چطور سفر مقرون به صرفه به استانبول داشته باشیم؟ (تور استانبول)

به گزارش تعطیلات رو، سفر مقرون به صرفه به استانبول یکی از موضوعاتی است که افراد بسیاری در ایران در پی آن هستند. همانطور که می دانید، ترکیه یکی از توریستی ترین کشورهای دنیا است و در طی سالیان مختلف میزبان مسافران و گردشگران بسیاری بوده است.

چطور سفر مقرون به صرفه به استانبول داشته باشیم؟ (تور استانبول)

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

شهر استانبول نیز یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه بوده که مقصد توریستان بسیاری است. شهر استانبول به واسطه جاذبه های توریستی، تاریخی و طبیعی فراوانی که دارد و به علت حضور برند های مطرح و معروف جهان در فروشگاه های متعدد آن محبوبیت زیادی در بین توریستان پیدا نموده است.

به علت محبوبیت فراوان این شهر پرطرفدار، تصمیم گرفتیم تا این مقاله از خبرنگاران را به هدایت شما عزیزان برای داشتن یک سفر ارزان به استانبول اختصاص دهیم، پس با ما همراه باشید.

سفر ارزان به استانبول

یکی از محبوب ترین شهرهایی که تقریبا در تمام فصول سال مسافران زیادی را به سمت خود جذب می نماید استانبول در ترکیه است. این شهر جاذبه های دیدنی و فروشگاه های متعددی برای خرید تمامی برندهای معتبر و معروف جهان دارد و همین خود علتی است که سالانه تعداد زیادی از افراد به خصوص ایرانی ها به این شهر سفر نمایند. در این مطلب از مجله توریستی خبرنگاران قصد داریم مواردی که برای یک سفر ارزان به استانبول می گردد رعایت کرد را نام ببریم تا بتوانید سفری مالی به این شهر توریستی داشته باشید، پس ما را در ادامه این مطلب به سمت کشور ترکیه همراهی کنید.

برای اطلاعات کامل و جامع تر درباره سفر به استانبول می توانید راهنمای کامل سفر به استانبول را در سایت توریستی خبرنگاران مطالعه کنید.

راه های سفر ارزان به استانبول

برای سفر ارزان به استانبول راه های زیادی وجود دارد و علت آن هم نزدیک بودن این کشور به مرزهای ایران است. از همین رو شما می توانید هم به وسیله زمینی و هم از خطوط هوایی به ترکیه و شهر استانبول دسترسی داشته باشید.مهمترین نکته این است که ارز مسافرتی بر روی بلیط هواپیما به شما تعلق خواهد گرفت و اگر شما بخواهید با اتوبوس به این شهر بروید باید با ارز مسافرتی خداحافظی کنید!

اگر تصمیم بگیرید که به وسیله زمینی به سمت این کشور بروید باید بگوییم که تقریبا 3 روز شما در راه خواهید بود.جهتی که باید با اتوبوس به سمت استانبول بروید به این ترتیب است که باید از ترمینال غرب در تهران به سمت ترمینال تبریز و از آنجا به مقصد استانبول حرکت کنید تقریبا 3 روز یا 40 ساعت شما در راه خواهید بود..

سفر زمینی به استانبول هم می تواند با خودروی شخصی انجام گردد . بعلاوه می توانید از جهت ریلی بهره ببرید و سوار بر قطارهای تهران-استانبول خود را به این کشور زیبا برسانید. اگر ترجیح می دهید با ماشین شخصی خود راهی سفر شوید، توصیه می گردد از جهت جنوبی ترکیه اقدام کنید. در این صورت می توانید در جهت از منظره ها زیبای ساحلی لذت ببرید و از شهرهای ساحلی همانند بدروم، آنتالیا و مارماریس که در جهت هستند بازدید کنید.

برترین زمان سفر ارزان به استانبول

استانبول در هر فصلی زیبایی مخصوص به خود را دارد. به طور معمول اگر بخواهید به این شهر بروید برترین زمان فصل های بهار و پاییز است. هزینه اقامت هتل ها در این فصل به شدت کاهش می یابد و شما می توانید همان هزینه ای که برای هتل 3 ستاره در بهار و پاییز پرداخت کردید را برای یک هتل 5 ستاره بپردازید. در فصل بهار و .تابستان اما آب و هوا برای استفاده از تفریحات ساحلی مناسب است و می توانید از آنها لذت ببرید

اما برای اینکه بتوانید هزینه های سفر خود به این کشور را کاهش دهید، باید فصلی را انتخاب کنید که توریست کمتری به این منطقه سفر می نماید. خلوت ترین فصل برای سفر ارزان به ترکیه اواخر پاییز و فصل زمستان است. در این فصول قیمت همه چیز در ترکیه کاهش پیدا می نماید. اقامتگاه ها، هزینه رفت و برگشت و حتی حراج های ترکیه نیز در این فصل ها است.

گفتنی است که در طول ماه های آذر و بهمن هوای این شهر سرد می گردد و باید انتظار برف و باران را هم داشته باشید؛ پس اگر خواستید در این فصل ها به استانبول بروید حتما لباس گرم و چتر همراه خودتان داشته باشید.

اقامت در سفر ارزان به استانبول

یکی از راه های سفر ارزان به استانبول مبحث اقامت است که می توان با چند راه چاره آسان به کم شدن هزینه سفر یاری کرد. بحث اقامت یکی از مهمترین عوامل است. اگر می خواهید سفری ارزان به استانبول داشته باشید، نباید در بین انتخاب های شما هتل های گران با امکانات زیاد باشد و می توانید از مهمان خانه ها یا هتل های 2 یا 3 ستاره بهره ببرید. می توانید هتل هایی را انتخاب کنید که از مرکز شهر دورتر هستند.

بعلاوه اگر می خواهید مدت زمان طولانی در استانبول بمانید، اجاره یک واحد آپارتمان از ماندن در هتل ارزان تر است. یکی دیگر از راه های سفر ارزان به استانبول، زودتر رزرو کردن هتل است. اگر سایت های رزرو آنلاین را چک کنید، تخفیف های بسیار خوبی را برای توریستان در نظر گرفته اند.بعلاوه اگر با مسافت هتل نسبت به مرکز شهر مسئله ای ندارید هر چه هتل دورتر از مرکز شهر شما باشد هزینه کمتری را بابت رزرو هتل می توانید پرداخت کنید.

با توجه به اینکه امکان سفر ارزان به استانبول وجود دارد، قصد داریم دو هتل خوب با قیمت مناسب را برای شما آنالیز کنیم.

  • هتل 2 ستاره بونک تکسیم | Bunk Taksim

این هتل شباهت زیادی به مهمانخانه دارد و امکانات آن شامل: اینترنت، اتاق های دارای حمام و اینترنت است. این هتل 2 ستاره بوده و نباید انتظار بالایی از آن داشت. هتل بونک در منطقه تکسیم واقع شده است و در سایت های بزرگ توریستی، بیشترین امتیازی که کاربران به این هتل داده اند، مربوط به موقعیت مکانی مناسب آن و همین طور محیط تمیز و شیک آن است.

این موارد نشان می دهد که امکان سفر ارزان به استانبول وجود داشته و می توان در شرایط مالی نامناسب هم سفری لذت بخش را برای خود رقم زد.

  • هتل 2 سیتی لوفت 36 سوئیتس | Cityloft 36 Suites

دیگر هتلی که امکاناتی نظیر هتل قبلی دارد سیتی لوفت 36 سوئیتس است. این هتل دارای امکاناتی نظیر پارکینگ، تلویزیون-حمام-یخچال-سشوار-تخت برای اتاق ها، اینترنت و رستوران می باشد.

رفت و آمد در داخل استانبول

برای داشتن سفر ارزان به استانبول رفت و آمد های درون شهری خود را با وسایل حمل و نقل عمومی انجام دهید. در نظر داشته باشید که هزینه تردد با تاکسی در ترکیه برای شما گران تمام خواهد شد، پس بهتر است از وسایل حمل و نقل عمومی مانند دلموش، مترو و اتوبوس بهره ببرید که ارزانترین راه های رفت و آمد هستند.

در ترکیه اتوبوس هایی وجود دارند که توریستان را به صورت گروهی برای بازدید از جاذبه های شهر می برند. این اتوبوس ها برترین گزینه برای سفر ارزان به استانبول هستند. بعلاوه می توانید برای بازدید از جاذبه های توریستی، با گشت ها و تورهای یک روزه یا چند روزه که در استانبول برگزار می گردد، همراه شوید. این تورها بسیار کم هزینه تر از گشت و گذار تکی و جابه جایی با تاکسی هستند. علاوه بر این در تورها یک راهنما نیز در کنار شما حضور دارد و خیلی از تورها در برهه های زمانی مختلف، شامل تخفیفات خوبی می شوند.

استفاده از استانبول کارت

توصیه می گردد برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ابتدا کارت (استانبول کارت) تهیه کنید. شما با مراجعه به هر کیوسکی در شهر می توانید این کارت ها را خریداری کنید و در .ورودی ایستگاه های مترو شارژ کنید. کارت مخصوص حمل و نقل عمومی امکانات خوبی در اختیار شما می گذارد

از جمله امکاناتی که این کارت (استانبول کارت) در اختیار مسافران می گذارد، شامل:

  • اینترنت رایگان در سطح شهر
  • راهنمای شبانه روزی به صورت آنلاین
  • سرویس رایگان از فرودگاه به محل اقامت
  • تجربه رایگان تفریحاتی که برای کارت تعریف شده
  • حمل و نقل رایگان یا همراه با تخفیف فوق العاده در سطح شهر
  • بازدید رایگان از جاذبه ها و موزه هایی که برای کارت تعریف شده

رستوران های ارزان قیمت در استانبول

یکی از جذابیت های هر سفری چشیدن و تست کردن غذاهای آن شهر یا کشور است. تنوع غذایی در ترکیه بسیار زیاد است و البته غذاهای بسیار خوشمزه ای دارد. استانبول رستوران های فراوانی دارد اما اگر می خواهید یک سفر ارزان به استانبول را تجربه کنید، می توانید به جای رفتن به رستوران های شیک و گران قیمت برای صرف غذا از رستوران ها و کافه های محلی بهره ببرید که کمتر توریستی باشد.

پرس و جو کردن از اهالی شهر برای معرفی این رستوران ها بسیار مفید است. در سفر خود به استانبول تست کردن غذاهای خیابانی را از قلم نیاندازید. در اینصورت شما می توانید سفر ارزان به استانبول داشته باشید و غذاهای خوشمزه و ارزان قیمت میل کنید.

از برترین غذاهای ترکیه و شیرینی های محلی می توان به کباب ترکی و باقلوا ترکی، دلمه، سوپ عدس، بورک، مانتی و انواع شیرینی های خوشمزه دیگر اشاره نمود.از رستوران های ارزان قیمت و با کیفیت ترکیه می توان رستوران حسین کوفته و رستوران سیناس گالاتا در استانبول را نام برد.

  • رستوران حسین کوفته | Kofteci Huseyin

در این رستورانی میتوانید فقط کوفته های ترکی میل را در وعده های نهار و شام میل کنید. همه روزه هم از ساعت 11:30 تا 6 این رستوران باز است.

  • رستوران سیناس گالاتا | Sinas Galata

رستوران دیگری که در سفر ارزان به استانبول می گردد به آن سری زد و در هزینه ها صرفه جویی کرد، رستوران سیناس گالاتا می باشد. این رستوران هر روز از ساعت 9 صبح تا 10 شب باز است و انواع غذاهای محلی، ترکی و گیاهی را می توانید در آن میل کنید. حتما هزینه خورد و خوراک در استانبول را در طول سفر در نظر بگیرید، زیرا بخش اصلی هزینه های یک سفر شامل خرج های این مدلی می گردد.

جاذبه های دیدنی رایگان در استانبول

جشنواره ها و رویدادهای هیجان انگیز زیادی در سراسر شهر استانبول در فصل های مختلف برگزار می شوند که بخشی از آن ها رایگان هستند و می توانید بدون پرداخت هزینه سرگرم و شاد شوید. علاوه بر این، از قلم نیاندازید که در روز های خاصی از هفته بازدید از موزه های استانبول رایگان است، از تفریحات رایگان استانبول ترکیه لذت ببرید.

تعدادی از تفریحات رایگان در استانبول!

  • موزه مدرن استانبول | Istanbul Modern
  • مـوزه نقاشی و مجسمه سازی استانبول ترکیه | The Museum of Painting and Sculpture
  • موزه پرا استانبول | Pera Museum
  • سالت گالاتا استانبول | Salt Galata
  • گالری هنر استانبول در خیابان استقلال | Art Galleries on İstiklal Street
  • گشت و گذار در بالات استانبول | Balat
  • مسجد زیرک استانبول | Zeyrek Mosque

مراکز خرید ارزان استانبول

برای خرید، سعی کنید به فروشگاه های اوت لت مراجعه کنید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که اوت لت کجا چیست؟ اوت لت (Outlet) حراجی هایی هستند که شما می توانید اجناس مورد احتیاجتان را در پایین ترین رنج قیمت خریداری نمایید. ما در ادامه به چند اوت لت در شهر استانبول اشاره می کنیم که شما می توانید برای خرید لوازم مورد احتیاج و سوغاتی هایتان از آنها بهره ببرید.

اوت لت ویا پورت

  • اوت لت فکس سیتی
  • اوت لت آسیا
  • اوت لت ایرپورت

چه پولی با خودمان به استانبول ببریم؟

مسلما بهتر است که دلار همراه خودتان به استانبول ببرید. اگر دلارهای خود را در ترکیه به لیر تبدیل کنید، این موضوع به سود شما خواهد بود. اما این به شرطی است که هنگام تبدیل ارز در صرافی های استانبول کاملا دقت کنید و حواس جمع باشید تا کلاه سرتان نرود.

توصیه می گردد که در زمان تبدیل ارز ریال به دلار در ایران دقت لازم را لحاظ کنید تا به موقع پول خود را به دلار تبدیل کنید و اینکه همین دقت را در زمان تبدیل ارز دلار به لیر در ترکیه نیز داشته باشید. برای این منظور کافی است که در ترکیه و در ایران به چند صرافی مختلف سر بزنید و ببینید که کدام صرافی نرخ تبدیل بهتری را به شما پیشنهاد می دهد و شما از همان صرافی برای تبدیل ارز خود بهره ببرید.

معمولا مسافران استانبول از نرخ تبدیل ارز صرافی های بازار بزرگ استانبول که در راسته زرگرها و طلا فروش های این بازار واقع شده اند، راضی هستند. با این حساب بهتر است که شما هم قبل از اینکه پول خود را در استانبول تبدیل کنید، به صرافی های بازار بزرگ استانبول مراجعه کنید و در خصوص نرخ تبدیل آنها کمی پرس و جو کنید. توصیه دیگر اینکه به هیچ عنوان به صرافی های فرودگاه مراجعه نکنید و برای اینکه مجبور نشوید به آن ها رجوع کنید، حداقل 100 لیر از ایران با خود به استانبول ببرید.

نتیجه گیری

استانبول یکی از شهرهای شلوغ و توریستی ترین شهر ترکیه است که باعث شده تا تمامی امکانات مورد احتیاج مسافران در این شهر فراهم باشد. اما اگر قصد رفتن به یک سفر ارزان به استانبول را دارید، حتما قبل از اقدام به انجام ملزومات سفر، مقاله فوق را یک بار از اول مطالعه نموده و نکات مهم و کلیدی آن را به فکر خود بسپارید. خبرنگاران سفر خوشی را برایتان آرزومند است.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2195

به "چطور سفر مقرون به صرفه به استانبول داشته باشیم؟ (تور استانبول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور سفر مقرون به صرفه به استانبول داشته باشیم؟ (تور استانبول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید