببینید. در حالت عادی ساعت کاری موزه از 9 صبح تا 4 بعد از ظهر است اما با تاریخ ها و مناسبت های متفاوت تغییر می نماید قبل از بازدید حتما از سایت موزه ساعت کاری آن را چک کنید.

6- پل نیجوباشی | Nijubashi Bridge

این پل ورودی رسمی و اصلی کاخ امپراطوری توکیو است و فقط برای مناسبت های مهم باز می گردد. این پل مشهورترین پل ژاپن است و عکاس های زیادی از آن عکس گرفته اند. درواقع دو پل مجزا در این جا قرار دارند یک پل دیگر پشت پل سنگی با دو کمان زیبایش واقع شده است. از روبه رو آن ها کاملا یکی به نظر می رسند اما اگر زاویه دید خود را تغییر دهید متوجه هر دو پل خواهید شد.

7- Kokyo Gaien

در بخش جنوبی کاخ امپراطوری توکیو باغ ملی Kokyogaien واقع شده است. هنگام ایستادن در باغ می توانید برترین دید را از به جای مانده های قلعه تاریخی Edo داشته باشید و معماری خاص آن را ببینید. این به جای مانده ها شامل خاکریز، دیوارهای سنگی، برج های مراقبت و دروازه ها می گردد.

8- مجسمه سامورایی | Kusunoki Masashige Statue

برای این که بازدید نمایندگان بهتر بتوانند گذر زمان را احساس نمایند و به دوران فئودال ها در زمان برپا بودن قلعه Edo بروند مجسمه Kusunoki Masashige سامورایی جنگ جوی قرن چهاردهم میلادی را نصب نموده اند. گفته می گردد که او تاکتیک ها و استراتژی های درخشانی داشت و با وفاداری خود نقش بزرگی در جنگ های زمان خود ایفا کرد. در قرن هجدهم دولت Meiji یاد او را زنده کرد و مجسمه وی را در مرکز شهر توکیو قرار داد.

9- بازگشایی های و مراسم خاص

تنها در دو مراسم خاص به بازدید نمایندگان امکان ورود به قسمت داخلی کاخ امپراطوری توکیو و زمین هایش داده می گردد که در این مراسم آن ها امکان دیدار با آعضای خانواده سلطنتی را نیز دارند. در روز اول سال نو یعنی اول ژانویه امپراطور و خانواده اش 5 بار به روی بالکن می آیند و برای مردم دست تکان می دهند. توجه داشته باشید که برای از دست ندادن مراسم باید بین ساعت های 9:30 صبح تا 2:10 بعد از ظهر در این مکان حظور داشته باشید.

مراسمی بسیار مشابه در روز 23 دسامبر به مناسبت تولد امپراطور برگزار می گردد. که از ساعت 9:30 تا 11:20 ادامه دارد. در این روز 3 بار خاندان سلطنتی به بالکن می آیند.

منبع: 2aussietravellers.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2082

به "نگاهی بر کاخ امپراطوری ژاپن در توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی بر کاخ امپراطوری ژاپن در توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید