آزادی رفت و آمد بین کانادا، بریتانیا، استرالیا و نیوزیلند

به گزارش تعطیلات رو، یک گروه چندملیتی در پی آن است که توافقنامه جدیدی مبنی بر آزادی سفر، تجارت و خط مشی گذاری بین کانادا، استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا امضا گردد.

آزادی رفت و آمد بین کانادا، بریتانیا، استرالیا و نیوزیلند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

بنا به نقل از CANZUK International چنین توافقنامه ای بر اساس روابط مالی - اجنماعی از پیش موجود این چهار کشور راسخ است و در عین حال روابط دیپلماتیک، نظامی و تجاری بین کشورهای عضو را هم تقویت می نماید. گفتنی است که این سازمان سه سال قبل توانست 200000 امضا جمع کند. جان بندر، ریئیس CANUK International گفته است که: این ایده قطعا رای خواهد آورد. بندر می گوید که توافقنامه CANUK برای کانادا، نیوزیلند، استرالیا و بریتانیا بسیار مناسب است و آنها می توانند به راحتی آن را قبول نمایند چرا که این چهار کشور شباهت های فرهنگی زیادی با هم دارند.

وی ادامه می دهد: ملکه الیزابت که ریئس کانادا است، صاحب اختیار 15 کشور دیگر هم هست و از این جهت روبط فرهنگی- تاریخی و حقوقی عمیقی بین این کشورها وجود دارد. این چهار کشور به وسیله برنامه اطلاعاتی Five Eye که ایالات متحده را هم شامل می گردد روابط امنیتی مشترکی هم دارند. او می گوید که: توافقنامه CANZUK با فراهم آوردن امکان تجارت، سفر و مهاجرت رایگان و آزاد، این رابطه مثبت را بهبود می بخشد.

هرچند که او بر این باور است که هنوز مسایل امنیتی وجود دارد که ورود آزادانه افرادی که برای امنیت ملی تهدید حساب می شوند را با مانع روبرو می نماید. در واقع با امضای این توافقنامه نمی توان بدون قید و شرط از یکی از این کشورها به کشوری دیگر مهاجرت کرد. بندر که خود در بریتانیا ساکن است می گوید که در خصوص این توافقنامه با نسخت وزی بریتانیا، ترزا می، و وزیر امور خارجه بریتانیا، بوریس جانسون صحبت نموده است. او می گوید: انها از این توافقنامه استقبال نموده اند ولی در حال حاضر فکر و ذهنشان به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا معطوف است.

گرچه این ایده در وهله نخست هیجان انگیز به نظر می رسد اما مسایل مرتبط با خدمات اجتماعی را بر می انگیزاند که باید آنها را برطرف نمود. برای مثال اگر یک کانادایی تصمیم بگیرد که در نیوزیلند بازنشسته گردد چه؟ چه کسی قرار است بیمه بیکاری یک استرالیایی که تازه بیکار شده و در کانادا به سر می برد را پرداخت کند؟ و بیمه درمانی یک فرد کانادایی در بریتانیا چه می گردد؟

بندر این سوالات را مستقیما پاسخ نمی دهد. او می گوید: این مسایل برای افراد داخل خیابان، که از این توافقنامه حمایت می نمایند کم اهمیت تر از آن چیزی است که فکر می کنید. سازمان CANZUK International در ژانویه 2015 تاسیس شده است.

نفتا چیست؟

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1025

به "آزادی رفت و آمد بین کانادا، بریتانیا، استرالیا و نیوزیلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی رفت و آمد بین کانادا، بریتانیا، استرالیا و نیوزیلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید