310 صنعتگر روستایی هنرهای سنتی و دستی استان همدان بیمه شدند

به گزارش تعطیلات رو، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، 310 صنعتگر روستایی هنرهای سنتی و دستی استان همدان بیمه شدند.

310 صنعتگر روستایی هنرهای سنتی و دستی استان همدان بیمه شدند

هاشمی مظاهری، معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اضافه نمود: این اقدام با هدف ایجاد امنیت و تثبیت شغلی و امید به آینده برای این هنرمندان در راستای پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها اجرا شده است.

وی گفت: درهمین ارتباط سال گذشته هم از مجموع پنج هزار درخواست هنرمندان صنایع دستی برای بهره مندی از بیمه، حدود چهار هزار و 700 نفر تحت پوشش خدمات بیمه قرار گرفتند.

وی از تمرکز بیش از 70 درصد صنعتگران و هنرمندان هنرهای سنتی و کارگاه های صنایع دستی استان همدان در منطقه ها روستایی اطلاع داد و گفت: اشتغال روستایی مرتبط با هنرهای سنتی و صنایع دستی در شهرستان های تویسرکان، ملایر و نهاوند به مراتب بیشتر از دیگر شهرستان های این استان است.

مظاهری اضافه نمود: بیشتر فعالان حوزه صنایع دستی استان همدان به ویژه شهرستان های تویسرکان، نهاوند و ملایر را روستایی هستند به نحوی که 80 درصد اشتغال مرتبط با صنایع دستی شهرستان تویسرکان در منطقه ها روستایی است.

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: 45 هزار هنرمند صنایع دستی در این استان مشغول فعالیت هستند که بیشتر افراد بیمه شده در رشته های سراجی، نقاشی، کنده کاری و نقش برجسته روی سفال، سرمه دوزی، قلاب بافی، منبت کاری، ساز سازی، خراطی و گیوه بافی اشتغال دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1810

به "310 صنعتگر روستایی هنرهای سنتی و دستی استان همدان بیمه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "310 صنعتگر روستایی هنرهای سنتی و دستی استان همدان بیمه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید