استفاده از باتری نانویی در یک ابزار قابل پوشیدن
به گزارش تعطیلات رو، یکی از شرکت های تولیدکننده نسل نو از باتری حاوی نانوذرات متخلخل در یک ابزار پوشیدنی به نام Whoop 4.0 استفاده کرد، که نقطه عطفی در فعالیت های یک دهه ای این شرکت است.
به کزارش گروه فناوری خبرنگاران، سیلا نانوتکنولوژیز (Sila Nanotechnologies) یکی از شرکت های تولیدکننده نسل نو مواد مورد استفاده در باتری است. این شرکت از این باتری حاوی نانوذرات متخلخل در یک ابزار پوشیدنی به نام Whoop 4.0 استفاده کرد، که نقطه عطفی در فعالیت های یک دهه ای این شرکت است.
شرکت سیلا نانوتکنولوژیز در سال 2011 برای فعالیت در حوزه ذخیره سازی انرژی و باتری تاسیس شد تا بتواند با نوآوری و ارائه روش های نو مواد آندی سیلیکونی را جایگزین گرافیت در باتری های یون لیتیم کند. معمولا هر سال یک تا دو درصد بهبود در شیمی باتری یون لیتیم اتفاق می افتد که این برای توسعه باتری خودرو های الکترونیکی کافی نیست.
شرکت سیلا توانسته است بهبود 20 درصدی در باتری ها ایجاد کند که این پتانسیل وجود دارد که بهبود تا 40 درصد نیز افزایش یابد. سیلا نانوتکنولوژیز از نانوذرات متخلخل برای ساخت آند استفاده کرده است. وجود حفره های درون این نانوذرات موجب می شود تا افزایش حجم در حین نفوذ یون لیتیم به حداقل برسد. در حال حاضر سیلا نانوتکنولوژیز پیروز به ساخت اولین محصول حاوی آند سیلیکونی شده است که ضمن داشتن عمر طولانی، تورم بسیار کمی را تجربه می کند.
طی چند سال گذشته میلیارد ها دلار برای بهبود شیمی باتری ها هزینه شده است. استارت آپ های مختلفی جایگزینی آند یا کاتد با مواد تبدیلی را پیگیری کرده اند. سیلا نانوتکنولوژیز گرافیت را با سیلیکون در آند باتری جایگزین می کند تا یک باتری با دانسیته انرژی بالا و قیمت پایین تر ایجاد شود. شرکت های دیگر مانند BASF بر ایجاد یک کاتد متراکم با انرژی بالا تمرکز بوده اند.
در حالی که شرکت های متعددی در حال کار بر روی انواع مختلف باتری های شیمیایی هستند، هنوز نتوانسته اند فناوری سلول های سنتی موجود در باتری های لیتیوم یون امروزی را تصاحب کنند. باتری سیلا نانوتکنولوژیز که در Whoop 4.0 مورد استفاده قرار گرفته، می تواند نسل بعدی باتری ها را به بازار معرفی کند.
جین بردیچفسکی بنیانگذار و مدیر عامل سیلا نانوتکنولوژیز می گوید: راه اندازی یک ردیاب تناسب اندام کوچک کار بزرگی به نظر نمی رسد، اما این واقعاً اولین دستگاهی در بازار است که پیشرفت ما را ثابت می کند و با گذشت زمان، این مقیاس بزرگ تر می شود و به برقی شدن همه چیز منجر می شود.
سیلا نانوتکنولوژیز سرمایه گذاری مشترکی در زمینه باتری با BMW و دایملر برای تولید باتری های حاوی فناوری آند سیلیکون انجام داده و هدف آن ها این است که تا سال 2025 این فناوری در صنعت خودرو به بازار عرضه شود.
بردیچفکسی گفت: شما می توانید این پیروزیت را با Whoop مشاهده کند. امروز، اگر یک وسیله نقلیه واقعاً دوربرد می خواهید، بهتر است یک خودروی بسیار بزرگ بخرید. هرچه خودروالکتریکی کوچکتر باشد، بُرد آن کوتاهتر است، زیرا جایی برای قرار دادن باتری وجود ندارد. اما با پیشرفت فناوری ما در بازار خودرو، می توانید خودروی شهری داشته باشید که 400 مایل برد دارد. این باعث می شود بخش های بیشتری از صنعت خودرو برقی شوند.
ووپ در حال معرفی Whoop 4.0 به عنوان یک ابزار پوشیدنی است که 33 درصد کوچکتر از نمونه های پیشین بوده که تا حد زیادی در نتیجه باتری سیلا نانوتکنولوژیز است که حدود 17 درصد چگالی انرژی بالاتری دارد. به گفته بردیچفسکی نه تنها یک باتری متراکم تر و بهتر منجر به یک ابزار پوشیدنی کوچکتر می شود، بلکه Whoop قادر به اضافه کردن ویژگی های اضافی مانند، حسگر دمای پوست و مانیتور سلامت است.
این فقط شیمی سیلا نانوتکنولوژیز نیست که اجازه می دهد یک محصول پیروز به بازار عرضه شود. این مقیاس پذیری محصول است که واقعاً مهم است. مقیاس پذیری از ابتدا در نقشه راه سیلا نانوتکنولوژیز گنجانده شده است.
منبع: خبرگزاری دانشجو