اجرای 9 طرح توسعه خدمات الکترونیک برای بازنشستگان

به گزارش تعطیلات رو، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با بیان اینکه در حوزه توسعه خدمات الکترونیک به بازنشستگان 9 طرح تعریف و تا به امروز 6 طرح آن اجرایی شده است، از تسهیل دریافت و پرداخت اسناد مالی صندوق بازنشستگی خبر داد.

اجرای 9 طرح توسعه خدمات الکترونیک برای بازنشستگان

به گزارش خبرنگاران، آقای اکبر افتخاری گفت: صدور الکترونیکی گواهی کسر از حقوق بازنشستگان کشوری، راه اندازی درگاه خدمات الکترونیکی، نرم افزار صبااپ، واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت و ایجاد حواله الکترونیکی برای دریافت هزینه های درمانی تا به امروز عملیاتی شده است.

افتخاری شرح داد: تا پیش از این یکی از مسائل و آسیب های جدی به بازنشستگان صدور گواهی های کسر از حقوق دستی از ذیحسابی ها و مراکز صندوق بود که به دلیل نداشتن امکان کنترل گواهی های صادره و همچنین رفت و آمد های فراوان به ستاد و مراکز صندوق که شاید در ماه به 3هزار نفر هم می رسید، مسائل زیادی ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: صدور گواهی آنلاین ضمن کاهش چشمگیر تردد ها و هزینه های تحمیلی گذشته به بازنشستگان، صدور گواهی را نظام مند کرد؛ ضمن اینکه با تفاهم ایجاد شده تلاش کردیم تا زمینه آزادی حداقل 33نفر از عزیزان دربند فراهم شود.

افتخاری با تاکید بر اینکه هدف و تلاش صندوق بازنشستگی کشوری ارائه تمامی خدمات در بستر های مختلف دیجیتال و خدمات دولت الکترونیک بوده است گفت: راه اندازی درگاه خدمات الکترونیک sabasrm و صبااپ که تمامی خدمات صندوق روی آن ها تعریف شده است، یا مرکز تماس 2500 و همچنین توسعه خدمات دفاتر پیشخوان دولت مجموعه اقداماتی است که بازنشستگان خدمات خود را در دسترس و آسان دریافت کنند.

وی در خصوص بهبود خدمات الکترونیک به دستگاه های اجرائی و شاغلین هم گفت: در این حوزه هم از شش طرح تعریف شده تنها یک طرح به جای مانده که در حال نهایی شدن است.

ایجاد سامانه استعلام سوابق شاغلین صندوق بازنشستگی کشوری، ایجاد سامانه پرداخت آنلاین کسور حق بیمه خویش فرمایان، الکترونیکی کردن تبادل داده های شاغلین با کلیه دستگاه های اجرایی، استقرار سامانه انعقاد قرارداد بیمه عمر و حوادث شاغلین دستگاه های اجرایی و استقرار سامانه آخرین شرایط پرداخت غرامت بیمه عمر، پنج پروژه اجرا شده در خصوص بهبود خدمات به دستگاه های اجرایی و شاغلین هستند که به آگاهی بخشی و اطلاع از شرایط بازنشستگی افراد شاغل کمک شایان توجهی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1813

به "اجرای 9 طرح توسعه خدمات الکترونیک برای بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 9 طرح توسعه خدمات الکترونیک برای بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید