کاخ سلطنتی آمستردام؛یکی از زیباترین کاخ های دنیا، عکس

به گزارش تعطیلات رو، با قدمتی که به قرن هفدهم میلادی برمیگردد، این کاخ در سمت غربی میدان دام، در مرکز آمستردام و در مقابل یادبود جنگ واقع شده است. با بازدید از کاخ سلطنتی آمستردام میتوانید با تاریخ غنی ساختمان و میراث باابهت بازمانده از ساکنان در طول دوران اشنا شوید.

کاخ سلطنتی آمستردام؛یکی از زیباترین کاخ های دنیا، عکس

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

کاخ سلطنتی آمستردام:

کاخ سلطنتی آمستردام (هلندی:Koninklijk Paleis Amsterdam) یک کاخ در شهر آمستردام، هلند است. آمستردام از آن شهرهایی است که خیلی ها آرزوی سفر به آنرا دارند. این شهر قصر زیبایی به نام قصر پادشاهی دارد که بد نیست در کنار دیدن از دیگر جاذبه ها زمانی را هم برای بازدید از آن کنار بگذارید. از آنجایی که آمستردام در قرن 17 شهر قدرتمندی بود باید این قدرت و ثروت را در آپارتمان های دولتی به نمایش میگذاشت.

قصر آمستردام در اول نه بعنوان قصر بلکه بعنوان تالار شهر ساخته شده بود و یکی از عظیمترین و برجسته ترین بناهای غیر مذهبی دوران خود بود. این تالار در آن موقع نماد آمستردام آزاد بود و آن قدر چشم گیر بود که به آن هشتمین شگفتی دنیا می گفتند.

این کاخ در سال 1648 آغاز به ساخت کرد و در 1655 میلادی تاسیس شده، این بنا سیتی هال و مرکز قدرت پادشاهی هلند در شهر آمستردام بوده است.

در نقطه اوج دوران طلایی هلند، دولت آمستردام تصمیم به ساخت یک ساختمان گرانبها برای شهرداری در ضلع غربی میدان دام گرفت. این بنای عظیم قرار بود نمادی از رشد تأثیرگذاری جمهوری هلند و نیروی اجرایی آن باشد. معمار طراح این پروژه، یاکوب فان کامپِن(Jacob van Campen) با ایمان به این که روزی آمستردام عظیمترین شهر اروپای شمالی خواهد شد، آنرا با الهام از کاخ های امپراطوری روم احداث کرد.

این شوق ، نیروی محرکی برای کار کامپن شده و وی تمام مهارت های خویش را بکار بست تا ساختمانی خلق کند که انعکاسی از همان شکوه و جلال معماری کاخ های روم را به نمایش بگذارد. آپارتمان شهرداری تا سال 1806 بعنوان یک مرکز اجتماعی مورد استفاده نهاده شد. پس از این زمان ، بنای شهرداری تبدیل به یک کاخ سلطنتی شد.

برای ساخت ساختمان درونی کاخ سلطنتی آمستردام، از ماسه سنگهای زرد رنگ منطقه Bentheim آلمان استفاده شد که در طول دوران رنگ آنان سیاه شده است.

سنگ مرمر، اصلی ترین سنگ بکار رفته شده در محوطه دورنی قصر است.

سالن مرکزی 37 متر درازا، 18 متر پهنا و 27 متر ارتفاع دارد. در کفپوش مرمرین سقف دو نقشه دنیا با نیم کره فلکی به چشم می خورد که غرب و شرق نیم کره در نقشه معین شده است. نیمکره ها ناحیه نفوذ مستعمرهای آمستردام را نشان می دهند . قدمت نیم کره ها به قرن 18 میلادی باز میگردد که جایگزین شده نیم کره های دهه 1650 میلادی هستند.

نیم کره های نخست مکانهایی را نشان می دادند که از طریق کشتی های کمپانی هلندی، هند شرقی، در قرن 17 میلادی کشف شده بودند. خلق این نیم کره ها، ممکن است الهام گرفته از نقشه امپراطوری رم باستان باشد که به دستور ویسپانیا پولا(Vipsania Polla) دختر لویی ویسپانیوس اگریپا، بر روی سنگ مرمر حکاکی شد و در مکان پرتیکوس ویپسانیا(Porticus Vipsania)، مکانی عمومی در رم باستان نهاده شده شده بود.

در بالای کاخ، گنبدی عظیمی قرار گرفته است که بادگیری به شکل اولین کشتی های ساخته شده از بلوط در قرن 10 میلادی در منطقه بالتیک و پروسیاست. در زیر گنبد تعدادی پنجره تعبیه شده که میتوان از آن رسیدن و یا ترک نمودن کشتی ها را به نظاره نشست. در این گنبد دایره ای شکل، 9 زنگ ناقوسی متعلق به برادران همونی (فرانکویس و پیتر، 1664) برجای مانده است. ناقوس ها در سال 1965 از طریق ایجیبوست 1965 بازسازی شد. ناقوس های همونی به دلیل پوسیده شدن در درون قصر نگه داری میگردد.

نقاشیهای داخلی اثر گورت(نقاش معروف هلندی در عصر طلایی هلند، 1660- 1615)، جاکوب جردائن(نقاش فنلاندی 1593- 1678)، جان لیونز(نفاش هلندی، 1674- 1607)، و فردینال بول(نقاش هلندی، 1680- 1616) است. عظیم ترین اثر رنگ و روغن نقاش هلندی، رامبراندت، نقاشی 5 در 5 متر به اسم توطئه کلودیوس، که بطور مخصوص برای ساختمان سفارش داده شد، بر دیوارهای قصر آویزان شد، ولی پس از چند ماه به دلیل عدم نپرداختن هزینه آن به شخص وی بازگردانده شد و رامبردانت بعد از تکه تکه کردن آن، این اثر را به فروش رساند. تکه ای از این اثر، اینک در استکهلم قرار گرفته است.

دیدنی ترین قسمت های قصر سلطنتی آمستردام

تالار سیتیزن: این قصر بخش های زیادی دارد که فی الواقع قسمت اصلی آن تالار سیتیزن است. در معماری این تالار بیش از سنگ های مرمر استفاده شده است. در کف این تالار نقشه همه کشورها و نیمکره فلکی نهاده شده است که نشان از بخش های مستمر شده توسط آمستردام را نشان میدهد .

اتاق اورفان: در این اتاق بچه ها تنها که پدر و مامان خود را از دست داده بودند تا زمانیکه رشد کرده و به سن 25 سال برسند نگه داری می شد .

دادگاه: در زمان های قدیم اشخاص طی مراسمات و تشریفات خاصی مجازات می شدند. در این بخش معمولاً دادگاه های رسمی با تشریفات خاص برپا میشد .

جالب است بدانید که از این کلیسا، امروزه بعنوان مکانی برای نمایشگاه ها، سخنرانی های مهم، مراسم تفویض خلافت هلند و مراسم عروسی خاندان سلطنتی استفاده می گردد. همچنین محل تدفین قهرمانان دریایی هلند زیرا دریاسالار میشل دی رایتر، ناخدا جان ون گالن و همچنین شاعر و نمایشنامه نویس فقید هلندی، ژوست ون دن واندل است.

آدرس کاخ سلطنتی آمستردام:

کاخ سلطنتی آمستردام در میدان دام واقع شده است. برنامه بازدید از این قصر خیلی ثابت نیست و در مناسبتهای مختلف تعطیل است. حتما قبل از مراجعه به کاخ آمستردام روزهای بازدید را چک کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1595

به "کاخ سلطنتی آمستردام؛یکی از زیباترین کاخ های دنیا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سلطنتی آمستردام؛یکی از زیباترین کاخ های دنیا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید