اهمیت بهره مندی از میراث دیجیتال، برای بازسازی مجازی میراث فرهنگی چه مراحلی را باید طی کرد؟

به گزارش تعطیلات رو، میراث دیجیتال می تواند به بازسازی مجازی میراث فرهنگی یاری کند.

اهمیت بهره مندی از میراث دیجیتال، برای بازسازی مجازی میراث فرهنگی چه مراحلی را باید طی کرد؟

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگار ، این گزارش به صورت سلسله وار در اختیار شما قرار می گیرد که در آن به چگونگی ایجاد و ارائه و اهمیت میراث دیجیتال، نحوه محافظت از آن و همچنین آخرین خبر های مرتبط با آن در ایران می پردازیم.

لازم است درک عمیقی از تعامل هستی شناسی و محیط داشته باشید تا با خواندن این مطالب راضی شوید؛ چرا که صحبت از یک محافظت نماینده موثر از میراث فرهنگی است.

همانطور که در مبحث قبل گفته شد سازمان دنیای یونسکو با توجه به ارزش و اهمیت حفظ میراث فرهنگی، موضوع میراث دیجیتال را در سال 2003 مطرح نموده است. به همین منظور استفاده از تکنولوژی های نوین در سراسر دنیا برای حفظ میراث دنیای مرسوم شده است. (اینجا بخوانید)

از آنجا که مواجهه با بلایای مکرر طبیعی، تغییرات دنیای و افزایش فعالیت های انسانی (مانند شهرنشینی، توسعه گردشگری و جنگ های محلی)، حمایت پایدار از میراث فرهنگی را با چالش هایی روبرو نموده، حفاظت هوشمندانه از میراث فرهنگی لازم است.

میراث دیجیتال استفاده از فناوری دیجیتال با موضوع فناوری اطلاعات مکانی برای میراث فرهنگی ملموس است که از اهمیت بسیاری برای حمایت میراث دنیای برخوردار است.

در زمینه تحقیقات و روش های فنی میراث فرهنگی دیجیتال می توان گفت، فناوری فضایی به عنوان فناوری اصلی حمایت از توسعه عمیق و کاربرد گسترده زمین دیجیتال ابزار های جدید و همچنین وظایف و مفاهیم کاربردی را برای تحقیقات آن فراهم می نماید. از مزایای دیگر میراث دیجیتال این است که می تواند به فناوری های دیجیتالی مانند فتوگرامتری و سنجش از راه دور بپردازد که برای شناسایی باستان شناسی غیر مخرب، بایگانی دیجیتالی و پویا و ارزیابی میراث است. این موضوع برای حفظ و پایداری هستی شناسی میراث بسیار حائز اهمیت است.

زمانی که با استفاده از این فناوری های دیجیتال توانستیم اطلاعاتی را جمع آوری کنیم، احتیاج است که برای ثبت و ضبط آن نیز بکوشیم. ضبط دقیق دیجیتال فرضیه اصلی حفاظت و نظارت بر میراث است.

بر اساس اصول فتوگرامتری و سنجش از راه دور، با دست یابی به تصاویر سنجش از راه دور از ماهواره که با وضوح بالا از نقاط زمین به صورت دیجیتال جمع آوری می گردد، می توان برای فراوری نقشه هایی با دقت بالا از هستی شناسی میراث فرهنگی قدم برداشت. با استفاده از این داده ها و اطلاعات و همچنین به وسیله تجزیه و تحلیل مقایسه ای، شناسایی اطلاعات و محاسبه مدل می توان شرایط و خطرات احتمالی برای میراث فرهنگی را ارزیابی کرد.

مزیت دیگر میراث دیجیتال این است که می تواند به بازسازی مجازی میراث فرهنگی یاری کند. به گونه ای که کاربرد آن به صورت علمی، شهودی و آشکار به بقای میراث فرهنگی تحقق می بخشد و این امر به میزان زیادی به انتشار و وراثت تمدن باستان یاری می نماید.

بازسازی مجازی میراث دیجیتال شامل سه جنبه اصلی است:

1: ترکیب داده های چند منبع برای مدل سازی اماکن تاریخی و رنگ آمیزی و ایجاد صحنه های باستانی مجازی.

2: طراحی رویداد های مهم و پر جنب و جوش تاریخی و فرهنگی و عناصر صحنه (مانند لباس یا مدل مو های منعکس نماینده عناصر فرهنگی زمان، چیدمان های خیابانی و غیره) با توجه به پیشینه فرهنگی و محیط جغرافیایی دوره های خاص تاریخی.

3: تحقق بخشیدن به نمایش دیجیتالی و مجازی صحنه های باستانی که واقعیت مجازی، طرح ریزی هولوگرافی، واقعیت افزوده، انیمیشن دیجیتال و سایر فناوری ها را در بر می گیرد. با ارائه شبیه سازی های دیداری، شنیداری و لمسی، به کاربران این امکان را می دهیم تا در محیط یادگار فرهنگی و بافت تاریخی آن غوطه وری نمایند.

در گزارش بعدی درباره فرایند توسعه میراث دیجیتال شرح خواهیم داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 945

به "اهمیت بهره مندی از میراث دیجیتال، برای بازسازی مجازی میراث فرهنگی چه مراحلی را باید طی کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت بهره مندی از میراث دیجیتال، برای بازسازی مجازی میراث فرهنگی چه مراحلی را باید طی کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید