8 تفریح هیجان انگیز در نپال

به گزارش تعطیلات رو، نپال کشوری در امتداد کوه های هیمالیا است که بین چین و هند در جنوب آسیا قرار گرفته است. طبیعت گوناگون نپال آن را کشوری توریستی نموده است. قله های پوشیده از برف از یک طرف و جنگل های گرمسیری و معتدل از طرف دیگر باعث شده گردشگران بتوانند همزمان دو نوع آب و هوا را در مناظر طبیعی تماشا نمایند. معابد چند صد ساله نیز یکی دیگر از دیدنی های این کشور است.

8 تفریح هیجان انگیز در نپال

تفریحات کشور نپال

  1. بازدید از ناگارکوت شهر زیبای خورشید

شهر ناگارکوت مقر امپراتوری های مختلف نپال بوده است و از شهرهای تاریخی این کشور به حساب می آید. بناهای مختلفی از دوران باستان این کشور در این شهر واقع شده است. این منطقه ییلاقی در 28 کیلومتری کاتماندو پایتخت نپال است و شهرتش بیشتر به دلیل چشم انداز زیبایش به رشته کوه هیمالیا است که فرصت تماشای غروب و طلوع آفتاب را بر فراز اورست برای گردشگران مهیا می نماید.

  1. لومبینی (Lumbini)

لومبینی از اماکن دیدنی و باستانی نپال است که قدمتش 550 سال قبل از میلاد مسیح تخمین خورده است. لومبینی در مرکز یک پارک کوچک است که اطراف آن معابد مختلفی وجود دارد از این رو این مکان مخصوص زائران بودایی است. در کنار گردشگران لومبینی محققان و باستان شناسان زیادی را نیز برای بازدید به خود جذب نموده است. این منطقه در سال 1997 در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شد.

  1. جاناکپور (Janakpur)

جاناکپور نیز بکی از شهرهای عظیم تاریخی و مذهبی نپال است و عظیمترین معبد نپال به نام جاناکی ماندیر در آن واقع شده است. این معبد دارای سه طبقه و 60 اتاق است. معبد جاناکی ماندیر در قرن 19 ساخته شده و سالانه هندوهای بسیاری را برای دریافت جشن سالگرد ازدواجشان از سراسر جهان به سمت خود می کشاند.

  1. خومبو (Khumbu)

خومبو منطقه مورد علاقه کوهنوردان است این منطقه به منطقه اورست شهرت دارد و در امتداد کوههای اورست در شرق نپال واقع است. از این رو سالانه افراد زیادی برای بالا رفتن از کوه های اورست به این منطقه سفر می نمایند. ارتفاع این منطقه 3300 متر است و با بالا رفتن از کوه اورست و رسیدن به قله به بالاترین نقطه روی زمین یعنی ارتفاع 8848 متر می رسید. در این منطقه یک پارک ملی نیز وجود دارد که نامش ساگارماتا است و از دیدنی های این منطقه به شمار می آید.

  1. ناگارکوت (Nagarkot)

دهکده ایی با نام ناگارکوت در ارتفاع 2195 در کشور نپال وجود دارد که به مکان زیبایی برای تماشای غروب آفتاب و چشم انداز پانورامیک از رشته کوه هیمالیا و اورست برای گردشگران است. یک برج بلند نیز در این روستا وجود دارد که چشم انداز ویژه ایی از مناظر هیمالیا را مقابل چشم گردشگران و دوستداران طبیعت قرار می دهد. جمعیت این دهکده در حدود 4500 نفر است.

  1. پارک ملی چیتوان ( Chitwan National Park )

کشور نپال کشور آب و هوای مختلف است و در کنار مناطق سردسیری مناطقی با هوای متعادل نیز دارد. یکی از بهترین مناطق آن پارک ملی چیتوان در جنوب مرکزی نپال است. منطقه ایی زیبا و امن برای زندگی گونه های نایاب حیوانات وحشی مانند ببر و کرگدن تک شاخ به شمار می آید. گردشگران می توانند حیوانات عظیمی نظیر فیل و پلنگ و یا حتی خرس قطبی را از نزدیک تماشا نمایند. تورهای هیجان انگیزی که گردشگران را برای جنگل گردی با جیپ به داخل جنگل می برند، سوار بر فیل ها در میان جنگل حرکت کردن و یا قایقرانی در رودخانه های میان جنگل از تفریحات پر هوادار این منطقه است.

7. پوخارا ( Pokhara )

دومین شهر عظیم نپال پوخارا نام دارد. وجود دریاچه هایی آرام که در کنار کوههای بلند واقع شده است سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. پوخارا سه دریاچه دارد که Phewa عظیمترین دریاچه آن است و اطرافش هتل های لاکچری، رستوران های متعدد و فروشگاه های عظیم وجود دارد. این شهر برای تمام گردشگران، چه آن ها که به کوهنوردی علاقه دارند و چه آنها که به تفریحات دیگری مانند قایقرانی علاقمند هستند، جذاب است. این شهر از گرانترین شهرهای نپال به حساب می آید.

8. پاتان ( Patan )

سومین شهر عظیم نپال بعد از کاتماندو و پوخارا شهر پاتن است. شهرت این شهر بخاطر داشتن میراث فرهنگی غنی و آثار هنری و صنایع دستی اش می باشد. قدمت شهر پاتان از قرن هفدهم است. کاخ ها و معابد قدیمی و زیبا گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشد. اگر چه در زلزله سال 2015 این شهر صدمات جدی دید اما همچنان از جاذبه های اصلی نپال است. محصول معروف و بومی آن پارچه های ابریشمی دستباف است که می تواند سوغات خوبی برای گردشگران باشد.

منبع: سفرمی
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1308

به "8 تفریح هیجان انگیز در نپال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 تفریح هیجان انگیز در نپال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید