اتحادیه اروپا از چین خواست همه خبرنگاران بازداشتی را آزاد کند

به گزارش تعطیلات رو، به دنبال بازداشت یکی از کارمندان شبکه خبری بلومبرگ، اتحادیه اروپا از چین خواست همه خبرنگاران و شهروندانی را که در ارتباط با گزارشاتشان بازداشت شده اند، آزاد کند.

اتحادیه اروپا از چین خواست همه خبرنگاران بازداشتی را آزاد کند

به نوشته روزنامه تلگراف، بلومبرگ گزارش داد که هیز فان، یک شهروند چینی دوشنبه هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی در خانه اش بازداشت شد و پکن تاکید نمود که وی به اتهام به خطر انداختن امنیت ملی بازداشت شده است.

یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفت: همه افراد بازداشت شده در ارتباط با فعالیت های خبری و گزارشگری شان باید فورا آزاد شوند.

این بیانیه اشاره نمود که دیگر شهروندان یا خبرنگاران چینی نیز به خاطر گزارش دادن در امسال میلادی ناپدید یا بازداشت شده و یا مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از مقامات چینی انتظار داریم تا در صورت احتیاج خدمات درمانی و پزشکی به هیز فان ارائه دهند، به او امکان دریافت وکیل برای خود را بدهند و به او اجازه برقرای ارتباط با خانواده اش را بدهند.

وزارت امور خارجه چین پیش تر اعلام نموده بود که پرونده هیز فان تحت آنالیز قرار گرفته است.

بلومبرگ گزارش داد: ما برای هیز فان بسیار نگران هستیم و به جمع آوری اطلاعات بیشتر ادامه می دهیم.

دولت پکن شهروندان چینی را از فعالیت به عنوان خبرنگار برای رسانه های خارجی در چین منع نموده اما به آنها اجازه داده تا به عنوان دستیاران خبری کار نمایند.

هیز فان که در سال 2017 میلادی به بلومبرگ پیوست، به عنوان یکی از مشارکت نمایندگان در بسیاری از داستان های تجاری شناخته شده است.

بازداشت وی چند ماه پس از آن صورت گرفت که پکن یکی از روزنامه نگاران برجسته استرالیایی متولد چین را با اتهاماتی مشابه بازداشت کرد.

چنگ لی، یکی از گزارشگران شبکه تلویزیونی دولتی سی جی تی ان چین از زمان بازداشتش دیگر دیده نشده است.

بیل بیرتلز و مایکل اسمیت، دو تن دیگر از خبرنگاران استرالیایی پس از آنکه درخصوص چنگ مورد بازپرسی قرار دریافتد، فورا از چین فرار کردند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1450

به "اتحادیه اروپا از چین خواست همه خبرنگاران بازداشتی را آزاد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا از چین خواست همه خبرنگاران بازداشتی را آزاد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید