10 فیلم ترسناک که احتیاج به بازی ویدئویی دارند

به گزارش تعطیلات رو، در میانه های دهه 2000 میلادی، تبدیل هر بازی وحشت و بقا به فیلم اتفاقی عادی بود. رزیدنت اویل، سایلنت هیل و غیره. در سال های اخیر شرایط برعکس شده است و فیلم های برجسته ترسناک مانند آدینه سیزدهم و کشتار با اره برقی در تگزاس هر دو به بازی های ویدئویی اقتباس شدند. حال این سوال برای ما پیش آمد که چه فیلم های ترسناکی سزاوار بازی متعلق به خودشان هستند؟

10 فیلم ترسناک که احتیاج به بازی ویدئویی دارند

10- فیلم عاج (Tusk)

سال انتشار: 2014

کارگردان: کوین اسمیت

بله این فهرست را با عنوانی عجیب غریب آغاز می کنیم. با کارگردانی کوین اسمیت و بازیگرانی که احتمالاً جانشان را به او مدیون اند، فیلم Tusk به تفحص وحشت ناشی از تبدیل شدن یک مرد به موجود دریایی ترسناکی می پردازد. فیلم در نشان دادن اینکه تبدیل شدن یک انسان به یک گراز دریایی چگونه است کار قابل قبولی را انجام می دهد. بازی می تواند همه چیز را به سطح بالاتر برده و اجازه دهد بازیکنان وحشت خالص اقناع دیگر انسان در اینکه آنها نیز انسان هستند را تجربه نمایند. آن هم وقتی که دارند باله هایشان را تکان داده و به زبان بی زبانی صحبت می نمایند. برای درک بهتر این شرایط به موضوعات وجودیتی بازی Detroit: Become Human فکر کنید و تقریباً نیمی از تجربه ای که در انتظار بازیکنان در بازی Tusk: Sink or Swim خواهد بود را می توانید متصور شوید.

9- آن ها زندگی می نمایند (They Live)

سال انتشار: 1998

کارگردان: جان کارپتنر

فیلم They Live یک فیلم سینمایی ترسناک فوق العاده است که باید اقتباس بازی ویدئویی از آن صورت بگیرد. داستان فیلم بر روی شخص بدقلقی تمرکز دارد که یک عینک آفتابی به خصوص را پیدا می نماید. این عینک آفتابی بیگانگانی که خودشان را در قالب سیاستمداران رده بالا پنهان نموده اند را به او نشان می دهد. بازی They Live درست مثل سری هیتمن خواهد بود جایی که هدف بازپس گیری قدرت از بیگانگان مهاجم و درعین حال مخفی ماندن است. پس از ورود به یک منطقه که هدف اصلی در آن حضور دارد بازیکنان تنها قادر خواهند بود از تجهیزات مرگبار بر روی بیگانگان شناسایی شده استفاده نمایند. برای شناسایی بیگانگان، بازیکنان باید دکمه ای بر روی عینک آفتابی را فشار دهند اما ازآنجایی که زدن عینک آفتابی در محیط های سرپوشیده دور از ادب است بازیکنان حدود سی ثانیه فرصت دارند تا شناسایی را انجام دهند پیش از اینکه سایرین نسبت به رفتار آنها مشکوک شوند.

8- مقصد نهایی (Final Destination)

سال انتشار: 2000

کارگردان: جیمز ونگ

Final Destination به نسبت شناخته شده ای در ژانر وحشت است اما اگر بخواهیم به طور خلاصه داستان آن را شرح دهیم: یک نفر از نقشه های مقرر شده مرگ فرار می نماید و مرگ با او حسابش را صاف می نماید. در بازی، بازیکنان می توانند نقش مرگ را برعهده بگیرند زیرا بعید می دانم کسی بخواهد کنترل شخصیت هایی را در اختیار بگیرد که سرنوشتشان عملاً مردن است. گیم پلی بازی شبیه Deception تمکو خواهد بود و بازیکنان می توانند زنجیره ای از اتفاقات را شکل دهند که منجر به مرگ کسانی می گردد که از مرگ فرار نموده بودند.

7- میزری (Misery)

سال انتشار: 1990

کارگردان: راب رینر

Misery شاید ترسناک ترین فیلم حاضر در این فهرست باشد زیرا احتمال رخ دادن آن در واقعیت بسیار بیشتر است و ما تابه حال اخباری مشابه داستان این فیلم را شنیده ایم. یک بازی Misery بازیکنان را در نقش شخصیت نویسنده پاول شلدون قرار می دهد و هر روز به شکلی مشابه آنچه که در فیلم رخ می دهد می گذرد با به کارگیری کمی آزادی هنری و خلاقیت پاول باید راهی برای فرار از چنگال آنی پیدا کند. هر روز پاول باید معماهایی را حل نموده و آیتم هایی را پیدا کند تا با استفاده از آنها راهی برای فرار پیدا کند و درعین حال مطمئن گردد آنی از فعالیت های او باخبر نمی گردد. با فرارسیدن هر شب، در یک کات سین آنی را می بینیم که پاول را بیش ازپیش مجروح نموده تا از فرار او جلوگیری کند و این امر فعالیت های روزهای بعد پاول را چالش برانگیزتر می نماید.

6- فیلم ضبط (REC)

سال انتشار: 2007

کارگردان: ژاوما بالاغارو، پاکو پلاسا

REC در اصل یک فیلم ویدیوی پیدا شده اسپانیایی بود که در آن موقع هوادار بسیاری داشت. یک نسخه آمریکایی از این فیلم به نام Quarantine وجود دارد اما ما Rec را برای این فهرست برگزیدیم زیرا این فیلم شاهکاری در سبک ویدیوی پیدا شدهٔ ترسناک است. داستان بازی می تواند پیروی رویدادهای فیلم با حال و هوای رزیدنت اویل 3 باشد. سلاح های موجود در بازی مانند عناوین کلاسیک سایلنت هیل خواهند بود و در خاتمه یک نبرد باس سرنوشت ساز در تاریکی کامل رخ خواهد داد. Rec فیلمی منحصر به فرد است زیرا در اصل یک فیلم زامبی است که خیلی بر روی کلیشه های رایج این ژانر تکیه نمی نماید. از این رو، یک بازی ترسناک با تمرکز بیشتر بر روی بقا در عوض کشتن زامبی ها تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

5- فیلم برایت برن (Brightburn)

سال انتشار: 2019

کارگردان: دیوید یارووسکی

چه کسی دوست ندارد یک بازی دربارهٔ فرار از دست سوپرمن روانی و جامعه ستیزی را که هنوز در قسمت کودک فروشگاه ها خرید می نماید تجربه کند؟ عرضهٔ Brightburn با دوره اوج فیلم های ابرقهرمانی هم زمان بود. این فیلم با تغییر داستان سرگذشت سوپرمن به نسخه ای شرور از آن مسیری تاریک تر را در پیش گرفت. با این تفاوت که برندون یا همان Brightburn کنیهٔ اهریمنی اش را بسیار زودتر از کلارک پذیرا می گردد. این فیلم را می توان به صورت یک بازی چندنفره ناهمگام مانند Evolve با تعادل بهتر اقتباس کرد. چهار بازیکن باید سعی نمایند پنهان بمانند و به طور هم زمان عنصری را پیدا نمایند که برایت برن را شکست می دهد. هرکس که در کنترل برایت برن است در نقشه این وروآن ور می رود و محیط های مختلف را نابود می نماید تا پنهان شدن را برای بازماندگان سخت کند و جمجمهٔ آن افراد نگون بختی که پیروز به فرار به موقع نمی شوند را در هم می شکند.

4- فیلم افق رویداد (Event Horizon)

سال انتشار: 1997

کارگردان: پل دبلیو. اس. اندرسون

طرفداران ژانر وحشت یا طرفداران این فیلم معمولاً تعریف آن از زبانشان نمی افتد که خوب اتفاق عجیبی نیست. Event Horizon یک فیلم عالی وحشت است که سزاوار پیوستن به مدیوم بازی های ویدئویی را دارد خصوصاً به خاطر منظره ها موحش و دهشتناکی که بازیکن هنگام بازی با آنها روبه رو خواهد شد. Event Horizon سفر فضایی علمی تخیلی را با چشم اندازهای شیطانی ترکیب می نماید و منظره ها عجیب و ترسناکی را برای مخاطب به نمایش می گذارد. حتی ساخت داستانی کاملاً نو در دنیا این فیلم به خوبی برای بازی عمل خواهد نمود زیرا محتویات زیادی وجود دارند که فیلم به آنها نپرداخت. تفحص این موضوعات می تواند منجر به خلق یک بازی وحشت و بقای فوق العاده یا شبیه ساز فضایی گردد.

3- منطقه گرگ و میش: فیلم (Twilight Zone: The Movie)

سال انتشار: 1983

کارگردان: جان لندیس، استیون اسپیلبرگ، جو دانته، جرج میلر

جایی در میان ابعاد بی شمار یک تکینگی تفریح وجود دارد. یک بازی که نیازمند هیچ ابزار بازی یا حتی قوه تخیل برای لذت بردن از آن نیست و عجیب تر از آن، این بازی با انتقال نور به وسیله یک دستگاه الکترونیکی که بر روی انسان قرار گرفته است کار می نماید. اما چه می گردد اگر با درآوردن این هدست این بازی متوقف نگردد؟ چه می گردد وقتی جن و پری های روی بال فقط در بازی وجود ندارد بلکه واقعیت خودش به وسیله دستگاه قابل پوشش تقویت و دست کاری شده باشد؟ این بازی، خوانندهٔ گرامی، در جایی در منطقه گرگ و میش: فیلم وجود دارد.

2- فیلم کری (Carrie)

سال انتشار: 1976

کارگردان: کیمبرلی پرس

کری گزینهٔ عجیبی برای این فهرست است خصوصاً که دنبالهٔ سال 1999 فیلم میراث آن را به طور کلی نابود می نماید. تصور کنید چقدر Forspoken برای بازیکنان نامیدنماینده بود و سپس ده برابرش کنید آنوقت به مقدار بد بودن دنبالهٔ کری پی خواهید برد. با این حال فیلم اصلی کری یک پکیج کامل برای بازی های ویدئویی است. با یک سرگذشت تراژیک و پروتاگونیست دختر جان به لب رسیده ای که می تواند آتش را کنترل کند داستان خودش نوشته می گردد. گیم پلی شبیه Infamous خواهد بود اما با قابلیت های آتش محور و نوار قابل پر شدن خشم که همه را در آتشی فروزان خواهد سوزاند.

1- فیلم نابود (Annihilation)

سال انتشار: 2018

کارگردان: الکس گارلند

فیلم قرار گرفته در رتبهٔ نخست این فهرست یکی از تامل برانگیزترین فیلم های علمی تخیلی و وحشت ساخته شده است. Annihilation تمام موارد لازم برای پیروزیت در یک اقتباس بازی ویدئویی را دارد. تیمی از مزدوران کاربلد، طراحی موجودات مسحورنماینده و رویدادهایی شگفت انگیز و غافلگیرنماینده در بخش های پایانی همگی شکل دهنده تجربه ای به یادماندنی خواهند شد. درست مثل Event Horizon این دنیا کاملاً مورد تفحص قرار نگرفته است و جای زیادی برای خلق داستان و بازی های بیشتر از آن دارد.

منبع: Destructoid

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 آبان 1402 بروزرسانی: 22 آبان 1402 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2364

به "10 فیلم ترسناک که احتیاج به بازی ویدئویی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فیلم ترسناک که احتیاج به بازی ویدئویی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید