انگلیس به فکر پیوستن به پیمان تجارت آزاد آسیا-پاسیفیک

به گزارش تعطیلات رو، همزمان با اینکه انتظار می رود وزیر تجارت بین المللی انگلیس فردا (دوشنبه) درخواستی را برای عضویت در پیمان تجارت آزاد آسیا-پاسیفیک ارائه دهد، انگلیس احتمالا به زودی به دوازدهمین عضو از این بلوک تبدیل می گردد.

انگلیس به فکر پیوستن به پیمان تجارت آزاد آسیا-پاسیفیک

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت تجارت بین المللی انگلیس در بیانیه ای اعلام نمود: لیز تروس، وزیر تجارت بین المللی انگلیس صبح دوشنبه با همتایان خود از ژاپن و نیوزیلند صحبت خواهد نمود تا درخواست پیوستن به توافق نامه جامع و مترقی شراکت ترانس-پاسیفیک را ارائه کند و مذاکرات رسمی در ابن باره قرار است سال جاری شروع گردد.

این اطلاعیه همزمان با آن منتشر شد که انگلیس نخستین سال خروج از اتحادیه اروپا و تبدیل شدن به یک کشور تجاری مستقل را سپری می نماید.

تروس گفت: در حالی که کمتر از 10 درصد از صادرات انگلیس به کشورهای عضو شراکت تجاری ترانس-پاسیفیک است اما عضویت در این بلوک می تواند فرصت های عظیمی را برای کسب وکارهای انگلیس به وجود آورد.

وی اضافه نمود: این به معنای تعرفه های کمتر برای خودروسازان و دسترسی بهتر برای ارائه دهندگان خدمات فوق العاده مان، ایجاد مشاغل با کیفیت و رفاه بیشتر مردم مان در داخل کشور خواهد بود. مذاکرات رسمی طی چند ماه آینده برگزار خواهد شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: انگلیس پیش از شروع رسمی مذاکرات، اهداف مذاکرات، تجزیه و تحلیل ها و نظرات خود را منتشر خواهد نمود.

با توجه به موضوع بریگزیت، تضمین ارتباطات تجاری و زنجیره های تامین وسیع تر به یکی از اهداف مهم و حیاتی انگلیس تبدیل شده است. لندن پیروز شد به موقع توافق تجاری را با بروکسل امضا کند اما ساختار تجاری انگلیس دستخوش تغییرات غیرقابل برگشتی شده است و اکنون به فکر همکاری با اقتصادهای نوظهور آسیا است.

اگرچه سهم کشورهای آسیایی در تجارت انگلیس در مقایسه با سهم کشورهای غربی کوچک است، خروج از بازار واحد اتحادیه اروپا راه را برای انگلیس به منظور ورود به بلوک های مالی آسیایی باز نموده است. انگلیس در این هفته به عنوان یک شریک مذاکره به انجمن جنوب شرق آسیا (آسه آن) پیوست که می تواند نهایتا منجر به عضویت کامل این کشور در این بلوک گردد.

انگلیس علاوه بر شرکای تجاری سنتی که در حال حاضر توافقات تجاری را با آنها امضا و یا تمدید نموده است، فعالانه با چندین کشور آسیایی مذاکراتی برگزار نموده است. انگلیس در حال حاضر با ژاپن، ویتنام و سنگاپور توافقات تجاری امضا نموده و به مذاکرات با استرالیا و نیوزیلند ادامه می دهد. همه این کشورهای فوق الذکر عضو شراکت تجاری ترانس-پاسیفیک هستند.

شراکت تجاری ترانس-پاسیفیک در سال 2018 میلادی تشکیل شد و شامل استرالیا، برونئی، کانادا، شیلی، ژاپن، مالزی، مکزیک، نیوزیلند، پرو، سینگاپور و ویتنام می باشد. ترکیب اقتصادهای آنها 13.4 درصد از میزان فراوری ناخالص داخلی دنیا را تشکیل می دهد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1537

به "انگلیس به فکر پیوستن به پیمان تجارت آزاد آسیا-پاسیفیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس به فکر پیوستن به پیمان تجارت آزاد آسیا-پاسیفیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید