ایتالیا و دریاچه های زیبایش

به گزارش تعطیلات رو، از کشور ایتالیا معمولا به عنوان کشوری با میراث تاریخی و هنری غنی یاد می گردد. اما این کشور طبیعت زیبا و بکری هم دارد؛ از کوهستان و سواحل شنی گرفته تا شهرهای باستانی و جزایر گردشگری. با خبرنگاران همراه باشید تا با دریاچه های خیره کننده در این کشور آشنا شوید.

ایتالیا و دریاچه های زیبایش

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

مطلب پیشنهادی : جاذبه های گردشگری ایتالیا

بر اساس آمار یونسکو بیش از نیمی از میراث فرهنگی ثبت شده جهان در ایتالیا است که بسیاری از آن ها بسیار شناخته شده و مشهور هستند. مکان های دیدنی بسیاری نظیر معبد باشکوه پانتیون (Pantheon)، خرابه های کولوسپوم (Colosseum)، معبد مقدس پیتر و تپه کاپیتولین (Capitoline). اما این بار می خواهیم سراغ طبیعت بکر ایتالیا و دریاچه های برتر آن برویم.

دریاچه سرسول

دریاچه سرسول (Ceresole) دریاچه ای مصنوعی و کوچک درایالت تورین (Turin) ایتالیاست که در سال 1925-1931 به خاطر نیروگاه برق آبی و سد ساخته شده است.

فضای اطراف این دریاچه بسیار زیبا و دیدنی است. بازدیدنمایندگان از این سد می توانند از ورزش های آبی، پیاده روی طولانی برای کشف محیط اطراف آن و تماشای چشم انداز کوهستانی خیره نماینده اش لذت ببرند.

دریاچه پردیل

دریاچه پردیل (Predil) در استان اودین (Udine) در نزدیکی مرز اسلوونی قرار گرفته است. دریاچه ای که اطرافش را جنگل های زیبا احاطه نموده اند. درست وسط این دریاچه جزیره ای کوچک هم دیده می گردد.

این دریاچه منطقه ای تفریحی با آب های بلوری و تمیز است که شنایی هیجان انگیز در یک روز گرم را برای گردشگران به ارمغان می آورد. برای گردشگران پر جنب وجوش هم دوچرخه، کایاک، قایق بادبانی و تفریحاتی از این دست مهیا شده است.

جالب است بدانید برای حفظ این طبیعت زیبا و بکر هیچ هتل، مغازه یا کافه ای در حوالی آن وجود ندارد. بنابراین گردشگران می توانند از فضایی آرام و چشم نواز لذت ببرند.

دریاچه آیسئو

دریاچه آیسئو (Iseo) دریاچه ای زیباست که از رود اگلی (Oglio) سرچشمه گرفته است. این دریاچه در نزدیکی شهرهای تاریخی برسیا (Brescia) و برگامو (Bergamo) قرار گرفته است.

آب های شفاف و بلورین این دریاچه با فضایی سرسبز احاطه شده است. این دریاچه یکی از شگفتی های طبیعی دست نخورده و بکر در ایتالیا محسوب می گردد.

در ساحل آن چند روستا و شهر قرون وسطایی دیده می گردد که بر جذابیت این منطقه می افزاید. رستوران ها، مغازه ها و کافه های متعددی هم در این ناحیه وجود دارد.

دریاچه ارتا

دریاچه ارتا (Orta) در شمال ایتالیا و در مجاورت دریاچه ماگیور (Maggiore) واقع شده است. خط ساحلی آن را شهرهای ساحلی زیبا احاطه نموده اند که امکانات فراوانی نظیر اقامتگاه های لوکس و رستوران های عالی در اختیار گردشگران قرار می دهند.

در میانه این دریاچه هم جزیره ای منحصربه فرد دیده می گردد که تعداد زیادی ساختمان های تاریخی معرکه در آن وجود دارد.

دریاچه پراگز

دریاچه یخی پراگز (Prags) در جنوب تیرول (Tyrol) یکی از زیباترین مناطق طبیعی ایتالیا است که توسط رشته کوه های دولومیت (Dolomites) احاطه شده است. این دریاچه در فصل تابستان فضایی عاشقانه و دنج برای گردشگران خواهد بود.

مسیرهای پیاده روی مختلفی در اطراف این دریاچه وجود دارد. به علاوه گردشگران می توانند در رشته کوه های دولومیت کوه نوردی نمایند. همچنین می توانند از قایق های متعددی که در این دریاچه وجود دارند برای کشف بیشتر این طبیعت زیبا استفاده نمایند.

دریاچه کومو

دریاچه کومو (Como) منطقه عظیمی به وسعت 146 کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است و به دلیل امکانات تفریحی خود یکی از مشهورترین دریاچه ها در جهان است. در این مقصد گردشگری محبوب، فعالیت های مهیج زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ ازجمله قایق سواری، موج سواری و کایت سواری.

گردشگران می توانند از اسپاهای این ناحیه استفاده نمایند یا تعطیلات خود را در ساحل یا زمین های تنیس و گلف اطراف این دریاچه سپری نمایند.

با انتخاب هرکدام از مسیرهای پیاده روی می توان به طبیعت زیبا و حیات وحش آن قدم گذاشت و آن ها را کشف کرد. راه دیگر برای کشف این دریاچه و روستاهای بسیار اطرافش استفاده از کشتی است.

دریاچه ماگیور

دریاچه ماگیور (Maggiore) دومین دریاچه طولانی در ایتالیا است که در جنوب آلپ در لومباردی (Lombardy) و در مجاورت کشور سوئیس واقع شده است.

در فصل تابستان جشنواره ووداستاک (Woodstock) که جشنی موسیقیایی در فضای باز است، در ساحل این دریاچه برگزار می گردد. در تمام طول سال امکان انجام کارهای مهیج متنوعی در فضای باز در این مکان زیبا وجود دارد؛ چراکه در میانه مدیترانه قرار گرفته است و آب وهوای معتدلی دارد.

دریاچه لوگانو

دریاچه لوگانو (Lugano) دریاچه یخی فریبنده ای است که در مرز ایتالیا و سوئیس واقع شده است. کوه پوشیده از درخت سان جیورجیو (San Giorgio) که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به چشم می خورد، مشرف به این دریاچه زیباست.

شهر لوگانو بزرگترین شهری است که در ساحل این دریاچه به چشم می خورد و تمام امکانات لازم برای تعطیلاتی عالی را در خود جای داده است. گردشگران می توانند از فعالیت های متنوع این منطقه مثل کوه نوردی و قایق سواری لذت ببرند.

دریاچه میسورینا

دریاچه میسورینا (Misurina) در ارتفاع 1754 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است و آب آن بسیار شفاف و تمیز است. هوای آن نیز بسیار تمیز و روح بخش است؛ به طوری که یک مرکز پزشکی برای بیماران مبتلا به آسم در این مکان تاسیس شده است.

هتل بزرگ میسورینا هم محل اقامتی خوب با امکاناتی در سطح بالا برای گردشگران فراهم نموده است. با کشف فضای بکر اطراف این دریاچه می توان به پناه گاهی دنج و آرام دست یافت.

دریاچه گاردا

دریاچه گاردا (Garda) بزرگترین دریاچه ایتالیا محسوب می گردد. این دریاچه زیبا که در شمال ایتالیا در ناحیه آلپ واقع شده و همچون جواهری در آلپ است، توسط یخچال های طبیعی شکل گرفته است و شهرهای محبوبی مثل ورونا (Verone)، ونیز (Venice) و میلان (Milan) آن را احاطه نموده اند.

نام گاردا از قرن هشتم به خاطر شهری با همین نام به این دریاچه اطلاق شده است. روستاها و شهرهای تاریخی متعددی در ساحل آن به چشم می خورند که امکانات بسیاری نظیر رستوران ها ، مراکز اسپا و هتل های خوبی را در اختیار گردشگران قرار می دهند.

در این دریاچه جزایر زیبایی وجود دارد که بزرگترین آن جزیره خرگوش ها است. این منطقه تبدیل به منطقه ای تفریحی شده است که انواع فعالیت های آبی، پیاده روی، دوچرخه سواری در کوهستان، اسب سواری، اسکی و … را در خود جای داده است.

مطلب پیشنهادی : جاذبه های گردشگری ایتالیا

بعد از شناخت این 10 دریاچه زیبا و شگفت انگیز ایتالیا، به اختصار به توصیف یکی از این دریاچه ها (دریاچه کومو) می پردازیم.

دریاچه کومو منطقه ای دنج برای تبلور احساسات

دریاچه کومو ایتالیا با آب شفاف، باغ های دیدنی مربوط به قرن های متمادی، طبیعت زیبا و شگفت انگیز، ویلا های لوکس و روستاهای به سبک قرون وسطایی اطراف دریاچه منطقه ای جذاب و دل نشین را به وجود آورده اند که چشم هر بیننده ای را خیره می نماید. این دریاچه سومین دریاچه بزرگ ایتالیا و یکی از عمیق ترین دریاچه های اروپاست که حدود 400 متر عمق دارد. قایق سواری روی دریاچه و توقفی کوتاه در چندتا از روستاهای اطراف شاید بهترین تفریح کومو باشد که یک روز کامل زمان احتیاج دارد. این دریاچه به خاطر ویلاهای زیبایی که در زمان رم باستان ساخته شده اند، معروف شده است. باغ های حیرت انگیزی که از آب و هوای معتدل بهره مند هستند زیبایی این دریاچه را دو چندان می نماید.

در واقع دریاچه کومو با این ویژگی ها به ناحیه حیرت انگیزی برای گذراندن تعطیلات در کشور ایتالیا و تور اروپا تبدیل شده است.

دریاچه کومو در شمال ایتالیا در منطقه لمباردی در فاصله 25 کیلومتری شهر میلان واقع شده است این دریاچه به دریاچه لاریو نیز معروف است. دریاچه کومو مساحتی بالغ بر 146 کیلومتر مربع را پوشانده و حداکثر عمق دریاچه به 414 متر می رسد و عنوان عمیق ترین دریاچه در اروپا را به خود اختصاص داده است.

آب و هوای منطقه دریاچه کومو ایتالیا عمدتا معتدل و مرطوب است و رشته کوه های آلپ همانند دیواری محکم مانع ورود بادهای شدید به این منطقه می گردد. در ماه های می تا اکتبر (اردیبهشت تا مهر) درجه حرارت منطقه بین 22 تا 28 درجه سانتی گراد می باشد و حرارت آب دریاچه نیز به زیر 24 درجه سانتی گراد نمی رسد.

منبع: آژانس مسافرتی آدراپانا
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 726

به "ایتالیا و دریاچه های زیبایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا و دریاچه های زیبایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید