سیر و سفر در 10 منطقه زیبای ایتالیا

به گزارش تعطیلات رو، جاذبه های ایتالیا

آیا در سراسر جهان سرزمینی بهتر از ایتالیا سراغ دارید؟ شهرهایی سرشار از آثار هنری و معماری، سواحلی که با دیدن آن نفس در سینه حبس شده و چشم اندازهای بدیع و دیدنی! شما می توانید به طور تصادفی به هر بخشی از این کشور سر زده و اطمینان داشته باشید که در آن منطقه آثار دیدنی و جاذبه های فراوانی پیدا خواهید کرد. خبرنگاران ده منطقه دیدنی ایتالیا به انتخاب گردشگران را معرفی می نماید:

سیر و سفر در 10 منطقه زیبای ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

فلورانس

این شهر مشهور قرون وسطایی دارای تمامی ویژگی های یک منطقه زیبای گردشگری است. در ابتدا باید به معماری منحصربه فرد و تاریخی این شهر اشاره نمود که سرشار از رنگ های سرزنده مانند سبز و صورتی بوده و تزئینات سر درها و نمای ساختمان های آن منحصر به فرد است. گنبد دومو (cupola of the Duomo)، برج مشهور پیزا (Piazza della Signoria) در کنار مجسمه های موجود در این شهر که هر یک شاهکاری هنری محسوب می شوند و مغازه های متعدد مجاور رودخانه آرنو (Arno) در منطقه (Ponte Vecchio) هر کدام به تنهایی برای جذب هزاران گردشگر کفایت می نماید. یکی از مهم ترین شاخصه های شهر فلورانس، وجود مجموعه ای بی نظیر از نقاشی های هنرمندان مشهور، فرسک ها (نقاشی با آب رنگ روی دیوارهای گچی که به طور خاص و با مهارت زیادی توسط لئوناردو داوینچی و میکل آنژ کشیده می شد) و نقاشی های دیواری شناخته شده و مجسمه های ساخته شده توسط هنرمندان مشهور است. بر اساس اظهار سازمان دنیای یونسکو، سی درصد از مهم ترین آثار هنری دنیا در این شهر خلق شده اند.

سن جیمینیانو

اگر چه منطقه توسکانی در ایتالیا دارای شهرهای زیبایی بر فراز تپه های مشهور خود بوده ، اما شهر سن جیمینیانو (San Gimignano) بر فراز منطقه ای مرتفع و به عنوان یکی از شناخته شده ترین این شهرها محسوب می گردد. این شهر همچنین دارای برج و باروئی تاریخی و تعداد زیادی ابنیه باستانی ساخته شده از سنگ های عسلی رنگ است. کوچه های زیبا و پیچ در پیچ آن به همراه کلیساهای مزین به نقاشی های دیواری فرسک و قصر های ساخته شده به سبک گوتیک (Gothic)، این شهر را به یکی از زیباترین مناطق ایتالیا تبدیل نموده اند. در سرانجام باید ذکر کنیم که این شهر زیبا در بستری سبز رنگ از باغ های زیتون احاطه شده است.

دریاچه گاردا

دریاچه گاردا(Lake Garda) بزرگ ترین، دیدنی ترین و جذاب ترین دریاچه در کشور ایتالیا محسوب می گردد. این دریچه زیبا با آب های عمیق و آبی رنگش توسط کوهستان های منطقه احاطه شده و شهرکی زیبا در آغوش ساحل این دریاچه قرار گرفته است. شما می توانید به راحتی برای مدت زمانی بالغ بر یک هفته یا بیشتر در این منطقه به سر برده و از زیبایی و آرامش آن لذت ببرید. در این منطقه گزینه های متنوعی برای محل اقامت وجود داشته و شما می توانید از هتل های پنج ستاره تا اقامتگاه های ساده ساحلی را برای ماندن انتخاب کنید. این دریاچه در فاصله سفری یک روزه تا شهر میلان قرار داشته و گزینه ای مناسب برای استراحت؛ تمدد اعصاب و آفتاب دریافت محسوب می گردد.

پوزیتانو (Positano)

سواحل آمالفی (Amalfi) یکی از زیباترین سواحل موجود در کشور ایتالیا محسوب شده و در سواحل زیبای این منطقه چندین شهر، صخره های ناهموار، جنگل های سرسبز و مناظر دریایی دراماتیکی وجود دارد. این شهر یک ازدحام چشمگیر از خانه هایی است که گویی با مداد رنگی در چشم انداز زیبای منطقه نقاشی شده و از بالای تپه ها به سمت پایین و رو به دریا جریان دارند، کوچه های زیبای شهر با خانه هایی با نمایی زیبا و پوشیده از گل های کاغذی در کنار فروشگاه های شیک و سطح بالا از این منطقه یک مرکز ایده آل برای گردشگران ساخته اند.

پولیا

شهر پولیا (Puglia) با آب های زلال و سواحل شنی سفید رنگ خود و غارهای صخره ای متعدد ، یکی از محبوب ترین شهرها در بین مردم ایتالیا محسوب می گردد. این شهر در ماه های تابستان محلی ایده آل برای استراحت، تمدد اعصاب و آفتاب دریافت محسوب می گردد. پولیا دارای مناطق زیبای شهری، بیشه زارها و تپه های چشم نواز، حیات وحش غنی ، دریاچه ای رویایی و باغ های سرسبز زیتون است. لازم به ذکر است، بیش از 40 درصد از زیتون کشور ایتالیا در پولیا فراوری می گردد.

کاپری (Capri)

جزیره زیبای کاپری، محل موردعلاقه یکی از امپراتوران مشهور روم باستان به نام تیبریوس بود. این منطقه در طول تاریخ خود همیشه میزبان تعداد زیادی از هنرمندانی بود که با هدف الهام دریافت از محیط زیبای آن به این محل آمده و حتی امروزه نیز تعداد زیادی از افراد مشهور همیشه در این جزیره حضور دارند. در کنار دو منطقه مرکزی این جزیره یعنی شهرک کاپری و آناکاپری(Anacapri)، تعداد زیادی فروشگاه های مدرن؛ رستوران ها و کافه های مناسب و البته آثار باستانی باقی مانده از دوران امپراتوری روم باستان وجود دارد که در کنار چشم انداز زیبای مدیترانه ای سواحل این جزیره؛ آن را در بین بهترین و زیباترین نقاط کشور ایتالیا قرار داده است.

ونیز

هیچ مسافری قادر به فراموش کردن نخستین روبرو خود با شهر ونیز نخواهد بود. این شهر زیبا به قدری شگفت انگیز و استثنائی است که شما هر چند بار که به آن سفر کنید، باز هم از حضور در خیابان های آبی و شهری زیبا و کلاسیک که در بستر یک تالاب قرار گرفته است، شگفت زده خواهید شد. تابش آفتاب زیبا و خاطره انگیز، آب و هوای غیر قابل پیش بینی، مه زیبا، جشنواره های رنگارنگ؛ منظره زیبای این شهر در هنگام بالا آمدن سطح آب؛ همه و همه تصویری بی نظیر و استثنائی از ونیز ارائه می نماید که با دیدن آن همه چیز را در این دنیا فراموش خواهید کرد.

سینکوئه تره (Cinque Terre)

پنج روستای ماهیگیری که در امتداد صخره های ساحلی منطقه ریورا (Riviera) قرار گرفته اند، دارای نمایی زیبا از خانه هایی هستند که گویی بر روی بوم نقاشی شده اند. در این محل همچنین تعدادی بندر کوچک با قایق های ماهیگری وجود دارد. پیاده روی در راستا (trailsthat) که روستاهای فوق را به هم متصل می نماید، خاطره ای به یاد ماندنی برای شما رقم زده و بدون اغراق می توان این منطقه را به عنوان یکی از زیباترین چشم اندازهای دنیا قلمداد کرد. سراسر این منطقه توسط تاکستان ها و باغ های زیتون پوشیده شده و زیبایی آن وصف ناشدنی است.

ورونا

شهر ورونا (Verona) در بین دوستداران ادبیات کلاسیک دارای شهرت زیادی است و شکسپیر نمایشنامه نویش مشهور انگلیسی در سه اثر مشهور خود از این شهر به عنوان محل رخ دادن داستان استفاده نموده است که شناخته شده ترین آن ها، داستان رومئو و ژولیت است. شرایط این شهر به گونه ای است که محیط رمانتیک آن تجسم رخ دادن این داستان های عاشقانه را باورپذیر می نماید. در این شهر، بقایای زیادی از ابنیه تاریخی مربوط به روم باستان باقی مانده که از جمله مهمترین آن ها می توان به ورزشگاه مشهور آره نا (Arena) وسالن امفی تئاتر باستانی در مرکز شهر اشاره نمود که هنوز در بعضی شب های تابستانی و در فضای باز آن کنسرت های اپرا برگزار می گردد. میدان های تاریخی پیاتزا (piazza) نیز از دیگر مناطق دیدنی این شهر هستند که با حضور در بین مردم این منطقه می توانید احساسی مطبوع از مجاورت با فرهنگی تاریخی و شاد داشته باشید.

سورنتو

سورنتو (Sorrento) را می توان محلی ایده آل برای گذراندن تعطیلات دانست. این محل دارای دیدنی های فراوانی از جمله سواحلی زیبا، چشم اندازهای منحصر به فرد از صخره های بلند و از همه مهم تر خلیج ناپل در جنوب این شبه جزیره است که می توان مدت زمان زیادی از تابستان را در این محل سپری کرد.

در این منطقه آثار باستانی متعددی که نمایانگر سبک معماری باستانی باروک و رنسانس هستند وجود داشته و و میدان باستانی پیاتزا نیز محلی ایده آل برای گشت و گذار محسوب شده و برای اقامت نیز می توانید به هتل های ساخته شده در بلندای صخره های این منطقه رفته و از نمای زیبای آن ها لذت ببرید. این هتل ها و کافه رستوران های موجود در این صخره ها، محلی ایده آل برای استراحت، صرف نوشیدنی و تماشای مناظر زیبای اطراف محسوب می شوند.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 499

به "سیر و سفر در 10 منطقه زیبای ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیر و سفر در 10 منطقه زیبای ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید