کارگر مقرون به صرفه، بخشودگی مالیاتی: تایلند، بهشت سرمایه داران اروپایی

به گزارش تعطیلات رو، تایلند معمولا با آفتاب و ساحل در اذهان تداعی می گردد. اما این همه چیز در خصوص این کشور جنوب شرق آسیا نیست. در اولین برنامه زندگی در تایلند، نگاهی خواهیم انداخت به شرایط تجارت در این کشور پادشاهی و سعی می کنیم بفهمیم که چرا این کشور، مقصد جذابی برای سرمایه گذاران خارجی است.

کارگر مقرون به صرفه، بخشودگی مالیاتی: تایلند، بهشت سرمایه داران اروپایی

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

بانکوک با ده میلیون جمعیت، قلب اقتصاد تایلند است. نود درصد از صادرات این کشور از راه این شهر انجام می گردد.این شهر بعلاوه به علت تضمین سودآوری سرمایه، بخشش های مالیاتی و نیروی کار مقرون به صرفه تبدیل به مجذوب نماینده ترین هدف در آسیا برای شرکت های خارجی شده است. با این حال از نظر دور نداریم که همه این عوامل می توانند تاثیری نامطلوب بر عدالت اجتماعی گذارده و بازتوزیع ثروت در جامعه را مختل نمایند.

یک شرکت آلمانی پیروز در تایلند، در ابتدای فعالیتش آموخت که تجارت در سرزمینی دیگر احتیاج به شناخت فرهنگی هم دارد. هولگار پالا مدیر صادرات این موسسه در باره اهمیت این مساله و تاثیراتش برای ما شرح می دهد:در آلمان شما می توانید صدایتان را بالا ببرید و بی پرده تر سخن بگویید. در تایلند به هیچ وجه نمی توانید این کار را بکنید. باید مراقب باشید که کسی را دست پاچه نکنید. باید مودب باشید و محطاط تررفتار کنید. به علاوه باید به فرهنگ این کشور احترام بگذارید.

یکصدو بیست کارگر شرکت استیبل الترون قطعات دوش حمام می سازند. خانم یوپا تسری بر کارگران و احتیاجهای ایشان نظارت می نماید. او سعی می نماید تا پلی باشد میان دو بخش فرهنگی شرکت. او درباره تفاوت فرهنگی حاکم بر محیط کار این شرکت می گوید: بیشتر مردم تایلند به بودا احترام می گذارند در حالی که آلمانی ها نمی فهمند که ما چگونه به او احترام می گذاریم. وظیفه اصلی من هماهنگ کردن ذهنیت آلمانی و تایلندیست برای این که دو طرف همدیگر را درک نمایند تا بتوانند با هماهنگی کامل کار نمایند. رونالد هوهن، مدیر اجرایی این کارخانه معتقد است که ترویج بازی های گروهی در میان کارگران، اهمیتی اساسی دارد. او یکی از رسوم فرهنگی تایلند به نام سانوک را شرح می دهد و می گوید:مثل این است که در گروه کار می کنید. آن ها دوست دارند هر از چندی یک سانوک داشته باشند. سانوک می تواند به سرگرمی ترجمه گردد که بخشی از فرهنگ تایلند است. اگر آن ها سرگرمی نداشته باشند، کار و شرکت را ترک می نمایند. سرگرمی برای حفظ هماهنگی اهمیت دارد. آن طور که بعضی تجار می گویند به نظر می رسد که منافع کار در تایلند برای شرکت های خارجی، به علت مقررات بوروکراتیک و کمبود کارگران ماهر، کم تر شده است.

جان سونگرن، مدیر شرکت اروپایی آ سه آن معتقد است که باید زمان گذاشت تا بتوان روابط لازم را در جامعه کسب کرد. داشتن ارتباط گسترده با دیگران کلید پیروزیت در تایلند است.:داشتن رابطه بیش از یک چیز است. نمی توانید به آسیا بیایید و یک روزه تجارت راه بیاندازید. شما به ارتباط محتاجید. به ویژه اگربه سرمایه گذاری مشترک احتیاج دارید، حتما باید یک شریک تایلندی داشته باشید. کسب این اعتماد واطمینان ممکن است سال ها به طول بیانجامد.

کسب ارتباط نه تنها در صنعت، بلکه در توریسم هم برای سرمایه گذاران اروپایی حائز اهمیت است.

فقط سال جاری بیش از بیست میلیون دنیاگرد به این کشور سفر نموده اند و از این راه شش درصد از اقتصاد ملی کشور تامین شده است. صنعت توریسم در پی جذب گروه های هدف تازه است. توریسم سبز بسیار محبوب شده است. در ساحل کارن در منطقه فوکت یک هتلدار سوییسی برای اولین بار در این جزیره، برای کوشش برای پایداری محیط زیست، پیروز به دریافت اعتبارنامه سبز دنیای شد. هانسرودی فروتیگر، شادی کسب این نشان را با کارکنانش تقسیم کرد. اومعتقد به اهمیت آشنا کردن کارگران تایلندی با مفهوم توسعه پایدار است:سال گذشته را با این اعتبارنامه آغاز کردیم. می خواستیم به کارگران تایلندی بگوییم که آن جه معنایی برای ما دارد. این که ما می خواهیم به پایداری دنیا یاری کنیم. ما یک باغچه کوچک در هتل داریم که خیار و گوجه و سبزی های مختلف محلی در آن می کاریم و آشپزهایمان از محصولات همین باغچه برای تهیه غذا استفاده می نمایند.

تایلند سرزمین تضادهاست. این که این کشور جایگاهش را در اقتصاد دنیای پیدا نموده است، مدیون سنت ها و فرهنگ محلی هم است.منبع: یورونیوز
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1805

به "کارگر مقرون به صرفه، بخشودگی مالیاتی: تایلند، بهشت سرمایه داران اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگر مقرون به صرفه، بخشودگی مالیاتی: تایلند، بهشت سرمایه داران اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید